Facebook data

1
Får jag be om era vildaste idéer!
#102594 Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Ok. Så här ligger det till:
Jag bor i Västervik. En fin sommarstad på ostkusten med mycket turister och en härlig skärgård -Tyvärr, eftersom få vågor kan leta sig in. Ibland rullar det in någon meterhög våg, och då tänds hoppet, men det är ack så sällan, och som pappa till två småbarn erbjuds det inte många lägen att sätta sig i bilen på några längre surfutflykter.
Så frågan jag ofta klurar på är; Hur i hela norden jag ska kunna få fler surfdagar på hemmaplan!
Jag misstänker dessutom att jag inte är ensam om min situation...
Jag har drömt om artificiella rev, teleportering till yttre skärgården, meteoriter som liksom råkar öppna upp skärgården en smula eller att jag på något outgrundligt sätt skulle lyckas övertala kommunen eller stadens 5-stjärniga camping (Lysingsbadet) att bygga en vågmaskin...

Så därför kommer här min kreativa/innovativa utmaning till alla er galna och brilljanta surfhjärnor därute: Ge mig en idé att tro på eller inspireras av. Hur skulle Västervik kunna få mer vågor? Alla idéer är välkomna, såväl realistiska som mer obeprövade eller crazy...

"Hoppet är det sista som överger en"

/Tomas Bovinder
 
Logga in för att svara
#102596 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Buy a boat / jetski for exploring or move to gotland
 
Logga in för att svara
#102597 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Har du fört upp frågan till kommunen än då? En wavegarden vore perfa !! I´ll be there! Västervik är ju en så trevlig liten stad dessutom.
 
Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
#102598 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Än avvaktar jag med att ta ett möte med kommun... Vill ju höra alla era vilda idéer först
Men helt klart kommer jag att försöka lägga fram ett förslag på ena eller andra sättet. Sist jag surflobbade var för nåt år sedan då min gode vän Olle behövde stöd för att pusha för vågmaskin i Linköpings simhall, som skulle byggas om. Vi får se vad framtiden har att ge där. Vi sådde några frön hos politikerna och det lät inte helt otroligt att det skulle kunna dyka upp en stående våg i Svartån, eller att de skulle kräma på vågmaskinen på full effekt.

Andiss: Var ute och for med med farsans lilla båt i höstas men hittade inget eller fick vända för att den inte klarade sjögången. På hemvägen en gång blev jag dessutom tagen av kustbevakningen som hade förväxlat mig med baltiska knarksmugglare som tydligen är ute och dealar i dåligt väder.
Hursomhelst ska jag försöka spara ihop till någon vettig båt/jetski och ta nya tag med exploringen. Har du några tips på billig och bra båt eller jetski?
 
Logga in för att svara
#102599 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Förresten, appropå Andiss förslag. Det är inte någon som vill starta färjeförbindelse mellan Västervik och Gotland? Jag skulle ha årskort
 
Logga in för att svara
#102602 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Såna här tankar har jag oxå då och då. . .

Köpa en lott brukar jag tänka och hoppas på många miljoner åså bara bygga en egen våg!

Så min idé blir: köp en lott!

Hehe!

Ärligt talat så tvivlar jag på att Västervik pungar ut 40 millar eller va en våg kostar, å att skärgården försvinner e ju knappast troligt inom närmsta tiden allafall, så bästa måste ju vara å haffa en rejäl båt som klarar hårt väder å ut å leta så fort de blåser lite!

De skulle jag gjort, de ska jag göra om jag flyttar hem till Svea!
Surfa må man ju om man en gång börjat känner ja så förstår din frustration och delar den med dig.
 
Logga in för att svara
#102604 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 2

LPJ
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Komplettera din brädpark med en S.U.P!
Har själv barn och de är med och leker på brädan när jag är ute å paddlar, bra sätt att introducera dem till vattnet och surf. Hela familjen kan vara med!
Dessutom får du de dagar när det är helt platt, bra paddelträning som påminner om paddlingen när du ligger ner.
Du plockar vågor med SUPen som du annars inte ens skulle fundera på att surfa, inte ens med longboard.
Dessutom är det riktigt fint att bara glida omkring på vattnet mellan öar och kobbar. Ni har en ju en superfin skärgård i Västervik!

Jag har haft 25-30 surfdagar bara i år, från knähögt till över huvudet och åk som har varit runt 3-400m långa!
Jag förstår oxå din frustration men jag har fått surfa så mycket mera efter min SUP-investering!

