Facebook data

1
NorthShore vilken dag...
#10190 NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Tuppen
graphgraph

Tjenare, befinner mig på Ohau och har precis kommit tillbaks från North Shore, vilken dag... 15 fot glassy Pipe och minst 20 fot Waimea...Inte för att jag var ute men att spana från beachen räcker för mig!!! jag e STOKED denna dag trodde jag inte man skulle uppleva. imorgon lovar prognonsen följande:

"Surf along north facing shores will be 25 to 30 feet occasionally 40 feet on the outer reefs tonight through Wednesday morning, decreasing to near 20 feet by afternoon."

Jag kommer att vara på plats när solen går upp!

Logga in för att svara
#10192 Svar: NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Låter fett men varför använder inte hawaiianerna sitt eget system för vågprognoser? Pratar man bara baksida på observationer och använder framsida när det gäller prognoser?

...för jag antar att vi inte pratar vågor med 24 meter face eller?

Logga in för att svara
#10194 Svar: NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: -7

Slappo
graphgraph

Fett surf !! Jag vet att dom var tvungna att använ både internationella mått och Local hawaiian surf när det kom till våg storleken började 1999. Pågrund av att så många idioter (japanska turister)!!! paddlade eller simmade ut o trode att det var enbart 8-12 foot o bra surf för både bodyboarding, men att det var det dubbla ca 16-24 foot

Logga in för att svara
#10199 Svar: NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Yann skrev:
Låter fett men varför använder inte hawaiianerna sitt eget system för vågprognoser? Pratar man bara baksida på observationer och använder framsida när det gäller prognoser?

...för jag antar att vi inte pratar vågor med 24 meter face eller?

När de snackar observationer går de efter samma mått som vågbojarna. När de surfar vill de verka tuffa och säger 3-4 fot på allt över 3 meter

Logga in för att svara
#10223 Svar: NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: 7

Cagge
graphgraph

3-4 fot Hi = 3-4m Sv. Lyllo dig som får se Norh Shore. Det vore jättekul att få se några vattenbilder från Waimea, please:silly:

Logga in för att svara
#10240 Svar: NorthShore vilken dag... 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Tuppen
graphgraph

Jo bilder kommer senare... men inga vattenbilder från Waimea 25 fotplus....

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!