Facebook data

1
Unga Maui rippers
#101589 Unga Maui rippers 13 år sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Jag åker till Maui varje vinter främst för att vågsegla (vindsurfa i vågor), men det blir ju lite surf också. Då och då dyker det upp löjligt bra mer eller mindre kända surfare i lineupen. Matt Meola och Albee Layer är två av dem. Fasen!! Men en grej som kanske skiljer ut alla dessa unga up and coming surfare från Maui är, jämfört med till exempel motsvarande surfare från Kalifornien, Gold Coast eller liknande spots är deras attityd till STORA TUNGA vågor: Mycket film från de senaste paddel-in dagarna från Jaws finns redan ute, men denna tycker jag är lite extra cool:

www.surfline.com/video/webisodes/the-isle-ep2_69230

/JB

Logga in för att svara
#101592 Svar: Unga Maui rippers 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Pratade du med Matt Meola?

Logga in för att svara
#101596 Svar: Unga Maui rippers 13 år sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Har inte snackat med honom. Dock är Maui en grymt liten ö och indirekt har liksom alla nån slags relation till alla (inte med alla turister som jag). Matt's shaper och jag är gamla polare. Sean Ordonez som shapar åt rätt många av alla nya unga Mauirippers är legendarisk både som vindsurfshaper och vindsurfproffs. Som många shapers på den ön gör han allt från vindsurf, kite, surf, sup, tow-in och numera självklart feta 10'6 guns för paddle in Peahi!

/JB

Logga in för att svara
#101597 Svar: Unga Maui rippers 13 år sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Så din gamla polare är alltså en förutsättning för att Matt ska kunna utvecklas i sin surfing med varierade surfbrädor. Intressant att shapern är så flexibel i vad han skapar för alla möjliga vågaktiviteter.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!