|
#100187 |
Passform vinterdräkt/flashbomb 654 13 år, 3 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej! Fick hem min flashbomb idag, gött! Första heldräkten jag äger. Har sedan innan en npx assasin 5/3 som jag kompleterat med västhuva och underställ när det vart riktigt kallt (enligt mig). Nu till min fråga, fick beställa dräkten från secret spot i england då min storlek var slut på surfers. Läste mig till och kolla runt länge vilken storlek jag skulle ha och kom fram till att MT (stog mellan M och MT) skulle passa bäst och det har jag på min gamla dräkt med. Tycker nu att den sitter tajt som tusan och svår att komma ur. Blir väl iofs bättre när man hamnar i vattnet. Visst ska dom sitta tight men hur tight, hur sitter era? Jag tänker att om det blir riktigt kallt så kanske man vill kompletera med ett underställ. Eller är den varm nog att man ska slippa det? Är uk storlekar annurlunda/mindre i storlek? Nojja kanske men det blåser på bra nu och surfsuget är stort. Ha det fint och go helg!
|
|
|
|
|
#100189 |
Svar: Passform vinterdräkt/flashbomb 654 13 år, 3 månader sen |
Stoke: 15 |
|
Har svårt att tro att en Rip Curl M eller MT i Australien är annorlunda än England eller Sverige, alla dräkterna är sydda i Thailand, finns inga skumma "sko-storleks" fällor här, men jag kan juh ha fel.
Du får nog tala om hur lång du är, vad du väger och oftast är dräkterna tight över axlar och bröst, då är det nog passande med bröst-vidden.
Själv strax under 180 och väger någonstans +70Kg med ett bröstmått +102 ngn stans, har inga som helst problem med min F-bomb '11 , kör strl. M. Däremot tycker jag nästan alla dräkter är lite för "långa" för mig, massa material över vid magen.
Dräkten töjer sig lite, både i vattnet och efter du använt den ett antal ggr.
|
|
|
|
|
#100191 |
|
Hej Daniel och tack för snabbt svar. Är också 70+ och strax under 180. Inga konstigheter då antar jag. Valde mt framför m pga av vikten, det var det enda som skiljde m och mt åt enligt storlekstabellen. Är ju just över axlarna den känns tajt så jag är lite rädd att sabba dragkedjan när man kränger på sig den. Eftersom det är chestzip så ska den väl klara det och va tajt för att inte släppa in vatten.
|
|
|
|
|
#100192 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
jag är runt 178 och ligger på 73-74 kg ganska stabilt, jag har alltid haft M i våtisar. Det brukar funka bra det kan skilja en aning mellan fabrikat. Man får prova sig fram, den som varit minst i storlek har varit Matuse.
JAg tror du skulle valt en M då du är under 180 cm. Om du kolla måttabellerna brukar det bara vara längden som skiljer mellan en M och en MT .
|
|
|
|
|
#100200 |
|
Men M blir ju ännu tajtare enligt tabellen så skulle MT passa mig bäst. Var bara längden som fela lite, börjar från 180 och jag är 177, dom andra måtten stämde bra. Min fråga var egentligen hur tajt den blr sitta och få lite koll på hur tajt era sitter. Ha det gott!
|
|
|
|
|
#100201 |
Stoke: 12 |
Per
|
Tycker att Rip Curl är lite smalare än exempelvis Xcel och O'Neill. Har M i dessa två men tycker RC är för tight över axlarna i M.
Men vi är ju alla olika i kropparna!
Per
|
|
|
|
|