Facebook data

1
Fråga om bräda
#101053 Fråga om bräda 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

Jag har surfat sammanlagt kanske 8-9 veckor och har än så länge mest kört på funboards på mellan 7 till 8.2 fot. Trivs nog bäst någonstans runt 7.2. Jag har aldrig testat någon fish, och vad jag undrar är om det går att göra en jämförelse mellan en Tiki Sumo Fish 6.8 www.onwater.se/index.php/vagsurfingbrador/tiki-sumo-fish så att man kan säga att den motsvarar en standard funboard med en viss längd när det gäller hur lätt det är att paddla ut och ta vågor o.s.v? Har lite problem att få in brädor på över 7 fot i bilen så därför jag undrar om en kortare fish kan vara ett alternativ.

Ändrat av Lance
Logga in för att svara
#101055 Svar: Fråga om bräda 13 år, 1 månad sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

köp den "nugget"-kopian 6´7 som finns upplagd bland annonserna på detta forum, skulle nog vara asgrym för dig

Logga in för att svara
#101060 Svar: Fråga om bräda 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

->Tobbe:bor i skåne så jag jag köper helst nån bräda här nere. Men ingen som kan ge lite råd då? Vill ju helst inte släng ut massa pengar på helt fel bräda.

Logga in för att svara
#101106 Svar: Fråga om bräda 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

adrian
graphgraph

Hej, jag surfade en minimal 7,6 rätt länge. När jag kände att jag hade kontroll på den men ville ha lite kvickare svängar gick jag ner till en hybrid/superfish 6,4 med ungefär samma bredd och tjocklek som den som du tittar på.

Känner du att du har kontroll på en minimal, ska det inte vara några problem att gå ner till en fish som är 6,8.

Logga in för att svara
#101130 Svar: Fråga om bräda 13 år, 1 månad sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

Jag har testat en NSP 6.8 funboard www.newsurfproject.com/funboard-68.html och jag tog vågor och tyckte det var mycket roligare med den än dom längre brädorna, men jag klarade inte riktigt utpaddlingen på en stökig beachbreak, fick kämpa livet ur mig. Så frågan är om den NSP brädan är lättare eller svårare att paddla jämfört med en 6.8 fish? Eller jämfört med en 6.11 7S AUSSIE FISH kanske? www.surfers.se/sv/vagsurfing/surfbrador/7s-aussie-fish.html?grp=1196358

Är det något i volymfördelningen/shapen som gör att den NSP-brädan och Tiki eller 7S fishen beter sig helt annorlunda, för dom har ju ungefär samma mått annars, någon som orkar förklara?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!