Facebook data

1
Engagemang?!
#10031 Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Forst lite om delfiner:

www.glumbert.com/media/dolphin
Petition
www.petitiononline.com/golfinho/

Har kommer ett foreningsalternativ till SSA, less bullshit o mera action:
www.seashepherd.org/

Logga in för att svara
#10032 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Redax kan gora en intervju?

Sea Shepherd Events & Appearances

--------------------------------------------------------------------------------

March 17, 2007 - Byron Ocean Benefit - Byron Bay, Australia

Join us for an evening of music and fun! Proceeds from this benefit will be distributed among local charities, including Sea Shepherd Conservation Society.
Where: Byron Entertainment Centre - 17 Centennial Circuit
Byron, 2481

When: March 17, 2007; 1pm - Midnight
Extra Information: There will be lots of great music and some fun workshops!

Entry fee is $15 and $10 for kids under 12

Contact: For more information, please visit the Sea Shepherd Byron Bay web page.

Logga in för att svara
#10034 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Fyfan det var bland det sjukaste jag sett!
Ska se vad vi kan göra..

Logga in för att svara
#10035 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

ohmy: och

Logga in för att svara
#10036 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Det där är ju onekligen rätt osmakliga bilder. Det är ett rätt osmakligt sätt att jaga djur på det där viset, oavsett om man vill tillåta jakt på djur överhuvudtaget.

Man bör dock även ställa sig frågan om man enbart ska få lov att jaga fula och ocharmiga djur som älgar osv?

Och är det som försiggår på filmen verkligen värre än det som försiggår inom hantering och slakt av tamboskap?

Andiss och ni andra, handen på hjärtat är ni vegetarianer allihop?

Logga in för att svara
#10037 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Allt som vi människor i vår kultur har som sällskapsdjur eller på något sätt betraktar som en icke-matkälla, är svårare att se slaktade, eller hur, även om det är otrevligt att se matkällorna bli slaktade också.

Några ex.: delfin vs tonfisk, gris vs hund, älg vs häst etc.

Delfinen är älskad världen över, och vi betraktar den som det mest intelligenta djuret, efter oss själva möjligtvis. Jag älskar vilt, men visst ogillar jag att se ett rådjur blir nedmejat och styckat, men jag t ex hjortfärsbiff idag, utan skrupler.

Jag ogillar jakt på björn, varg och andra djur som var utrotningshotade när jag växte upp. Skulle aldrig få för mig att äta delfin, däremot har jag ätit kängru.

Var går gränsen, den är nog olika hos alla, oavsett köttätare eller inte, men majoriteten är säkert överrens, att slakta delfiner känns helt fel, i de flesta kulturer, speciellt bland surfare, eller?

Logga in för att svara
#10038 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

Keno
graphgraph

Fy fan säger jag bara, blir så förbannad när jag ser sånt, hoppas verkligen att det inte går till på det sättet när vi slaktar grisar i det här landet...

Vadå fula, älgar är väl visst charmiga!

Logga in för att svara
#10043 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Kan förstå att det är svårt att ändra på gamla traditioner men det man ser gör en både
ledsen och förbannad.
Man hoppas att det ger gehör om tillräckligt många skriver på petitionen.
Sorg.

Logga in för att svara
#10045 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

jorgenl
graphgraph

Go vegetarian!
Ett annat havs- och surfrelaterat exempel: Det krävs 10 ggr så mkt energi för att skapa ett joule av animalisk mat jämfört med ett joule vegetarisk mat. Alltså krävs 10 ggr så mkt gödsel och eftersom dagens jordbruk tyvärr är en av de största anledningarna till övergödningen i Östersjön så minskar du din påverkan ganska radikalt på övergödning/algblomning etc genom att inte käka kött.
Ett annat: Uppfödning av biffkor sker i dag till stora delar med soyaprotein och liknande. Detta får dem att 1), må jävligt illa.
2) släppa ut en massa gaser - som tragikomiskt nog - ökar på växthuseffekten ganska mkt. www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14658110.asp

Logga in för att svara
#10046 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#10047 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

How fucken disgusting!!!! I can't believe that they don't have a quicker and more efficient way of putting them out of their misery!!! If they are going to hunt them couldn't they do it in a more advanced and humane fashion..jeeeeesus christ I almost spewed watching it !!!
It's bad enough that they kill them but the suffering bit I really couldn't take jeees blääääääääähhhh

Logga in för att svara
#10066 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 6

Kman
graphgraph

sjukaste jag har sett, fy fan. men jag kan tänka mig att den MESTA djurslakten går till såhär. nu e inte jag vego men det e nåt som inte stämmer lixom.

Logga in för att svara
#10088 Svar: Engagemang?! 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Fy faan va vidrigt. Bland det värsta jag sett men det är svårt att ändra på andras traditioner, vem ska då vara domare och säga vad som är rätt och fel. Kor är heliga i indien men i väst slaktas de på löpande band. Vem har rätt? Tycker det största felet är hur djuren behandlas, borde verkligen finnas humanare sätt att fånga/avliva stackarna om de tvunget vill äta dem. Vet inte mkt om svensk slakt och tur är väl kanske det men jag hoppas det är bra mkt humanare än på filmerna...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!