Mvh
 
Logga in för att svara
#102605 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Men LPJ, VAR bor du ?? Västkusten gissar jag.
 
Logga in för att svara
#102606 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 2

LPJ
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Ja, stämmer bra! Mellan Varberg och Falkenberg...
Hur är Bali?
Längtar tillbaka, min senaste resa dit var 2001!
 
Logga in för att svara
#102607 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Kunde anta det... Vill verkligen flytta neråt så snart det bara gååår !!

Jodå, Bali har matat på bra i 2, 5 vecka. Förra söndagen 8 feet, kanske i största laget Men idag 4 feet, imorgon 5 feet... Kul för de med longboard Mindre kul för mig.
 
Logga in för att svara
#102610 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
Inlägg: 101
graphgraph
offline

Hej där Tomas! Jag förstår vad du pratar om, jag är pappa till tre barn och vet hur det kan vara.
Men min familj har ställt upp mycket för mig och när det är surf på G så vill alla följa med även om det är dåligt väder, så jag är lyckligt lottad.

Jag har också funderat på båt många gånger och tror att en större gummibåt eller så kallad ribbåt skulle funka i dåligt väder. Ekonomiskt skulle det vara bra om man kunde köpa en båt ihop med några pers som är intrresserade. Jag bor själv uppe i höga kusten och här finns också en massa att explorera(stavas det så?).

Här uppe har vi ju en massa älvar och dammar. Har funderat på om det inte kunde vara möjligt att bygga vågmaskiner vid alla dessa dammar. Att man bygger nåt som skickar ut vatten i pulser som bryter på artificiella rev som sagt.

Peace,Jimmy
 
Logga in för att svara
#102614 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

LPJ: SUP säger du. Det kanske vore nåt. Har sneglat lite åt det hållet... Tack för tipset!
 
Logga in för att svara
#102615 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Hej Jimmy!
Intressant tanke att använda sig av vattenkraften som släpps ut från dammar. Gå vidare med den idén tycker jag. Som forspaddlare har jag ofta känt sorg över alla dessa vilda vatten som förstörts. Det hade ju varit toppen om dessa reglerade vatten återigen kunde erbjuda sköna åk och inte bara el!
 
Logga in för att svara
#102616 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Haahahahaa.. Den här tråden börjar bli väääldigt nördig...
 
Logga in för att svara
#102618 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

Att hänga å dizza på en internet sida där folk har kul och bollar idéer, fantasier och drömmar är jätte nördigt så de så!

SUP lät ju nice! Med en SUP kanske man t.o.m kan surfa på mälaren näre blåser på fint!

De med dammarna låter rätt avancerat, pulserna allafall, tänk om man står å surfar så måste de släppa på fullt ös för att inte spränga dammen pga plötslig stor vattenmängd! Kanske man får en JAWS våg helt plötsligt, så ur deras säkerhetssyn gåre nog inte. MEN, sådär som i Tyskland tex att man gjuter på botten av en fors och därmed får en "standing wave"! De lär man ju kunna göra på åtskilliga platser i Svea!

Vet att det vart tal om sånt men har det nånsin hänt?
Eller så samlar vi alla tillsammans till en wavegarden!
40 mill!
 
Logga in för att svara
#102625 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
Inlägg: 101
graphgraph
offline

Liinus skrev:
Haahahahaa.. Den här tråden börjar bli väääldigt nördig...

Men va f-n vi är ju surfnördar allihopa!!
 
Logga in för att svara
#102626 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Vågvandraren skrev:
Förresten, appropå Andiss förslag. Det är inte någon som vill starta färjeförbindelse mellan Västervik och Gotland? Jag skulle ha årskort

Jo det är det. Jag har jag läst att även Västerviksbon Harald vill som du. Han har redan snackat med rederier och om han lyckas få med alla på hans idé så går hans dröm i uppfyllelse sommaren 2013. Då hans tanke att endast bedriva sommartrafik så blir det i så fall aktuellt med endast ett sommarkort. Du kan väl ta kontakt med honom så kan du berätta att även du kan tänka dig en sån färjeförbindelse. Han borde du lätt kunna hitta kontaktuppgifter om via din stads hemsida. Mer info om hans dröm hittar du här:
www.nyheterna.net/nyheter/Vaestervik/Vaestervik-kan-faa-Gotlandsfaerja
 
Ändrat av IST
Logga in för att svara
#102627 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Tycker det är kul med idéspaningar.

