Facebook data

1
Firewire FST Spitfire
#101378 Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Någon som har testat/hört feedback på denna bräda eller vet om den går att inhandla på svensk mark?

www.boardshop.co.uk/product/fsp-506d-03.asp

Logga in för att svara
#101383 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Jag har en Spitfire 6.6. Gillar den skarpt. Det sags att en ding ar svar att laga pa Firewires, men vad vet jag... Ingen aning om den gar att fa tag pa i Sverige.

Logga in för att svara
#101386 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Den ser ju riktigt trevlig ut, just bräda hade man gärna köpt genom butik där man kan pilla lite på den. Kan tänka mig att den är svårlagad med tanke på materialet. Tack för inputen.

Logga in för att svara
#101387 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

SÅg en Firewire häromdan som inte var i nåt direkt bra skick. Halva bakre däcket var delaminerat, såg rent för j-ligt ut.

Logga in för att svara
#101649 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 1

Zsurfer
graphgraph

Visst är det trevligt att få klämma på brädan i butik, men annars skulle jag inte tveka att köpa från Boardshop. Har köpt två brädor därifrån (varav en Firewire) och är mycket nöjd. Jag hade mycket kontakt med Ian, som var extremt hjälpsam.

På Firewire's forum kan du också få personliga råd ang. val av modell och storlek. Ibland av Nev själv...

Logga in för att svara
#101654 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Jag såg en av ErikG brädor häromdan, såg rent för j-ligt ut.....!? *skämt åsidå*

Tycker att, får du tag i ngn så slå till! Helt suverän bräda! Flyt som en Dominator men surfas mera som en shortboard. Levereras oftast med Stretch Quad fenor. Helt OK. Men på den brädan föredrar jag själv å många andra truster setup, ex K 2.1. Smak sak som sagt....
Hur som helst....en riktigt grym bräda som funkar bra i både stort som smått.
Finns oxå på secretspoot.uk. Väldigt trevliga där.

Lagas som en vanlig epoxy bräda, med lite omsorg.

Kan avsluta med att skriva: Snappar jag av min! Så kommer jag att köpa en ny likadan igen!

Logga in för att svara
#101692 Svar: Firewire FST Spitfire 13 år sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Har en 5´8a som jag kört på något år. Snabb som ett spjut och svänger på en femma. Skulle kanske gått på en 5'10 för svenska förhållanden (74kg) om jag fick välja om då det är i minsta laget vid muschigt knä/midjesurf. Större eller lite push inga problem!

Gillar den som fan, kör med thruster setup k2.1.

Laga gör du med epoxy, inga probs. Beställde från UK, bra att stämma av med shopen kan vara vilka färger/tryck som finns på brädan, varierar kraftigt och överenstämmer sällan med bilderna på webben.

/O

Logga in för att svara
#101801 Svar: Firewire FST Spitfire 12 år, 11 månader sen Stoke: 0

meltic
graphgraph

Tack för grymma svar, stoke till er!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!