Facebook data

1
Tips mottages gärna: Västkusten USA
#101757 Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 2

Rikkard
graphgraph

Tjena!

Jag kommer att med bil resa längs USA:s västkust i juni och juli, från LA till Seattle.

Är det någon som har något tips på trevliga surfspots eller annat surfrelaterat på denna långa sträcka?

Tack på förhand!

Richard

Logga in för att svara
#101763 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 3

alex.schumacher
graphgraph

Richard, you're driving the wrong direction.
Go SOUTH!
South of LA you have trestles, lowers, san clemente, del mar, encinitas, la jolla, and the fabulous 1000 mile stretch of surf mecca: Baja California, Mexico....

If you are still heading north there is Rincon (rarely breaks in the summer), Ventura, Santa Barbara, SLO, Big Sur, and of course Santa Cruz. (The last one being the best of all the surf towns).

The surf tends to be a lot smaller in the summer, but if you're lucky you might get to see a south swell or two, and that is when southern CA is at its best

Let me know if you want any details on any cities, and ill try to help you out!
Have fun, and maybe ill see you in San Diego

Logga in för att svara
#101765 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Håller med ovanstående: Det finns grymt mycket fina spots mellan San Diego och LA. Om du nu måste åka norrut, börja i San Diego och ta det lugnt i början!

/JB

Logga in för att svara
#101766 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 2

Rikkard
graphgraph

Aha jag fattar!

Grejen är att jag har en rutt planerad med min sambo och det är jobb inblandat så det är inte endast en surfsemester.

alex.schumacher - Thanks for your help! Whats the surf scene like? Aggressive or friendly, and yeah I'm a polite guy myself.

Jesper B - Tack för svar! Vad menar du med att ta det lugnt, i vattnet med alla locals eller är naturen opålitlig?

Thanks!

Logga in för att svara
#101767 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Rikkard skrev:

Jag kommer att med bil resa längs USA:s västkust i juni och juli, från LA till Seattle.

Aterkom garna med en rapport om hur surfet var i Oregon under denna tid pa aret. Jag undrar om syd och sydvast swellen nar dit...

Omradet kring Santa Cruz brukar namnas som surfbart aret runt.

Logga in för att svara
#101775 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 12 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Rikkard skrev:
Aha jag fattar!

Jesper B - Tack för svar! Vad menar du med att ta det lugnt, i vattnet med alla locals eller är naturen opålitlig?

Thanks!

Nej, menar bara att Södra Kalifornien, i synnerhet SD-LA är för fin för att stessa förbi. I Södra Kalifornien driver man ofta med hur stressade alla är i Norra Kalifornien... Allt är relativt, men på PB-point är allt väldigt väldigt soft!

/JB

Ändrat av Jesper B
Logga in för att svara
#101913 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 11 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Check out surfshot.com and you'll have a listing of all the popular known spots...summertime the swell is not as big so if you get a used longboard from craigslist.com it will provide you with more surf vs on the shortboard...known popular spots = more people (of course) but you can always drive around up/down the coast..park the car on the street when you see a potential spot..carlsbad (sd) has lots of spots to pick from...

Logga in för att svara
#101919 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 11 månader sen Stoke: 13

Kribz
graphgraph

Det finns lite surf mellan Morro Bay och Cayucos, leta efter ett revbryt "Hazards", såg schysst ut, men jag surfade det inte då jag var där. Annars är strandbryten helt OK i området. Har hört att localsen är galna där, men jag stötte inte på några som helst problem på stränderna i "stan".

Logga in för att svara
#101953 Svar: Tips mottages gärna: Västkusten USA 12 år, 11 månader sen Stoke: 1

smurf
graphgraph

Jesper B skrev:
Håller med ovanstående: Det finns grymt mycket fina spots mellan San Diego och LA. Om du nu måste åka norrut, börja i San Diego och ta det lugnt i början!

/JB

Jag håller helt med JB. LA är grymt! Hela stämningen på stranden är bra. Det är mycket surfare där så chansen är stor att man lär känna andra där. (av egen erfarenhet)

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!