Såg en förstudie om Västerviks framtida drömmar.
turistbranschen.vastervik.se/filer/forstudie.pdf
Där löd visionen så här:
Senast 2015 har vi utvecklat Västervik till en attraktiv året-runt-destination, ett naturligt val
för den medvetna människan som söker nära upplevelser och välbefinnande vid vatten.


Det stod rätt tydligt vilka kärnvärden som framtida projekt skulle skapas utifrån. Utifrån visionen vill kommunen och näringslivet skapa nytt med dessa tankebanor:

Utvecklat – kraftsamling, entreprenörskap, nytänkande
• Året runt – nya målgrupper, nya evenemang, nya produkter
• Attraktiv – förädlat och kompletterat utbud, tillgänglighet, kvalitet
• Naturligt val – ökad kännedom om oss och vårt utbud
• Medvetna människan – aktivt val
• Vatten – reseanledning, aktiviteter och upplevelser på, i och vid vatten
• Välbefinnande – livskvalitet, närhet, upplevelser
(sid6 i förstudien)

Ett av projektområdena var Båt- och skärgårdsliv. Där var en önskan att det som skapades skulle ge en känsla av fart och äventyr kopplat till vatten, upplevelser i och kring vatten. (sid7 i förstudien)

ALLTSÅ finns det hopp för dig Vågvandraren. Nu är det bara att fortsätta att spåna idéer och sen meddela dem till dina politiker t,ex Harald som nämndes i mitt förra inlägg.
 
Logga in för att svara
#102628 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

IST skrev:

Jo det är det. Jag har jag läst att även Västerviksbon Harald vill som du. Han har redan snackat med rederier och om han lyckas få med alla på hans idé så går hans dröm i uppfyllelse sommaren 2013. Då hans tanke att endast bedriva sommartrafik så blir det i så fall aktuellt med endast ett sommarkort. Du kan väl ta kontakt med honom så kan du berätta att även du kan tänka dig en sån färjeförbindelse. Han borde du lätt kunna hitta kontaktuppgifter om via din stads hemsida. Mer info om hans dröm hittar du här:
www.nyheterna.net/nyheter/Vaestervik/Vaestervik-kan-faa-Gotlandsfaerja[/quote]

Spännande! Jag visste att frågan har varit uppe tidigare men enligt artikeln är ju frågan om Gotlandsfärjan rykande aktuell. Jag ska helt klart ta kontakt med Harald! Tack så mycket för tipset.
 
Logga in för att svara
#102629 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

IST skrev:
...
Såg en förstudie om Västerviks framtida drömmar.
turistbranschen.vastervik.se/filer/forstudie.pdf
Där löd visionen så här:
[i]Senast 2015 har vi utvecklat Västervik till en attraktiv året-runt-destination, ett naturligt val
för den medvetna människan som söker nära upplevelser och välbefinnande vid vatten.


Mycket intressant! Surfing borde helt klart kunna passa in här. Dessutom har vi i V-vik en kajaktradition och med exempelvis en stående våg i Lilla strömmen kan man ju även köra med en forskajak.
Det börjar likna något det här
 
Logga in för att svara
#102630 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Förutom surfing och forskajak (freestyle) funderar jag på vilka mer vattenaktiviteter man skulle kunna passa in i ett sådant här koncept... Jag tycker mig minnas att det finns någon sorts wakeboard-snurra som går runt runt och på så vis skapar grymma förutsättningar för folk utan båt (exempelvis äventyrssugna turister) att kunna köra wakeboard. Är det någon som känner till vad det är för "snurra"
jag tänker på?

Har ni fler idéer på vilka andra vattenaktiviteter man skulle kunna föreslå till kommunen så är jag mycket intresserad av att få höra dem!
 
Logga in för att svara
#102631 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 2

LPJ
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Du menar nog en "cablepark"!
Finns lite överallt, bl.a här:

www.thecablepark.se

Sen har du ju en sådan här liten trevlig anordning om man har lite yta till övers:

www.wavegarden.com/
 
Logga in för att svara
#102632 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

Norrsken
Inlägg: 52
graphgraph
offline

www.norsjo-kabelpark.no/

Bodde vid denne i en måned, jobbade långa dagar men fick en del timmar i den. Heeeelt grymt och relativt enkelt (även om jag inte är en hejare på vattenskidor, testade aldrig wakeboard).
 
Logga in för att svara
#102633 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

LPJ skrev:
Du menar nog en "cablepark"!
Finns lite överallt, bl.a här:

www.thecablepark.se

Sen har du ju en sådan här liten trevlig anordning om man har lite yta till övers:

www.wavegarden.com/


Precis. Tack för länkarna!
 
