|
#101328 |
Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år, 1 månad sen |
Stoke: 2 |
|
Hej!
Funderar på att dra till Stadlandet i månadsskiftet april/maj och undrar vad vattentemperaturen brukar ligga på då. Ska man köra på en 6 mm, eller kan det funka med en 4/3 om man tar med huva, handskar och boots också? Kan i och för sig ta med både och...
Tacksam för svar! Ha det gott!
|
|
|
|
|
#101334 |
Svar: Vilken våtdräkt i Hoddevik april/maj? 13 år, 1 månad sen |
Stoke: 8 |
tobbe
|
du behöver definitvt boots. Hoddevik har atlantklimat, dvs. inte så starka temperaturväxlingar som inlandsklimat. Detta innebär att vintrarna inte blir lika kalla och somrarna aldrig blir lika varma som här i Sverige. Det är kallt i Hoddevik i april/maj.
Skulle chansa på ca 10 grader i vattnet och mellan 10-20 i luften. Ta med 6mm dräkt. Jag skulle aldrig ta med mig mig mindre än 5 mm runt kroppen om jag åkte dit den tiden.
|
|
|
|
|
#101336 |
Stoke: 68 |
|
Di behöver en 654 med huva eller en 54 med huva + minst 5mm skor och 5mm handskar
|
|
|
|
|
#101337 |
Stoke: 84 |
|
Ja varför frysa 
|
|
|
|
|
#101340 |
Stoke: 1 |
|
Ta med både...så slipper du kall och blöt dräkt till dagens 2a eller 3e session. Till skillnad från föregående talare, tror jag att du står dig rätt bra i en schysst, tät 4/3 m handskar, boots o hoodie. Surfat stavanger i december o hoddevik april/maj i 4mm och det funkade. Paddla mycket så du håller värmen!
|
|
|
|
|
#101341 |
Stoke: 2 |
|
Tack för svaren! Det blir till att ta med båda helt enkelt så får man se.
|
|
|
|
|