Facebook data

1
Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais
#102314 Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Hej!

Min plan på bilsemester till Frankrike har skrotats då min tjej är rätt långt ggr i gravidteten och är sådär pepp på att bila i 400 mil +.

Nu griper jag efter halmstrån för att ändå få till lite surf i sommar abroad.

Vi kommer bara kunna åka en vecka (v. 28) och är tvungen att komma hem söndag 15 juli då tiden går ut för att ha gällande försäkringar.

Har kikat på både Ericeira och Peniche samt Cascais men har lite frågor jag hoppas kunna få hjälp med:

Vill gärna ha surf som ligger på gångavstånd från där vi bor, surfar hellre än bra så är knappast behov av ngr tyngre bryt:) utan tänk beginner/intermediate.

Får gärna vara lite exploaterat med lite bra resturanger, softa barer etc.
Då tjejen inte surfar, men tycker att ligga 8 timmar på en strand o softa/sola är topp, så är en någorlunda bra strand alltid nice, gärna i anslutning till surf.

Kommer bara vara borta en vecka så gärna ngt shysst boende, tänk typ 1000-2000 natten.

Vet att Portugal är borde crowded och relativt inconsistent under Juli, men det skiter jag i, får jag lite krus på vattnet och en o annan repa är det ok:)

Funtar på att skita att ta med brädan (tar med en 3/2 våtdräkt) då jag antar att det går lätt att hyra ngt shyyst på ovanstående ställen?

Sist - antar att man flyger till Lissabon, men därifrån? Måste vi hyra bil eller kan man typ ta en shuttle/tåg/buss/taxi?

Tack!

/Frasselinho

Logga in för att svara
#102356 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: 1

agps
graphgraph

Hej Frasselinho,

Kanske jag kan hjälp dig a lite med några tipsar eftersom jag är från Cascais.

Den här är en delkopia av min lägenhet beskrivning som jag hyra ut plus surf och området kring tipsar:

Området kring lägenheten i cascais erbjuder bra surf och en härlig blandning av just restauranger/barer och skönapromenad stråk längs esplanader och stränder samt genom den fina fiskebyn Cascais.

Det tar fem minuter med bil till guincho där man både surfar och kan sola/softa. För alla nivåer surfkursen tar Pedro Barbudo (googla honom) surfskola, Guincho Surf School. Surf bräda finns lätt att få tag på, finns uthyrning på guincho stranden.

Taxi kan man ta för en mkt billig penning. Fördelen med just cascais är att de ligger vid atlant kusten med en skön havs breeze, kan vara skönt sådär mitt på sommaren, tänker ffa på en gravid kvinna där hettan ibland kan vara påfallande jobbig.

Bra surf finns även andra hållet, cascais, estoril, san pedro, carcavelos. Även detta inom en kortare taxi resa. Där finns den långa strand esplanaden som bjuder på det mesta. Från cascais till lägenheten går man förbi farol, boca do inferno till Casa da Guia med flera härliga fika stopp längs atlant horizonten.

Man flyger till lissabon, finns shuttle till lissabon centrum där man sedan tar tåg till cascais. Lättast är att ändå att hyra en bil då har man även möjligheten att faktiskt se andra saker om man skulle känna för det. Lägenheten har ju egen gratis parkering.

För boende, om du vill, kolla min lägenhet (www.blocket.se/stockholm?q=cascais&cg=0&w=1&st=s&st=u&st=b&ca=11&l=0&md=th). Lägenheten är precis renoverat i May.

Har du fler frågor och funderingar maila mig gärna på agpsimoes@gmail.com eller ringa på 0701437467

Ändrat av agps
Logga in för att svara
#102357 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Peniiiiiche !

Logga in för att svara
#102358 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Ericera lätt!

Logga in för att svara
#102369 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Tack för svaren!

Har bokat flyg, 7 - 14 Juli, ska bli jävligt sweet!

Har läst att det ska vara billigt att hyra bil i Portugal, kollat lite på Hertz, Avis etc.
och då ligger det på 1700:- (citroen C1) - 2700:- (golf).
Tilläg för takräcke 7 eur/dag.
Finns det ngr bra alternatic må tro, tar (ev.) med en 7.0 minimal, tveksamt om den går in i bilen, känns som räcke behövs.

Har en till fråga betr. bräda - är sugen på att byta ner mig en size till typ en fish 6.0 alt. lite större.
Kommer bo i Cascaisområdet, finns det ngt bra ställe att hyra där, Lufthansa tar 100 EUR t/r, borde inte kosta mer att hyra, men jag vill inte ha ngn skit, vad tror ni?

Dela gärna med er erfarenhet betr. bilhyra, känns jävligt surt att stå på Lissabons flygplats utan takräcken eller att brädan inte går in bilen:)

Lite osammanhängande post, men hoppas på svar!

/Frasselinho

Logga in för att svara
#102410 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

kolla på ett Soft Rack/Roof Racks som man spänner på taket. En sådan "singel" brukar ligga bra längst fram i boardbagen om du har lite extra plats därframme. Inge takräcke behövs alltså!

Rhino, Northcore, Ocean Earth, FCS.

Bara å beställa från UK, om du inte har någon lokal surf affär i din närhet.

Logga in för att svara
#102412 Svar: Portugal - Ericeira alt. Peniche lr Cascais 12 år, 10 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Sådärja!

Soft rack single beställt, stort tack!

/Frasselinho

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!