|
#10218 |
SSA - EXpression session 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 33 |
|
Verkar inte handa sa mycket hemma i surfsverige, kunde va kul med en 2 timmars expression session!
Vad sags om Toro nu pa sondag kl 14.00... Surfarna rostar om vem som ska vinna??
Bara en tanke....

|
|
|
|
|
#10219 |
Svar: SSA - EXpression session 18 år, 1 månad sen |
|
WaveyGravey
|
|
|
|
|
#10221 |
Stoke: 9 |
Jakob
|
Guld... kanske man kan få lift av nån ut.....
|
|
|
|
|
#10227 |
Stoke: 5 |
|
Håller klart med, skulle vara guld med en aktivitet, tror tyvärr att Janne, Binge, Ants och Cagge kommer rösta ner allt som innebär att de faktiskt måste engagera sig i något utöver administration av att centralisera makt.
Hur som hellst så har jag sponsorer som backar mig så jag och Jesper kan köra det här utanför SSA.
Vad säger surf Sverige, ska vi köra något?
Bästa repa 1000:-
Bäst för dagen 1000:-
Mvh
Delar av styrelsen
|
|
|
|
|
#10229 |
Stoke: 68 |
|
Faaan måste jag köra 6 timmar bara för att dycka in i 1 graders vatten..??? kom igen klanga..hahaha RAT:P
|
|
|
|
|
#10234 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Grym idé! Vi kan promota. Spontaneous Expression Session Torö

|
|
|
|
|
#10239 |
|
WaveyGravey
|
KLANG skrev:
Håller klart med, skulle vara guld med en aktivitet, tror tyvärr att Janne, Binge, Ants och Cagge kommer rösta ner allt som innebär att de faktiskt måste engagera sig i något utöver administration av att centralisera makt.
He who slings mud generally loses ground ........
|
|
|
|
|
#10241 |
|
Att gå genom livet utan att ta ställning och aldrig yttra en åsikt är mycket enkelt, men fegt.
Track records usually speaks for them self's.
WaveyGravey, det är inte obligatorisk närvaro så du kan lugnt sitta kvar och SURFA framför datorn.
Peace
PK
|
|
|
|
|
#10242 |
|
|
|
|
|
#10243 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|
|
#10247 |
|
WaveyGravey
|
KLANG skrev:
Att gå genom livet utan att ta ställning och aldrig yttra en åsikt är mycket enkelt, men fegt.
Track records usually speaks for them self's.
WaveyGravey, det är inte obligatorisk närvaro så du kan lugnt sitta kvar och SURFA framför datorn.
Peace
PK
It was just friendly advice - take it or leave it .... 
|
|
|
|
|
#10250 |
Stoke: 11 |
|
men det här kan ju bli skitroligt, jag kan hjälpa till om det behövs! klangen o jazzman, ni får väl säga till om det ens blir av!
|
|
|
|
|
#10273 |
Stoke: 3 |
|
Det är nog bättre vågor på västkusten i helgen om någon är surfsugen. Kolla DMI!
|
|
|
|
|
#10277 |
Jakob
|
Svullo skrev:
Det är nog bättre vågor på västkusten i helgen om någon är surfsugen. Kolla DMI!
Jo det kommer det garanterat att vara. Kollat tåg hem till Nyhamnsläge över helgen men det kostar för mycket. Prognosen söndag e perfekt för mitt lilla smultronställe, Kullamannens Höger... Bilden under är från senaste gången. Foto Jesper Molin, bara jag själv i ute som vanligt (inte så vanligt att det funkar dock).
|
|
|
|
|
#10278 |
Jakob
|
Fan här kommer den då

|
|
|
|
|
#10290 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Nice! Ser ut som ett omvänt Loskär.
|
|
|
|
|
#10294 |
|
|
|
|
|
#10317 |
Stoke: 1 |
|
"Hur som hellst så har jag sponsorer som backar mig så jag och Jesper kan köra det här utanför SSA." - citat Klang.
