Facebook data

1
Köpa bräda Marocko
#10169 Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

Ska kanske till Marocko den 22/3 och undrar om nån har koll på brädmarknaden? Blir väl att vi är i Thagazhoue och omkring. Finnes några sjyssta surfshoppar? Kan tänka mig både nytt och begagnat.

Logga in för att svara
#10170 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Marocko är ett relativt slutet land med HÖGA importtullar, därför är brädutbudet rätt litet.

Prova köp en bräda av nån som övervintrat därnere och skall åka hem.

Logga in för att svara
#10181 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

jo det alternativet finns ju alltid.

problemet är att det är rätt osäkert. först att hitta nån som säljer sin bräda, sen till ok pris, rätt storlek, etc...speciellt jobbigt då jag funderar på att skita i att ta med bräda från sverige. då vill jag ju veta att det finns nån shop jag kan gå rätt in i ungefär två sekunder efter man kommit fram....

så, nån som vet om det finns ok surfshops i tahgazhout och omkring?

Logga in för att svara
#10188 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Det finns 3-4 shoppar i Taghazout men utbudet ar minimalt. Mest bic brador och vatdrakter for uthyrning, sa ta med dig brador!
Hoppas du scorar.

/Lars

Logga in för att svara
#10200 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

är det så jävla illa alltså? usch usch. har bara min feta och ganska stora fisk som jag använder här hemma, och den vill jag inte ha därnere.

vill ju bara ha tag på nån average begagnad shortboard, typ 6 0' - 6 2' och cirka 19 bred och 2 1/4 tjock.....ganska klassiska mått alltså. det borde ju kunna gå att fixa? fler marockokännare som har nåt att säga om frågan?

Logga in för att svara
#10202 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Tja!
Var där i slutet på januari och vi var 6 killar. Fyra st hyrde brädor inkl. våtdräkt allt från longboards till performance. Det var ett bra utbud av alla sorters brädor och måste man absolut inte ha sin egen bräda så är det inga problem att hitta nåt som duger!

Det fanns också inhemskt shapade brädor som såg ok ut för ungefär 3000 kr. Det fanns också en bra surfaffär i Agadir som sålde brädor från Oz, Hawaii etc. dessa kostade 5-6000 kr.

Satsa på hyra!

/Kenneth

Logga in för att svara
#10214 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

fredtiger
graphgraph

Tjena Crazy!

När jag var där för ngt år sedan så var det riktigt kass utbud på brädor - så som det såg ut då skulle jag INTE satsa på att hitta en bräda där nere. Möjligt att läget ändrats radikalt sedan dess (ref. fugusports). Eller så har fugusports en helt annan syn på "bra utbud" än vad jag har. Låter det vara osagt.

Kul för dig att du ska ut o resa! Själv är jag i Oslo och blir fetare för varje dag..

Fredrik M

Logga in för att svara
#10233 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

hehe ok vem ska man lita på.....

men fugusports: var hittade du dessa brädor? du hittade brädor från OZ, hawaii, etc i agadir. men de andra du snackade om, var var det? tagazhout?

Logga in för att svara
#10272 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 5

fugusports
graphgraph

Japp, det var i Tagazout.

Det är väl möjligt att det fanns mycket brädor i butikerna av någon anledning men det fanns både performance, minimals, bics, longboards att välja imellan. Inte de allra fräschaste men fullt surfbara!

Logga in för att svara
#10345 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 1

crazynick
graphgraph

ok tack för svaren! min vän lars ringde från marocko idag, han hade hittat en del sjyssta shortboards för omkring 2000. så det verkar cool. tydligen platt i tagazhout idag för övrigt.

Logga in för att svara
#10352 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Kom hem från taghazout igår. Finns som sagt ett par surfshops där, men absolut inget överflöd av brädor.
Såg en del begagnat och några inhemskt shapade brädor som var löjligt tunt glasade
Men ska du bara ha en bräda - "vilken som helst" - så kommer du säkert hitta någon.

Have fun och satsa på ruggigt tidiga mornar innan crowden kommer!

Logga in för att svara
#10379 Svar: Köpa bräda Marocko 18 år, 2 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

för det mesta ingen mening att gå upp i ottan om ändå inte är lågvatten dessutom runtom i taghazoute. men klart, e det tillräckligt med swell funkar det!

finns tillräckligt med brädor där nere, glöm inte att pruta! lycka till

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!