Facebook data

1
Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna
#101263 Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år, 1 månad sen Stoke: 11

carlos
graphgraph

Jo, tänkte inleda säsongen med att överaska min kära fru med att uppdatera hennes alltför kalla och slitna dräkt. Jag har kollat runt som hastigast i utbudet och har några frågor till er surftjejer: (eller till er killar med koll på hur kvinnorna upplever "kvinnodräkterna").
FÖ: Hon surfar mest kallvatten i Sverige

Är det vanligt att Du som kvinna struntar i Damdräkterna och kör Herrdräkt istället eftersom... ja, vadå? Vilken har du då valt? hur har du tänkt storleksmässigt?
Vilket märke verkar bäst just nu, är det Rip C som regerar även på damsidan?
Vilket fabrikat har bäst passform för en kvinna som inte har en alltför tilltagen byst?

För övrigt: Om Du tycker att detta är en konstig och ointressant tråd så välj gärna att inte kommentera massa goja om tjejer och surf mm. Jag undrar faktiskt på riktigt och behöver lite tips.

/Carlitoo

Logga in för att svara
#101264 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år, 1 månad sen Stoke: 7

Vagabond
graphgraph

Heisann!
Er ennå ganske ny i vannet så du får ta råd fra de mer proffe damene (og mennene) her - men tenkte jeg kunne dele min erfaring! I starten fikk jeg låne min pojkväns drakter siden vi er omtrent samme størrelse men jeg kjente raskt at de føltes litt "feil"; store der de skulle vært tette, og strammet der man trenger mer plass som jente hehe...
Det føltes utrolig mye mer behagelig når jeg tilslutt fikk mine egne drakter, begge damemodell.
Jeg har en RipCurl womens G-Bomb i 4/3 og som vinterdrakt C-skins ladies Wired hooded 6/5/4. Liker begge to veldig godt, spes C-skins drakten som er superkomfortabel selv om den er tykk.
Jeg har jo ikke hatt dem så lenge at jeg har noen langtidsresultater å komme med men så langt er jeg storfornøyd!
Synes du skal sponse jenta di med en jentedrakt med litt kurver, det er veldig najs - og ikke bare for superkurvige damer men for de fleste av oss jentene!

PS Jeg bestilte begge mine drakter til ganske trevlige priser på engelske websites, snabb og bra levering og ingen problem. Det virker ikkeakkurat som det er det største utvalget av damedrakter i butikkene her i Skandinavia...

Lykke til!

Logga in för att svara
#101268 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år, 1 månad sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag har en Body Glove 6/5/4 S för män. Det enda jag märker av är att det finns lite mer space mellan benen på den dräkten
Köpte i våras en Rip Curl Dawn Patrol Women 3/2. Kan inte säga annat än att den dräkten är skönare, men det är ju mest för att den är tunnare och lättare än vinterdräkten.
Är man som jag slank och med mindre byst så tycker jag det är vilket som om man kör herr eller dam-dräkt. Men man ska ju testa före man köper.

Logga in för att svara
#101296 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år, 1 månad sen Stoke: 1

Sunsup
graphgraph

Hej,

Jag skulle personligen aldrig köra på en herrdräkt. Jag är ganska kort och har övervägt många gånger att köra på en juniorstorlek pga priset. Jag kan få på mig en Xcel jr storlek 12, passar finfint överallt, men i ryggslutet, där glappar det rejält. Nu beror det ju på hur man är skapt och jag har väl en ganska feminin bakdel och som du uttrycker dig "inte har en alltför tilltagen byst". För mig så passar O'neill våtdräkerna bäst. Har testat RipCurl och Xcel annars, men sen kan det ju förstås vara modellen som har påverkat min smak också.
Har en O'niell Dlux Mod 5/4/3. Fryser lätt, men i denna våtdräkt (som ändå egentligen är lite för stor) funkade finfint när jag testade i December. Kompletterar med O'neill thermo rash under, så blir det ju rätt mkt varmare.

Logga in för att svara
#101406 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år sen Stoke: 0

Johnny_Bravo
graphgraph

Har det löst sig med våtdräckt än eller behöver du mer råd?

Logga in för att svara
#101582 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år sen Stoke: 4

ninch
graphgraph

Om du inte redan har köpt våtdräkt kan jag rekommendera C-skin (5´3), har en och den är fantastisk och har helt perfekt passform. Köp INTE någon herrstorlek, den sitter inte alls lika bra och tar ofta in vatten, typ i grenen där man inte vill bli kall och blir för stor i midjan. Jag har storlek 10 och har haft problem men andra att de töjer ut sig och blir stora i midjan men den här behåller passformen bra. Den har även som ett frottélager inuti som gör att den behåller värmen och jag har legat ute i ett par timmar eller mer i snövatten i januari. Tänk även på att köpa en som man drar över huvudet och har dragkedjan över brösten, alltså inte en som går på ryggen. Jag har o´neill 3´2 som sommardräkt med dragkedjan på ryggen och den har en tendens att åka ner och ta in massa kallvatten vilket inte är helt optimalt när det kommer ett stort set och man inte har tid att dra upp den på ett tag.. Annars funkar den rätt bra.

Lycka till!

Logga in för att svara
#101584 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

En jäkla tur att jag inte går in så ofta....längre...på Surfsverige....
Det är ju jag som är lilla frugan.

Kan meddela att jag fick en Rip Curl Hooded Insulator 6/5/4 , tjejdräkt, storlek S. Den sitter perfekt!!!! och har till och med redan varit i vattnet, vissa delar var torra när jag kom upp efter 1 1/2 timme (kunde ha varit i längre om inte verkligheten kallat).
Kan verkligen rekommendera denna dräkt.

Och tack alla ni som gav tips till Carlos

Logga in för att svara
#101590 Svar: Kvinnliga surfare med koll på våtdräkterna 13 år sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Min vinterdräkt som trots allt är male-model är också torr inuti om jag bara varit i 2 timmar
Men Rip Curl är riktigt smidig. Flexar bra! Ska nog inskaffa en ny sådan vinterdräkt den dagen jag har råd... Är sååå trött på att få dra och jävlas med det sega gummit.

Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!