Facebook data

1
Palmtrees & Pinecones #2
#101174 Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Palmtrees & Pinecones #2

Logga in för att svara
#101175 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

Fisken pa 2:08 min, sag ut som en humphead parrot fish eller kanske en humphead wrasse. Vet inte hur det funkar i CR, men har i Australien ar det forbjudet att harpunera bada arterna pga overfiske och att de ar for latta att skjuta. Hoppas ni vet vad ni skjuter pa? Men jag kan ha fel, kanske det ar en annan art.

Logga in för att svara
#101182 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 5

freddie m
graphgraph

Freddyboy jag håller med dig helt. Man ska vara uber "picky" när det gäller spearfishing. Parrot fish aka "lorros" i costa rica finns överallt i stora mängder och är verkligen inte överfiskat eftersom de går inte att fånga med drag eller spö. Dom äta bara "grönsaker". Den kvällen hade vi middag till 16pers med en parrot, en bluejack och en snapper. Själv välja jag att fånga mitt eget istället för köpa av dem som använda longlines eller stora nets som till slutet dra upp 500kg om dagen plus delfiner och turtles.

Jag bryr mig väldigt mycket om havets framtid och uppskatta som fan att du säg emot, för man ska inte bara skjuta vad som helst!

Kramar. Tack å hej!!!

Logga in för att svara
#101183 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Grymt surfat!!! Got your style back !!

Logga in för att svara
#101196 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Freddie, jag ar valdigt besviken att du laddade spjutet mot magen och inte mot brostplattan..vad ar det for fis spjut?!

Och surfet...usch ser alldeles FOR bra ut!

On a serious note - make sure to not spearfish alone - we want you around for a few more years.

This vid sums up irish spear fishing, pretty miserable!!

Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
#101201 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 11

Freddy81
graphgraph

APPROVED!
Uppskattar själv spearfishing, och vi tycks dela samma åsikter. Men ni måste hålla med om att man ser mycket skit när det gäller dickheads och spearguns.
Bruka bo i Austinmer, 1 timma söder om Sydney. Vi dela det lokala brytet med en blå groper på ca 15 kg, nyfiken och närgången var hon/han, blev som en kompis efter ett tag. Den fisken sluta i en sop tunna för att han som skjutet den inte ville ha den, bara visa den för polarna innan de stack hem.
Ibland undrar man vart vår värld är på väg!

Logga in för att svara
#101213 Svar: Palmtrees & Pinecones #2 13 år, 1 månad sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

awesome...keep 'em coming!

Logga in för att svara
#101475 Palmtrees & Pinecones #2 13 år sen Stoke: 3

Vic
graphgraph

Damn vad jag längtar tillbaka till Santa Teresa... trevligt att träffas by the way! ...och var fanns de DÄR tuberna någonstans?! haha

/ Vic

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!