Facebook data

1
Surf i Bordeaux-området i juli?
#102344 Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: 2

Namio
graphgraph

Hej!

Jag och tjejen ska åka runt i Europa med tåg nu i juli och planerar att stanna några dagar i Bordeaux-området. Tanken är väl vi ska hyra bil och besöka lite vingårdar och så, men också att få lite surf. Det jag efterfrågar är alltså tips på boende, gärna med gångavstånd till surfet och tillgång till brädhyra. Tänker mig att Lacanau kan vara nått, men även andra ställen är av intresse. Alla tips på boende, trevliga vingårdar, restauranger mm mottages tacksamt!

/Namio

Logga in för att svara
#102345 Svar: Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Logga in för att svara
#102346 Svar: Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: 2

Namio
graphgraph

Haha tack för tipset! Det ser ju rätt ok ut, synd bara att de tar 49 euro extra för frukostbuffén annars hade det varit ett klockrent val...

Logga in för att svara
#102347 Svar: Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Cap Ferret, söder om Lacanau är trevligt ur många aspekter. Ingen morgoncrowd, när förhållandena är bäst, tyskarna tycker det är bättra när det är sönderblåst på em. Från campingen når du beach breaks per fot. Ostronodlingar på buktsidan och många restauranger med bra mat.

Logga in för att svara
#102351 Svar: Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: 24

Swingkid
graphgraph

Lacanau är nice men även Mimizan och Biscarosse.. Lååång kust sträcka med surf överallt Enjoy!

Logga in för att svara
#102394 Svar: Surf i Bordeaux-området i juli? 12 år, 10 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Kan bara hålla med POGA och Swing. Skönaste stället vi bott på med familjen i Lacanau är nog Le Pins (har jag för mig det hette) Campingstugby. Där har man utsikt över beachen (terrass i sluttning), tillgång till både egen bbq-area, swiming pool, tennisbanor, servicebutik, liten pub etc. Stugorna är (eller var i a f) hypermoderna och fräscha trailer-modeller med tillbyggd liten altan.
Jag vill dock slå ett slag för min personliga favvo Guethary (lite längre söder ut)! Där har du både ett äkta rev som skapar vågor bara av tidvattenförändringen (dvs även under en sommar utan utanförliggande stormar), flera fina beach break att välja på, samt att det är en grymt mysig liten fiske- & surfby. Vi brukar bo i lägenhet/studio/del av hus eller B&B. Det ligger dessutom inte långt från varken Biarritz, Bayonne eller Spaniens (billigare) Zaruts mm.
Enjoy your surfari i Biscaya:-)!
/Nicco

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!