Facebook data

1
Cactus, SA
#10155 Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

rik
graphgraph

Ser ut som jag glider till South Oz i början på April. Jag har hört att Cactus, Caves m.m. ska vara sjuka spots. Är det någån som varit där som kan dela med sig av lite erfarenheter? Det verkar iaf. som man måste tjacka sig en 4/3, <15 grader i vattnet, burr!

Non-stop genom öknen från Goldy, kan bli helt grymt

Logga in för att svara
#10159 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Coolt! På Cactus blev en snubbe på smekmånad uppäten härom året, men annars har jag bara hört bra stories om det stället.

Logga in för att svara
#10161 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Cactus är en skön plats men hajnojjan infann sig hos mig i alla fall. Första dan var värst men sen gick det bättre... Var där i 2001 tror jag det var. Körde över till WA å tog ett par dagars paus i Cactus. Surfade bara cactus som bjöd på jävligt sköna vänstrar. 4/3 räcker gott. Tyckte inte det var så kallt när jag var där i maj. Det är definitivt en upplevelse att bara vara där. Campingen å snubben som driver den är klassisk. Tänkte direkt på vad heter han nu... "Doc" i Tillbaka till framtiden haha. Enjoy rik, du får garanterat en sjukt grym resa! Piis!

Logga in för att svara
#10164 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

rik..det är sharky som faaan där gubben..och du kan förvänta dig våldsamma vågor med mycket kraft och storlek så att det räcka gott...interesting......?? kolla din gästbok..peace man RAT

Logga in för att svara
#10193 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

rik
graphgraph

Jo, hajarna har ju ett litet rykte där nere, men de är förhoppningsvis chill. Tror jag läste att vågsnittet i April är 4-5ft, låter ju shyst som fan. Vi sticker Torsdag 5e april och tänkte va borta 10 dagar. Jag postar lite bilder om jag överlever

Logga in för att svara
#10222 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Har tyvärr inte surfat Cactus, det var platt när jag var där, hur ofta kan det hända?!
Campingen som är byggd at Nat Young's polare är iaf riktigt cool, skönt att stå och duscha och ha utsikt över hela området. Definitivt värt ett stop om du är på väg över Nullarbor plain.

Logga in för att svara
#10224 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

ozduckman
graphgraph

yeah passed by there.. but ive heard its shark heaven.. not kidding bro..
wear a shark proof suit if ya do.. practice ya karate kid moves on the beach then hit it..

Logga in för att svara
#10228 Svar: Cactus, SA 18 år, 2 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

I'll give you another chance rik..look in your guestbook and go to my sight and write to my private email and I'll give ya some secret spots...warning though..as duckman and I say..the south coast is very isolated with extremely powerful and isolated surf spots that are seriously riddled with biiiiig white pointers..chances are 1 in 100,000 you'll have an encounter with a shark but I promise you that they ARE there..
Thousands and thousands of surfers go there and surf and then move on but there is only a very hard core breed of men that choose to live and surf there every day....i have first hand experience of serious shark encounters down there..having seen them in the water both from land watching other surfers and having seen them swim veeeery close to me and believe me they weren't small and when they get that close it's a message to say ..get out of my territory or i will eat you.....Like I said i'm sure you will have a great trip and surf some awesome waves but go there with respect for the situation...DO NOT...I REPEAT..DO NOT surf at sunrise or sunset..GET OUT OF THE WATER.. before the sun starts to go down and wait till it's well and truly up before entering the water..don't surf by yourself ever down there..always surf with a friend..The waves are powerful..much more powerful than the gold coast..let's say compare burleigh to pipeline or sunset..that's the difference and it's not uncommon to be injured surfing there....Have a great trip..be careful and it will be awesome..I can send ya some photos as well if ya want ..No-one out at any spots..just deep cold ocean and big powerful waves and ............

Logga in för att svara
#12556 Svar: Cactus, SA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

rik
graphgraph

Hemma igen efter en grymt soft resa, rekommenderas!

Har lagt upp lite bilder, tyvärr så blev det nått krångel med extra linsen på kameran så de flesta surfbilderna är rätt suddiga.

picasaweb.google.com/rikkum/SouthOz

Vi hängde vid Cactus i 3 dagar. Surfade mest 4-5fots Caves och Cactus back beach. Sen drog vi vidare till Elliston och Blacks, tyvärr va Blacks rätt platt men vi fick bra vågor vid Sherringa, Cliffs och Monuments.

Lyckligtvis inga hajar, men en hel del sälar. Tack RatMan för tipsen och "rufus" för våtdräkten.

Peace

Logga in för att svara
#12563 Svar: Cactus, SA 18 år, 1 månad sen Stoke: 0

Corner Lappland
graphgraph

Sköna bilder rik. Ser ut som ni fick en hel del bra vågor. On ya's:) . Var det inte skönt å dra därifrån utan å ha fått ett par tänder i sig;) .

Logga in för att svara
#12564 Svar: Cactus, SA 18 år, 1 månad sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

ser riktigt gott ut. gratulerar med en bra resa:)

Logga in för att svara
#12580 Svar: Cactus, SA 18 år, 1 månad sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kul med lite foton från såna där mindre besökta platser, verkar vara grymt surf därnere.

Logga in för att svara
#12601 Svar: Cactus, SA 18 år, 1 månad sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

Kul att ni hade det roligt och det verkar har varit bra surf oxå..visst är det extremt väckert därnere..väldigt öken aktigt men väkert..fina stränder och fin hav..spooky men roligt..Peace Rik...RATB)

Logga in för att svara
#12633 Svar: Cactus, SA 18 år sen Stoke: 0

Ekläpp
graphgraph

Tack för fina bilder Rik! Ser ut som om ni hade en bra resa.
Surfade Cactus -83 men det blev bara en timme. Kompisen drog in
och när man sitter där själv och ser haj blir längtan efter fast mark under fötterna väldigt stor.
Det blev inget mer surf. Vi drog vidare.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!