Nu är det väl dax att du växer upp o släpper ditt snack om sponsorer hit o dit. Vi har hört samma snack i x antal år utan några som helst konkreta bevis. Tomma ord kommer man ingen vart med.
Sen tycker jag personligen att vi , alla som vill surfa på söndag, åker ner och har kul, det är ju förfan det som allt handlar om. Jag kan snickra ihop en skön (men ful som fan) pokal som den bästa/sämsta/roligaste/klantigaste/skönaste duden kan få om alla surfare gemensamt röstat på honom etc. Precis som man gör med Riders Choice i snow/skatesvängen. Svårare än så ska det inte vara om vi ska få igång glädjen och gemenskapen i "surfsverige".
|
|
|
|
|
#10322 |
Stoke: 6 |
Kman
|
limpi för helvete, hooka hooka hooka.
med tanke på vad ants har slängt ur sig här på forumet så tycker jag klangen kan få kasta lite skit också hehehehe.
"Hur som hellst så har jag sponsorer som backar mig så jag och Jesper kan köra det här utanför SSA." - citat Klang.
hand i hand, tillsammans gick dom kvinna o klang, och höll om varann, dom slängde av sig allt, och gick nakna i striden....
|
|
|
|
|
#10372 |
|
|
|
|
|
#10373 |
|
|
|
|
|
#10378 |
Nynäs
|
|
|
|
|
#10402 |
Stoke: 0 |
toski
|
|
|
|
|
#10471 |
|
Intressant påhopp Limpan, hur mycket pengar drog du in till SSA under ditt år i styrelsen? var det 15.000 som ni brände på EM, låt se hur mycket var det jag skakade fram 2006 och flera andra år för den delel. Sluta snacka skit och håll dig fakta Limpan.
Det är mycket enkelt, vem som hellst kan bara titta på det som personer faktiskt har gjort, det kallas trak record, om du inte visste det. Svaren blir dock ganska jobbiga när verkligheten, den kalla bistra sanningen stirrar dig i nyllet att du faktiskt inte gjort ett skit. Nu var det inte riktat mot dig Limpan, du har faktiskt gjort endel, men det finns herrar med ambitioner att sitta kvar i styrelsen och det skulle vara katastrof för SSA.
Den som är nykter och klarsynt kan själv bedöma vem som är doer och vem som snackar skit. Jag vill se personer i nästa styrelse som står utanför allt gammalt skitsnack, nya personer från olika delar av landet. Peroner som inte blir kåta på ett styrelseuppdrag bara för att det nu finns pengar på SSA kontot och sedan plocka ut sig själva till Gubb VM.
Jag vet att jag själv sagt att detta är helt fel sätt att argumentera SSAs interna problem, situationen är dock allarmerande och motståndarnas fula spel liknar mest diktatorisk propaganda. Tydligen behöver man inte följa stadgarna om det inte tjänar syftet.
Jag hoppas de som har rätt att rösta i SSAs val på lördag gör just det. Rösta på vad du faktiskt tror kommer bidra till mervärde för medlemmarna. Jag hoppas ni inte röstar på kandidater med egenintressen.
Peace
Peter Klang
Sekreterare SSA
|
|
|
|
|
#10473 |
|
Jag skulle tippa på att det är ca 20 - 30 betalda medlemmar i SSA för tillfället. DET är den bistra sanningen Mr.Klang. Spelar ingen roll hur mycket du säger att ni vill ha in "nytt" folk i styrelsen. När jag, Lee, Adam o Ingrid satt i styrelsen så var det så nytt det kunde bli just då. Och inte fan var du den som backade upp det, tvärtom, du gjorde allt för att sabotera, precis som du gör nu. Du vägrade överlåta tävlingsmaterial, lösenord till hemsidan, m.m m.m .
Men skitsamma, du har gjort en massa bra en gång i tiden men just nu säger jag bara;
Låt SSA gå i graven en gång för alla. Det är för infekterat och sthlmiserat så "vanligt" folk runt om i landet aldrig ens skulle tänka tanken att hjälpa till längre.
peace och salut. Lycka till med valet.
|
|
|
|
|
#10488 |
|
Sa i slutandan blev det ingenting arrangerat, utan tjafs pa ett surf forum?!
