Facebook data

1
Leashexpertis!
#101194 Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 7

Doyle
graphgraph

Hejsan!
Frågan lyder; Hur lång ska leashen vara i förhållande till brädan? Jag surfar en fish 6.3 och fick en felleverans så nu står jag här med en leash som är 8ft. Antar att en 8 ft leach är på tok för lång för en fish 6.3. Vad ligger måtten på? Hur lång leach bör jag ha?

Stay stoked / D

Logga in för att svara
#101195 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

14 cm längre än brädan bör leash vara enligt mig.

Logga in för att svara
#101197 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#101204 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Ska vi säger så här, den endast logiskt längd regel för en leash är att det skulle bli dumt att ha en 6ft leash på en 9ft longboard !!
I Sverige behöver du inte mer än en 6ft comp leash. Du kan använda din 8fts leash utan problem men det gör att när du ramlar av eller tappa brädan åker den onödigt långt bort från dig och tar längre tid att dra tillbaka och utför mera risk att din bräda träffar någon annan eller deras bräda eller t.o.m en sten osv. Skillnaden mellan en vanlig 6fts leash och en 6fts comp leash är tjockleken med själva leashen. En standard 6fts leash är lite tjockare urethane! Hoppas att info'n hjälper.

Logga in för att svara
#101217 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 7

Doyle
graphgraph

Lyfter på hatten och tackar för hjälpsam info!

Logga in för att svara
#101225 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

När jag köper leash brukar jag välja en som är lite kortare än brädan. Dels för att den blir längre med karborren och snöret man fäster den med, dels för att den töjer sig, dvs blir längre med tiden, dels för att jag bara surfar mesiga vågor (OK, jag har towat i lite size men då har man inte leash).

6' borde vara perfekt!

/JB

Logga in för att svara
#101229 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

en annan sak är själva bredden på delen som sitter runt foten. Billiga brukar vara väldigt smalla och/eller hårda samt "kantiga och skär därmed in i benet.

Undra om stuvheten också. Upplevt att billigare modeller har en tendens att "hänga sig" i skruvat läge genom att de är stuvare .. rätt eller fel?

Logga in för att svara
#101233 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 4

Lee
graphgraph

like alot of things in life I think the thickness of the leggy is just as important as the length....Ocean and Earth have some 4.5 mm legropes
www.oceanearth.com/oe/index.php?option=com_content&view=article&id=204&Itemid=303

Logga in för att svara
#101237 Svar: Leashexpertis! 13 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Comp leashar tycker jag går bort, inbillar mig att de trasslar mer än en "vanlig". Sen går de ju av, till och med i relativt klena svenska vågor.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!