Facebook data

1
Hänga brädan på väggen, dåligt?
#100966 Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Tänkte göra rummet lite trevligare och hänga brädan såhär lib.store.yahoo.net/lib/yhst-22663748356381/CompactWoodSurfRack.jpg

Men jag undrar om det är dåligt att den exponeras för solljus hela tiden? Eftersom fönstret ligger såpass..

Logga in för att svara
#100973 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Antar att du INTE ar gift eller sambo?

Logga in för att svara
#100974 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

uh?? if your girl friend doesn't like you to have your board mounted on the wall get a new one. .... girl friend I mean

Logga in för att svara
#100976 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 6

Galveston
graphgraph

Andiss skrev:
Det kan man anta

Logga in för att svara
#100977 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

BillyTheKid skrev:
uh?? if your girl friend doesn't like you to have your board mounted on the wall get a new one. .... girl friend I mean

That would be a NO.

Im gonna start hanging up everything but my surfboard on the wall like my runners or tennis racket, snowboard, skidor, gamla bandy utrustningen och varfor inte langdlaggen nar man haller pa?

Logga in för att svara
#100978 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Du verkar undra om det finns någon risk att ytan smälter på surfbrädan eller om surfbrädan bleks i direkt solljus när du placerar den på en vägg där solen tittar in.

Tim det beror på hur många grader den direkta solstrålen värms upp till när den når väggen i ditt rum. Vet att rätt mycket värme försvinner genom glasrutan.

Logga in för att svara
#100993 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

The question isn't if I have a wife or not. I pointed out that I wondered if the material on the board would take damage because of the sunlight exposure.. HEhEhe...U guys are so mature..

Logga in för att svara
#100994 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Under vilken tid av dygnet når solen väggen? Är ju rätt stor skillnad på värme om det är morgonsol, middagssol eller eftermiddagssol på effekterna.

Ändrat av IST
Logga in för att svara
#101014 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 6

Gerborn
graphgraph

Häng den i taket istället. Lätta att ta ner, minimalt med plats. Snyggt och solen bleker dom inte.

Har inga bilder på mina men jag har hängt i stroppar bara, tar lite mindre plats.

Logga in för att svara
#101023 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 13 år, 1 månad sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

timpal0l skrev:
Tänkte göra rummet lite trevligare och hänga brädan såhär lib.store.yahoo.net/lib/yhst-22663748356381/CompactWoodSurfRack.jpg

Men jag undrar om det är dåligt att den exponeras för solljus hela tiden? Eftersom fönstret ligger såpass..

Jag har faktiskt samma fundering. Och min flickvän tycker de är en bra ide
Liten lägenhet med hög takhöjd, nån stans ska de ju vara.

Allt uvljus gör att plast åldras och påverkar brädan. Men de är viss skillnad på att låta brädan ligga ute i solen i Australien eller att ha den på väggen i Sverige.

Vet du om ett bra ställe att köpa schyssta rack från?

Lycka till

-Qanik

Logga in för att svara
#102064 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Timpa Har brädan smält eller hur blev resultatet efter upphängningen i rummet?

Logga in för att svara
#102065 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

IST skrev:
Timpa Har brädan smält eller hur blev resultatet efter upphängningen i rummet?

Gissar att man efter upphängning får ligga så mycket att det inte finns tid att häcka på internetzforum.

Logga in för att svara
#102066 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Skaffa en socka så bleknar den givetvis inte.

Logga in för att svara
#102082 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Andiss skrev:

Tacka fan för det... mina brädor fick åka upp på vinden i helgen. Får väl använda dem till att gömma öl bakom eller nåt.

Och till dig som startade tråden. Skit i att hänga upp brädan, det är bara larvigt. Om du inte bor i stockholm ifs, där är det säkert creddigt...

Logga in för att svara
#102083 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

IST skrev:
Under vilken tid av dygnet når solen väggen? Är ju rätt stor skillnad på värme om det är morgonsol, middagssol eller eftermiddagssol på effekterna.

När ska du avsluta det här konstprojektet "agera autistisk på ett internetforum och se om människor går igång"? Bara undrar....

Logga in för att svara
#102084 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Qanik skrev:
timpal0l skrev:

Jag har faktiskt samma fundering. Och min flickvän tycker de är en bra ide
Liten lägenhet med hög takhöjd, nån stans ska de ju vara.

Allt uvljus gör att plast åldras och påverkar brädan. Men de är viss skillnad på att låta brädan ligga ute i solen i Australien eller att ha den på väggen i Sverige.

Vet du om ett bra ställe att köpa schyssta rack från?

Lycka till

-Qanik

Har din flickvän justa racks?

Logga in för att svara
#102085 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

adamski skrev:
Andiss skrev:

Tacka fan för det... mina brädor fick åka upp på vinden i helgen. Får väl använda dem till att gömma öl bakom eller nåt.

Och till dig som startade tråden. Skit i att hänga upp brädan, det är bara larvigt. Om du inte bor i stockholm ifs, där är det säkert creddigt...

Hm... skulle nog också ha en bräda på väggen om jag inte var så upptagen av att vara cool, och det är ju ocoolt nu när jag tänker efter, att försöka vara cool. Ska nog förhandla mig till att få upp en ändå, även om det kommer sluta med "nä det är klart älskling, jag behöver ingen bräda där, vad vill du ha till middag..."

Logga in för att svara
#102090 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

adamski skrev:
IST skrev:

När ska du avsluta det här konstprojektet "agera autistisk på ett internetforum och se om människor går igång"? Bara undrar....

Hur menar du nu?

Logga in för att svara
#102091 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: 1

BillyTheKid
graphgraph

IST skrev:
adamski skrev:
IST skrev:

Hur menar du nu?

a.k.a. OCD .. det rymmer lustigt nog med ist ...

Logga in för att svara
#102094 Svar: Hänga brädan på väggen, dåligt? 12 år, 11 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

adamski skrev:
adamski skrev:
Andiss skrev:

Hm... skulle nog också ha en bräda på väggen om jag inte var så upptagen av att vara cool, och det är ju ocoolt nu när jag tänker efter, att försöka vara cool. Ska nog förhandla mig till att få upp en ändå, även om det kommer sluta med "nä det är klart älskling, jag behöver ingen bräda där, vad vill du ha till middag..."

Timpalol e mycket mer coolare än dig adamski. Han kan t,ex t.o.m ta egna beslut angående hur inredningsdetaljer/förvaringsutrymmen ska användas praktiskt och harmoniskt utan att någon annan får inkräkta på hans idéer. Du kan därför vända dig till honom för råd om du blir villrådig någongång när det gäller hur du ska handla.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!