Limpan, snygga bilder fran lordagen.
Petter, antar att du ocksa var ute o surfade med jesper?
|
|
|
|
|
#10491 |
Stoke: 4 |
Ants
|
En person kör enligt "my way or highway" principen. Men han kan inget göra mer då en enad styrelse idag (ofta med 5-1 mandat) jobbar framåt. Han skriver ord på forumen, men så tråkigt för honom att de inte räknas mer, ha ha
Den ny styrelsen som tog över efter kraschen och extra årsmöte kom inte igång förrän ca en månad sedan. Anledningen är precis som vår vän Limpan och hans styrelse ej hade åtkomst till, som websida koder, senaste aktuella medlemslista, tillgång till Plusgirot, kopior på avtal med sponsorer osv. Men nu är allt efter diverse trixande i styrelsens ägo och kontroll. Ja, vi blev tex tvungna att överge den gamla sidan för den nya www.surfforbundet.se
Därmed är förbundet nu ordnat i ett snyggt paket och kan överlämnas till den nya styrelsen som väljs nu på lördag den 24 mars.
Anser inte att förbundet behöver begravas och startas på nytt om ni funderar ordentligt på vilka ni röstar fram.
Själv är jag glad för att ha kunnat hjälpa till och vända på det negativa till det positiva

|
|
|
|
|
#10506 |
|
Limpan, håller med i mycket, men överdriv inte påståendet att jag motarbetade. Allt jag gjorde var att sätta eld i röven på er så att det blev något EM.
Tävlingmaterial gav jag förfan till Lee, har du glömt.
Ants ljug på bara det har du alltid gjort och kommer alltid att göra. Därför är du bränd i skateboard och snowboard kretsar. 5-1 my ass. Binge och Janne hade tillgång till kontot direkt, vad gäller hemsidan så är det sekreterarens roll och inte din så vem motarbetar vem igentligen. Läs stadgarna.
Som Limpan sadwe, låt SSA gå i graven, det är kört för skiten om sånna som Ants tagit i det.
Oh, Du Ants, jag har köpt www.surfingforbundet.se och www.svenskasurfingforbundet.se ha ha.
|
|
|
|
|
#10510 |
|
|
|
|
|
#10511 |
|
WaveyGravey
|
|
|
|
|
#10516 |
|
Wavey, jag kommer ge domänerna till nästa styrelse. Själv ska jag bara chilla och åka skateboard, om man surfar blir man bara missbrukare eller kriminell, det har jag läst i tidningen...
Sorry om min kommentar verkade hård och orättvis, inget illa menat från mitt håll heller, men i dessa dagar är garden uppe 24/7.
|
|
|
|
|
#10546 |
|
Du kanske är inte kriminell eller misbrukare KLANG men jag är en stolt sån människa..hahahahaha..Peace dude..RAT:P
|
|
|
|
|
#10557 |
Ants
|
KLANG PUNG skrev:
Ants ljug på bara det har du alltid gjort och kommer alltid att göra. Därför är du bränd i skateboard och snowboard kretsar.
Vad menar du med detta? Du är en väldigt konstig människa Peter, du verkar inte må så bra. Tycker synd om dig, sorgligt verkligen..
|
|
|
|
|
#10561 |
|
Han menade att han vill bara skate'a för att han kan inte surfa..!!! hahahaha gotcha Klanga..
Ants..han skoja bara ..jag tror att han menar att han är less på allt skräp som är inblandad med SSA och skulle hellre bara göra annat..den andra kommentar var bara KALNGAMANs humor!!
