Facebook data

1
Så kan du få påverka ditt hemmaspot
#100489 Så kan du få påverka ditt hemmaspot 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Jag har läst för många forumtrådar på surfsidor om missnöje från surfare att få för lite tillgång till naturen på vissa delar av Sveriges kuster där vågorna tittar fram. Nu vill det statliga Naturvårdsverket lyssna på vad du har att säga och skapat en utredning med olika diskussionsämnen kring allemansrätten och vad det egentligen bör vara i praktiken i fortsättningen.

Kommentera allt vad du orkar och står för när det gäller regler om allemansrätten vid surfställen eller andra naturplättar i Sverige.

Tyckte det skulle va tråkigt om någon av er här missar detta, därför jag påminner er.

Logga in för att svara
#100513 Svar: Så kan du få påverka ditt hemmaspot 13 år, 2 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

För att hålla sig till trådämnet Så kan du få påverka ditt hemmaspot, så såg jag idag ett annat sätt att påverka och förändra sin närmiljö. Om du har en applikationstelefon så kan du använda Håll Sverige Rent-applikationen där användaren har möjlighet att påverka och bidra till minskad nedskräpning genom att dokumentera och rapportera nedskräpning, illegal tippning, skrotbilar eller båtvrak och leka amatörpolis .

Det är helt okej att komma med flera förslag i denna tråd om ni har några bra tips för främjandet av miljön. Var ju länge sedan jag hörde något från svenska Surfrider foundation t,ex och vad de sysslar med nuförtiden.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!