Facebook data

1
Bali i februari till mars.
#100263 Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 0

andyman11
graphgraph

Hej på er.
Jag drar till bali i mitten av februari och behöver lite tips på bra ställen att surfa på för en halvbra surfare. Med bra surfställen menar jag ställen där man inte trasas sönder av reven när man ramlar, vilket man gör ganska ofta. Kommer att vara runt Sanur, kuta och Changu. Kanske en trip till Lombok.
Är det någon som har bra info? Har försökt att söka en hel del men får inte fram något vettigt.
Tacksam för all info jag kan få.

Logga in för att svara
#100271 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 0

Freedom25
graphgraph

Serangan kan nog passa dig bra.

Logga in för att svara
#100295 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 6

Angie
graphgraph

Gerupuk nära Kuta på Lombok!

Logga in för att svara
#100301 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 1

calbin
graphgraph

Lombok gerupuk definitivt. Inside och don dons är guldvågor. Fina rätt flacka vågor med flat stenbotten. Varför inte hoppa på campet där. www.surfcampindonesia.com

Skit i kuta beach eftersom det mest är close out. Ta en båt till kuta reef i soluppgången för lång vänstervåg och ev lite mindre folk. Apropå lång vänstervåg så en trip till midewi är att rekommendera, tar en stund men vågen är värd det. Dock väldigt inget att göra i omgivningen.

Logga in för att svara
#100372 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 0

andyman11
graphgraph

Tack för svaren. Är det något mer man ska tänka på? Strömmar osv?
Blir först en tripp till Sanur och serangan och lombok. Sen vidare till västsidan för att hälsa på en vän som bor där. Changu tror jag stället heter.

Logga in för att svara
#100373 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 10

Whale
graphgraph

Hyatt reef kan du åka ut till med båt om förhållandena är rätt. Kolla efter Hyatt Reef Surf School längs strandpromenaden. Wayan (inte helt ovanligt namn...) kan ta dig ut. Serangan är soft. Canggu kan vara ruggigt bra, gissar att det är tidiga morgnar som gäller den tiden på året. Väldigt många bra surfare där så du får kämpa för vågorna. Peaken längst till höger är lite lugnare (kommer inte ihåg namnet, rakt nedanför vägen iaf). Skaffa ett internationellt körkort innan du åker så kanske du slipper bli blåst av polisen var och varannan gång du är ute och åker moppe.

Ändrat av Whale
Logga in för att svara
#100382 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 3

Ljd
graphgraph

Canggu, Serangan och Nusa Dua var spots som funkade bra när jag var där, kom hem förra veckan. Var aldrig i Sanur, men det borde kunna funka. Det är något av off season på bali just nu, innebär mer vind och inte så bra på de kända spotsen på västkusten. Men bättre på östsidan och på morgonen innan vinden kom igång. Men är man inte så kräsen så går det ju att surfa runt Kuta också. Du får helt enkelt kolla prognoser, och ta vissa råd på plats med en nypa salt, det kan ibland vara värt att åka och kolla även om andra tycker att det är halvbra, alla har vi olika krav. Så när du frågar runt kan det vara bra att förklara vilken nivå du är på och vad du är ute efter. Och som Whale säger, polisen försöker på alla vis få dina pengar, fixa internationellt körkort så kanske du kommer lite billigare undan. Have fun!

Logga in för att svara
#100385 Svar: Bali i februari till mars. 13 år, 3 månader sen Stoke: 0

andyman11
graphgraph

Tack för svaren. Ska bli riktigt roligt att komma dit. Serangan blir första stoppet. Ligger nära Sanur. Sen vidare. Får fråga runt lokalt vad som kan tänkas funka för mig. Har ni några erfarenheter av att hoppa på en sådandär surt trip? Är dom något att ha?
//Andreas

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!