Facebook data

1
Californien
#10245 Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Muche
graphgraph

Hej

Mitt universitet pröjsar en resa till Stanford (typ San Fransisco) till mig och jag tänkte passa åp att nyttja detta för 10 dagars surfsemester.
Åker dit i början av Maj och skulle vilja veta lite om bra spots i området kring Santa Cruz. Är det överjävligt överbefolkat? Är det bättre att dra norrut?
Kan tänka mig att signa upp för något surfcamp då jag nog inte kommer ha tillgång till egen bil....

Jag har surfat en del i norra Spanien men är väl ingen expert och har ganska otränade paddlingsmuskler för tillfället. Vore skönt med vågor som inte är överjävligt snabba eller större än 8 fot, då får jag bara böget under dessa dagar....

Tacksam för all info...

Läste runt lite på forumet och det verkar finnas någon "Henke" i norcal som kanske vet något?!?!

/Gustav

Logga in för att svara
#10325 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

rebaluzi
graphgraph

Ok det finns hur mycket som hälst. Kom just därifrån. Avskutade min resa som jag gör varje år. Med några veckor i CA.... Har du tid så dra ner till Venice Beach och till Malabu. Hur grymt som hälst och surfet är
helt epic.... Kolla in sidan www.wannasurf.com de brukar hjälpa mig att komma rätt.

Lycka till,,, ha det grymt.

Logga in för att svara
#10336 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Muche
graphgraph

Ålraaaajt. Låter lovande... Malabu och Venice beach alltså. Ska genast kolla.
Tack tack

Logga in för att svara
#10363 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Jay
graphgraph

Om du är otränad och vill ta det lite lugnt kolla "The Hook" i Santa Cruz vid pleasure point. 41st Street tror jag. Höger point med mellow crowd. Här surfa alla icke-locals, fast ibland kan det blir riktigt bra och lockar alla proffs. Annars Pacifica söder om San Francisco. Manressa är också en bra beachbreak söder om Santa Cruz om det är glassy men inte funkar på The Hook. Du måste hyra en bil. Om det är skit väder i Santa Cruz och San Francisco(det blåser tyvärr ofta onshore på våren) och du är sugen att köra söderut mot LA, stanna och kolla C-Street i Ventura, bra, lugn höger point. Om det funkar där behöver du inte köra vidare till Malibu som kan vara jobbig för orutinerad. Lycka Till!

Logga in för att svara
#10366 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 2

Charlie
graphgraph

Hehe, ja det är ju en bit att köra ner till Malibu för att surfa när du är där med jobbet.

Logga in för att svara
#10409 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

henke
graphgraph

Tjena Gustav,
Tar du med dig brada eler har du tanckt hyra i SC? Om du ska hyra sa fins det stallen vid Cowells beach och 41 Street.

Runt 41st sa har du som sagt the hook och aven 38th St. 38 St ar ett harligt long brade stalle med bade kooks och nagra ok surfare. Har sitter du rakt utanfor det groan huset som Mr Jack Oneil bor i (upfinnaren av vat drakten). 38 bryter bade hoger och vanste med hogern lite battre. Sa mitt trick har ar att kora den lite kortare vanstern och fa mycket mer vagor.

Sen kan du ju alltid surfa det gamla goa Cowells. Ett ricktigt nybrjar stalle med surf skolor och en drase med kooks. Men pa lag vatten sa kan det vara ricktigt bra.

Det ar med folk ar inte sa jatte farligt. Kom tidigt pa morgonen och det blir battre. Du kan aven kora lite norr om Santa Cruz pa HW 1 och hitta stallen med mindre folk. Det fins inte sa jatte manga nyborjar stallen dar men kolla in Davenport landing. Har surfar du bryten som ligger soder om stranden. Det som ligger norr om kan se bra ut men nar du val kommer dit sa sag det battre ut an vad det igentligen ar.
Jag hoppas att du far det fint i CA. Som andra folk har sagt sa blir det blasigt pa varen och sommaren men inne i santa cruz sa ar det la och inte sa blasigt.

Skicka mig ett medelande nar det narmar sig sa kanske vi kan kora en session eller 2.
(jag borjade nyss ett nytt kneg sa jag hanger int har sa mycket langre men kollar in lite da och da)
peace

Logga in för att svara
#10474 Svar: Californien 18 år, 2 månader sen Stoke: 0

Muche
graphgraph

Grymt bra med info. Jag hyr bräda där, tror det blir billigast och smidigast för så kort tid. Har inte kollat vad United tar för brädtransport.... men jag antar att det går jämt ut som att hyra.

Hör definitivt av mig när det närmar sig, dom jag reser med är inte ett skit intresserade av att surfa så jag får nog hänga själv om det ska bli något

Tack, hare bra

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!