Facebook data

1
Hjälp ang surfresa!
#102074 Hjälp ang surfresa! 12 år, 11 månader sen Stoke: 2

fillechappe
graphgraph

Hej!

Jag ska åka på min första surfresa i sommar och har kollat runt en hel del (finns ju så mycket att välja på).

De ställen jag kollat mest på är Frankrike-Biarittz (Surfakademin/FriendsOfAloha), Portugal-Ericeira (Lapoint) och Portugal-Lagos (X-travel).

Jag tycker dock det är riktigt svårt att veta vilket som är bäst så jag tänkte höra lite med er vilken ni skulle rekommendera.

Något jag inte hört speciellt mycket om är Lagos med X-travel. Dock ser det riktigt fint ut på bilder och värmen uppskattas väldigt mycket! Någon som vet om X-travel är bra?

Kan även nämna att jag är sugen på två veckor och att sidoaktiviteter uppskattas (vid sidan av surfing) tex att det finns en liten stad i närheten som man kan gå ut på kvällen.

Tack för era svar på förhand!

Mvh Filip

Logga in för att svara
#102076 Svar: Hjälp ang surfresa! 12 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Som jag skrev i din andra tråd så rekommenderas
www.friendsofaloha.com/

De verkar inte i första hand vara ute efter dina pengar, utan har schyssta priser.

Logga in för att svara
#102080 Svar: Hjälp ang surfresa! 12 år, 11 månader sen Stoke: 0

Cibag
graphgraph

Hej!
Jag var för två år sedan på campet i lagos. Jag tyckte det var helt grymt! Det var min första surfresa, jag åkte själv och var enda svensk där då. Jag tyckte det var väldigt kul att träffa folk från massa olika ställen. Instruktörerna som var där då var iaf grymma, vet inte vilka som är där nu. Surfet tyckte jag var väldigt bra, dom tog oss till lite olika ställen som passade bäst för dagen. Campet ligger ju i den lilla "byn" och allt som oftast går man ut tillsammans och äter och dricker lite på kvällarna om man nu vill det.
Jag kan iaf rekommendera det varmt!
/Cicci

Logga in för att svara
#102081 Svar: Hjälp ang surfresa! 12 år, 11 månader sen Stoke: 0

Cibag
graphgraph

Jo förresten... X-travel agerar bara "mellanhand". campet man bor på är detta (om dom nu inte ändrat) www.surfexperience.com/

Lycka till och hoppas du hittar nåt!

Ändrat av Cibag
Logga in för att svara
#102738 Svar: Hjälp ang surfresa! 12 år, 9 månader sen Stoke: 3

muminmia
graphgraph

Hejs. Åker till Lagos med xtravel den 14.8. Har du redan åkt? Var det bra? Varit med xtravel i hossegor en gång förut och hade superroligt. Nu boka jag fyra dagar med xtravel men kommer stanna i lagos till den 25e. Hoppas jag har tur med vågorna. Även åkt med surfakademin o gillade det också. Dessa surfcamps funkar bra när man är lite bekväm och vill skjutsas tillmvågorna utan att riskera tappa bort sig

Logga in för att svara
#102763 Svar: Hjälp ang surfresa! 12 år, 9 månader sen Stoke: 0

dawwg
graphgraph

Hej!
åk till lapoint campet! helt klart bästa! lapoint.se/surfcamp/portugal
trivdes som surfaren i vattnet!

Ändrat av dawwg
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?