GOOOOO KLANGAMAN...hahahaha ....LOVE FROM DA RAT...
|
|
|
|
|
#10573 |
Stoke: 0 |
|
Jag kan ju saga att av anledningarna till att om det nu bara e 20 30 medlemmar som har betalat sa e det ju battre an inga. Och kommer ni i har sar sm skulle ga av. Alla snala javlar som ville betala pa plats i fall det inte va vagor. For helvete grabbar, vill ni sponsra svensk surfing betala da de fa kronorna det kostar. Felet me snalsurfarna i svea e att ni vill inte betala 100 kr till ssa om ni inte far nagat utav det.......
|
|
|
|
|
#10586 |
|
WaveyGravey
|
We have more than 23 members in a newly started skate club in Östhammar - seriously, I'm very sure that the low participation has absolutly NOTHING to do with indiviguals being "cheap" ..........
|
|
|
|
|
#10595 |
Ants
|
Och Sthlm Sub Surfers har idag över 30st surfmedlemmar, faktiskt fler än snowboardåkarna i föreningen. Bli medlem du också om du bor i Sthlm med omnejd
www.subsurfers.se

|
|
|
|
|
#10596 |
|
Ratman, du verkar vara den ända som klurat ut mig.
Ants, raggar du Sub medlemar eller SSA medlemmar? vilken stol sitter du på igentligen?
|
|
|
|
|
#10598 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
100kr för all denna underhållning, det är billigt med tanke på att det är på riktigt.
|
|
|
|
|
#10599 |
Ants
|
Självklart så raggar jag SSS medlemmar, vad fan tror du? SSS är nu ansluten till SSA och fler föreningar är på gång
I SSA hjälper jag till med att städa upp röran som en viss person åsakat och åsakar. Känner du dig träffad Peter? Jag har slagit vad om att du inte vågar komma på årsmötet i den lokal som SSA står skriven på.
|
|
|
|
|
#10602 |
|
vem filmar arsmotet sa vi stackare pa andra sidan jorden kan fa njuta?
|
|
|
|
|
#10611 |
|
Nästan så att man vill åka ner från Åre över dan bara för att se spektaklet live and direct. Men om det bir som senast så får ingen filma, för vissa personer är medvetna om att dom lätt tappar humöret;)
Fy fan vad detta är roande, I love it!! [img]
|
|
|
|
|
#10612 |
|
WaveyGravey
|
en dolde film kamera kommer att finnas på plats......
|
|
|
|
|
#10618 |
Stoke: -234 |
|
Hej killar!
Jag har länge undrat om man kan gå med i nån surfförening måntro? Eftersom det knappt går att surfa i det här landet så kan man ju bilda föreningar istället. Det verkar va en sån härlig men ändå seriös stämning. Och inte alls lika inavlat och fullt av innbördesbeundran och sådär som i tex, ja, i den swingerklubb jag var med i ett tag.
Skicka mig medlemsblanketten att skriva under. Jag betalar gärna 100 kr till detta härliga gäng.
Jag är även intresserad av andra lokala surfklubbar, speciellt i stockholm. Surfingens mecka!

|
|
|
|
|
#10619 |
|
Ursäkta mig, men....
....hade bestämt mig för att INTE kommentera denna cirkus...men vad i H-VETE håller dessa herrar på med???
En maktkamp med så pinsamt genomskinliga "kupp"försök och tarvliga cheapshots kan man möjligtvis ha någon slags logisk förståelse för om det handlade om ordförandeposten i Microsofts styrelse eller att bli vald till President i USA eller någon annan bananrepublik!!
Kan någon balanserad människa därute med insyn i SSA´s verksamhet förklara för en naiv idiot som mig vilka fantastiska fördelar man åtnjuter som medlem i SSA´s styrelse som rättfärdigar denna typ av beteende?? Får man gratis stor stark på någon krog i Huddinge, eller har man gratis Taxitransport till alla secret spots i Mälaren, eller vad F-N handlar detta om!!?? 
|
|
|
|
|
#10622 |
|
Nu är det så här Binge, jag har endast i egenskap av sekreterare utfört mitt uppdrag enligt SSA's stadgar. Valberedningen ber mig skicka ut deras av styrelsen och förra årsmötet ålagda uppgift.
