Facebook data

1
Peniche Portugal
#102400 Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

Tjenis,

Jag och en polare tänkte dra ner till Peniche nu i juli.
Tänkte därför höra om ni vet var i Peniche som man ska bo, för att ha det närmaste gångavståndet till de bästa stränderna?

Logga in för att svara
#102416 Svar: Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 1

AnnaOlsson
graphgraph

Tjo!
Jag har bara varit i Baleal utanför Peniche men rekomenderar dig starkt att kolla upp Captain's log house. Det ligger runt 5-10 minuter från stranden om man går och är genuint trevligt.

Logga in för att svara
#102418 Svar: Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

krippster
graphgraph

Hej.
Ett måste är att hyra en bil.
Det är riktigt billigt där, och du kan få kärran direkt på flygplatsen i lisbon.

ha så kul!
mvh

Logga in för att svara
#102419 Svar: Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 2

carligula
graphgraph

Inte Hilton men tycker det är rätt juste att bo på Baleal surf camps hus, typ 2 min från stranden (Cantinho da baia), grillning så ofta man köper kol/kött samt mycket trevligt folk. De olika stränderna i Peniche ligger typ för många kilometer isär för att gå och grejen med Peniche är att de olika strändernas riktining etc gör att man oftast får juste surf någonstans förutsatt att man kan förflytta sig. Hyr bil! =)

Logga in för att svara
#102460 Svar: Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

Alright, tack för tipsen!
Vi har kikat lite på Baleal och är inne på det spåret.
Sitter dock och funderar på om jag ska ta med brädan, 1000 kr extra tur och retur med Lufthansa för att ta med brädan. Finns det några schyssta brädor man kan hyra där på Baleal annars (inga NSP brädor och skummgummi tjosanfräsan) ?

Logga in för att svara
#102462 Svar: Peniche Portugal 12 år, 10 månader sen Stoke: 0

sassa
graphgraph

Skrev här men det försvann.. suck.

I vilket fall: 58 surfstore kan du hyra bräda, ca tio min promenad från baleal. Du kan även köpa beggade brädor där, välsorterad butik!

Ang boende kan man styra det på plats, men skönt att ha någon natt bokad innan ankomst såklart. Finns många som hyr ut lägenheter i sina hus, med riktigt bra lägen och och tjusig utsikt men det beror ju på hur din budget ser ut så klart.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!