Hej Frasselinho,
Kanske jag kan hjälp dig a lite med några tipsar eftersom jag är från Cascais.
Den här är en delkopia av min lägenhet beskrivning som jag hyra ut plus surf och området kring tipsar:
Området kring lägenheten i cascais erbjuder bra surf och en härlig blandning av just restauranger/barer och skönapromenad stråk längs esplanader och stränder samt genom den fina fiskebyn Cascais.
Det tar fem minuter med bil till guincho där man både surfar och kan sola/softa. För alla nivåer surfkursen tar Pedro Barbudo (googla honom) surfskola, Guincho Surf School. Surf bräda finns lätt att få tag på, finns uthyrning på guincho stranden.
Taxi kan man ta för en mkt billig penning. Fördelen med just cascais är att de ligger vid atlant kusten med en skön havs breeze, kan vara skönt sådär mitt på sommaren, tänker ffa på en gravid kvinna där hettan ibland kan vara påfallande jobbig.
Bra surf finns även andra hållet, cascais, estoril, san pedro, carcavelos. Även detta inom en kortare taxi resa. Där finns den långa strand esplanaden som bjuder på det mesta. Från cascais till lägenheten går man förbi farol, boca do inferno till Casa da Guia med flera härliga fika stopp längs atlant horizonten.
Man flyger till lissabon, finns shuttle till lissabon centrum där man sedan tar tåg till cascais. Lättast är att ändå att hyra en bil då har man även möjligheten att faktiskt se andra saker om man skulle känna för det. Lägenheten har ju egen gratis parkering.
För boende, om du vill, kolla min lägenhet (
www.blocket.se/stockholm?q=cascais&cg=0&w=1&st=s&st=u&st=b&ca=11&l=0&md=th). Lägenheten är precis renoverat i May.
Har du fler frågor och funderingar maila mig gärna på
agpsimoes@gmail.com eller ringa på 0701437467