Facebook data

1
Shapers i Sverige?
#101395 Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 0

kingkong
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Tog med min tre veckor gamla Myers 6`4 fish bräda på flyget hem från Australien i förrgår. Hade packat den sjukt noga i ca 20m bubbelplast och en ordentlig boardbag men trots det hade jag ett ganska stort och djupt jack i ena sidan och ett gäng preassure dings på min skönhet när jag packade upp henne.. Sjukt tråkigt!
Någon som varit med om något liknande? Hur löste ni det? Finns det några bra shapers i Sverige eller är det bara att ta fram spackelspaden själv?

Grymt tacksam för svar!
 
Logga in för att svara
#101399 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Laga jack kan även ickeshapers i Sverige. Vilken del av Sverige är ditt hem? Kanske någon i närheten kan visa dig hur du kan laga.
 
Logga in för att svara
#101400 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Gå till Junior på Depontes, Skånegatan, Sthlm. www.deponte.se
 
Logga in för att svara
#101401 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Gå till Junior på Depontes, Skånegatan, Sthlm. www.depontes.se
 
Logga in för att svara
#101408 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Du kan ta kort på skadorna och säger att brädan var helt ny och nu är förstörd och kräva full ersättning från flygbolaget för en ny bräda sedan laga man upp den och använder den + köpa en ny bräda!!!
 
Logga in för att svara
#101410 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

I think you have to open it in the airport in order to establish your claim for the damage your board got on the flight. So I heard anyway ......
 
Logga in för att svara
#101413 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

NOOOOO! U can send in pics. I did.
 
Logga in för att svara
#101414 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

ERATMAN skrev:
Du kan ta kort på skadorna och säger att brädan var helt ny och nu är förstörd och kräva full ersättning från flygbolaget för en ny bräda sedan laga man upp den och använder den + köpa en ny bräda!!!
Too many people have done this and that's why it costs 200 dollars to fly anywhere with a board
I reckon you can almost always pack them better
 
Logga in för att svara
#101415 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 0

kingkong
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Tack för svaren! Bor i norra Sverige så jag antar att närmsta "riktiga" shapern blir stockholm. Hoppas man kan få någon vettig ersättning för skadorna.
 
Logga in för att svara
#101416 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 0

kingkong
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Någon som vet vad som ska användas vid lagningen för att inte skada (fräta upp) skumkärnan?
 
Logga in för att svara
#101417 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

Liinus. Du hade en jävle tur kan jag säga .. Sharkboy. du har ju rätt - framförallt med falska claims som drabbar andra med riktiga. Norwegian tar 300:- Thiry dollars however ..
 
Logga in för att svara
#101421 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Skit samma han kan göra det jag sa och få en ny bräda ( moralisk rätt eller inte)
Jag skulle göra det! Alla andra i världen gör det och flygbolagen kommer inte att sluta ta betalt för brädorna bara om han inte claima!!!Det är inte hans fel att flygbolagen är dåligt på att hantera våra älskade brädor! + att där han bor kommer det kosta nästan en ny bräda för att frakta den till en reperatör ha den lagad och sedan fraktad tillbaka hem igen!
Ska man basera hans problem på principer och moral måste man tänka lite först på hans situation. Han säkert betalade för att frakta en alldeles ny handshajpade bräda till sverige och skulle inte ha dåligt samvet för att dem fuckade hans alldeles ny bräda!!! Eller!!?? Han har rätt till en NY bräda samma som han har rätt till en ny väska om den blir skadad!
 
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#101422 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 28

Gazzer
Inlägg: 2613
graphgraph
offline

RATMAN skrev:
Skit samma han kan göra det jag sa och få en ny bräda ( moralisk rätt eller inte)
Jag skulle göra det! Alla andra i världen gör det och flygbolagen kommer inte att sluta ta betalt för brädorna bara om han inte claima!!!Det är inte hans fel att flygbolagen är dåligt på att hantera våra älskade brädor! + att där han bor kommer det kosta nästan en ny bräda för att frakta den till en reperatör ha den lagad och sedan fraktad tillbaka hem igen!
Ska man basera hans problem på principer och moral måste man tänka lite först på hans situation. Han säkert betalade för att frakta en alldeles ny handshajpade bräda till sverige och skulle inte ha dåligt samvet för att dem fuckade hans alldeles ny bräda!!! Eller!!?? Han har rätt till en NY bräda samma som han har rätt till en ny väska om den blir skadad!


In this case we don't have to discus the moral aspects 'cause he has a legitimet case to litigate and should. Otherwise Ithink morals and pricipals are important. I have been sjukskriven in Sweden 4 days in 40 years. I never made any insurance claims that were not legitimet and I don't shop lift. (patting self on back .... hahahahahah!! )
 
Logga in för att svara
#101426 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Ja, klart du ska göra allt för att flygbolaget ersätter brädan. Hör av dig t flygbolaget och fråga vem du ska skicka bilderna till.
 
Logga in för att svara
#101428 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 28

Jimmy.S
Inlägg: 101
graphgraph
offline

Tråkigt med brädan. Jag bor uppe i sollefteå och kan ge dig tips, men kan inte göra det själv för jag är utan verktyg. Men har du verktyg hjälper jag gärna till.

Peace, Jimmy.
 
Logga in för att svara
#101430 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

jimmy och king kong jag har allt för att laga alla skador..dvs, verktyg,el verktyg + allt annat..q-cell,resin,catalyst, osv
Är i östersund..


och gazzer...this is a thread about surfboards mate and no one cares how many days you've had off from work dude!! ;-P hahahahahahhahahaaha
 
Ändrat av RATMAN
Logga in för att svara
#101442 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 9

pennywize
Inlägg: 152
graphgraph
offline

Hoppas du får ersättning för brädan!! Fick själv min rätt bra dingad i tailen men det var lätt lagat och kostade inte för mycket. Men ja jag håller med RATMAN, har man betalat extra för frakten har man rätt att kräva att få brädan i befintligt skick!!!!
 
Logga in för att svara
#101456 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 0

kingkong
Inlägg: 4
graphgraph
offline

Låter schyst med lagningen av brädan. Får höra av mig om det blir aktuellt! Har tagit bilder av skadorna och kvittot. Ska skicka till flygbolaget. Hoppas på någon form av ersättning! Hur mkt brukar det kosta att laga jack/dingar?
 
Logga in för att svara
#101457 Svar: Shapers i Sverige? 12 år sen Stoke: 12

Per
Inlägg: 771
graphgraph
offline

Beror på. Köp microballonger (burk 150-200 kr), lite duk (under 100 kr kvadratmetern) och lite polyester/epoxy (en hundring litern, lite dyrare med epoxy), sandpapper och gör det själv. Då du använder mindre än 10% av detta borde kostnaden hamna på ca 35-40 kronor (beror förstås på hur stor skadan är) om du gör det själv.
Microballonger och duk köper jag från Seabase i England. Polyester/Epoxy i båtbutiken här hemma.

Lycka till!
/Per
 
Ändrat av Per
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!