Jag ser tyvärr ingen framtid för SSA så länge SSA vill skicka 45-55 åriga gubbar till EM; och VM. Inse att er tid är långt förbi. Ants som vill sälja SSA medlemskap genom SSS för att tjäna pengar luktar illa. Jag vet mycket väl att årsmötet är förlagt till din studio. Jag håller däremot med valberedningen om att era försök att rigga föreställningen är lite väl transparant. En lokal fylld med så mycket negativ energi kommer aldrig generera kraft för framtiden.
Jag tycker det är synd att ni blivit så förblindade av egenintressen och använder er av alla fula och odemokratiska medel för att befästa era roller. Lägg energin på någon rolig aktivitet. Medlemmarna har inte fått någonting de senaste fyra månaderna, jag postar gärna samtliga mötes protokoll så alla kan se de förslag som kommit och enkelt jämföra med vad som faktiskt har hänt.
Varför jag inte ville ge Janne inloggningskoderna till hemsidan vet ni. Janne fick dem av någon innan han satt i styrelsen och gav dem vidare till Ants som inte var av styrelsen utsedd att uppdatera hemsidan använde sig av detta för att få ut sitt budskap. Detta är inte OK. Detta bryter inte bara mot SSA's stadgar utan även mot svensk lag. Agerandet visar på avsaknad av god etik och omdöme, därav mitt beslut. Jag har däremot aldrig vägrat att lägga upp vad styrelsen beslutar på hemsidan, vilket ni försöker förvrida sanning till. Rannsaka er själva lite och kom in i matchen.
Min fråga kvarstår Janne, hur ser din vision och verksamhetsplan ut för 2007? Jag och styrelsen har aldrig fått ett enda svar eller tanke sedan tillträdandet.
Jag är färdig med den här soppan och kommer gå vidare med andra projekt som ger energi. Jag tycker helt enkelt att det inte är roligt längre.
Kommentar till Ants, angående sss är de inte ännu klart med er anslutning och det vet du, försök inte sprida falsk information. Vågar gå på årsmötet, varför skulle jag inte våga det? Det är knappast så att jag skulle vara rädd för dig, eller någon annan, jag har rent mjöl i påsen. Däremot har jag en familj, något du inte kan sätta dig in i, men när man har barn så går de liksom först. 15.00 är det fotbollsmatch och då är jag där. Ni kör utmattningsmetoden för att alla ska ge upp, funkar på de flesta, men med mig funkar det inte. Jag ska inte kandidera, jag får inte rösta och jag ska skicka min verksamhetsbeskrivning till Erik. Valsedlarna ska gå direkt till valberedningen om de ska vara godskända. Skulle tro att ni tummar även på det för att nå ert syfte. Angående röran, vilken röra, vi (jag, Jesper och Krille Hedman, som ni vuxen mobbade ut ur styrelsen) genomförde det händelserikaste året i SSA's historia, vad har du gjort?
Nu orkar jag fan inte skriva mer och kommer aldrig mer kommentera något så skriv vad ni vill, I´m out.
Peace
PK
|
|
|
|
|
#10624 |
|
Återigen...vad handlar detta om? ....egentligen?! 
|
|
|
|
|
#10625 |
|
Vore inte det bästa om alla sparde allt jidder till mötet istället för att köra slut på krafterna här? Det här börjar kännas lite som svensk fotboll - man vet att landslaget med sunkiga gubb-coachen kommer att torska landskampen mot Bhutan så man skiter i att kolla. Men sen så visar det sig att de inte alls förlorat utan spelat lika!!
|
|
|
|
|
#10626 |
Stoke: -234 |
|
Vem är det här? : Jag tycker att vi ska vara ganska nöjda med vår insats, taktiskt sett fanns det detaljer jag inte var helt nöjd med men jag kan nog ändå sova gott inatt
Svar: Världens tråkigaste person, Lars Lagerbäck efter VM guld 2010.
Alternativt: Jag är jättenöjd och tycker att vi spelade över vår förmåga stundtals!
Lagerbäck efter 0-0 mot Bhutan
|
|
|
|
|
#10631 |
|
|
|