Logga in för att svara
#102634 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Förutom kabelparkanordningar som nyligen etablerats i Limhamn/Malmö och plattvattenaktiviteter som SUP så kan ju även inomhusvågor skapas i såna där fuskanordningar som flowriders och liknande.

Vet att det tidigare var aktuellt att skapa ett nytt äventyrsbad med diverse fuskinomhusanordningar för att få in naturupplevelserna lite mer behagligt även för besökare under vinterhalvåret i Västervikstrakten, alla gillar ju inte kallt vatten. Det var tal om konceptet Holiday club's (det som finns i Åre) samt kompletterande vattenupplevelseraktiviteter i området kring Gertrudsvik. Det planerades för detta flera år då möjligheter kollades och avtal skapades samt många utredningar gjordes av bl.a vattendomstolen, men ekonomin föll och det blev inget av det rent praktiskt. Vad jag fattar så är tanken ändå att något slags upplevelsebad är planerat där men att det inte är bestämt hur än. De som äger marken lär ju veta mer och bedriver förnärvarande en hemsida www.gertrudsvik.se/se/Startsida så att folk kan bli delaktiga genom att kunna påverka med sina förslag i sitt närområde. Bra tänkt där!
 
Ändrat av IST
Logga in för att svara
#102635 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 7

GZaa
Inlägg: 295
graphgraph
offline

Vågvandraren skrev:
LPJ skrev:
Du menar nog en "cablepark"!
Finns lite överallt, bl.a här:

www.thecablepark.se

Sen har du ju en sådan här liten trevlig anordning om man har lite yta till övers:

www.wavegarden.com/


Precis. Tack för länkarna!


Hej!!

Jag åker regelbundet wakeboard och wakeskate och det är en ganska kul substitut till surf. Speciellt wakeskate som man inte har fast i fötterna kan påminna en del om vågsurf och jag brukar "leka" att jag vågsurfar. Det finns tre st cableparker ganska nära dig. Arlanda och Fagersta som är sexmastiga "hela" kabelparker det vill säga att man kan åka flera personer samtidigt. Sen finns det s.k. 2.0 system där bara en åt ggn kan åka. Det finns en i Härryda och en utanför Uddevalla WCPE...

Du kan ju också investera i en winsh...den är lätt att ta med sig och man ryggar upp den på nolltid vid en sjö, en flod, havet ja...Det är en del folk som gör detta och åker wake elelr wakeskate efter den..Sådär ja tror att du har fått lite bra tips från alla här. SUP är ju också som en föregående talare nämnde, också en bra substitut. Jag började med wake endast som en substitut och åker numera ganska mycket och det är riktig kul!!! Tror inte att det kan ta över passionen för surfet, surfet går allltid först, men det är f-n ganska kul att åka wake o wakeskate!!!

winsh:
2.0:

Lycka till!! E
 
Ändrat av GZaa
Logga in för att svara
#102638 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

asså, den första filmen påminde om de där grabbarna som "sprang" på vattnet fast mycket äckligare, meningslöst och inte ens njutbart för ögat, "vattenspringarna" var dessutom en scam, ett skämt, men de här grabbarna verkar helt seriösa!
parkerna e cool, den i fagersta e skitkul tex men å åka runt i kloakvatten å göra pop shuvit efter ett snöre. inte för å hata men måste bara säga vad jag tyckte om det. ha ha vilka loosers!

wakeboard å vinsch användande i all ära men kloak kickflips var riktigt sorgligt att se.
tänkte på skateboard när jag såg det, varför åker de inte skateboard?
 
Logga in för att svara
#102643 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -3

Gotsurf
Inlägg: 76
graphgraph
offline

skit stor slip and slide ....
 
Logga in för att svara
#102645 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

IST skrev:
Förutom kabelparkanordningar som nyligen etablerats i Limhamn/Malmö och plattvattenaktiviteter som SUP så kan ju även inomhusvågor skapas i såna där fuskanordningar som flowriders och liknande.

Vet att det tidigare var aktuellt att skapa ett nytt äventyrsbad med diverse fuskinomhusanordningar för att få in naturupplevelserna lite mer behagligt även för besökare under vinterhalvåret i Västervikstrakten, alla gillar ju inte kallt vatten. Det var tal om konceptet Holiday club's (det som finns i Åre) samt kompletterande vattenupplevelseraktiviteter i området kring Gertrudsvik. Det planerades för detta flera år då möjligheter kollades och avtal skapades samt många utredningar gjordes av bl.a vattendomstolen, men ekonomin föll och det blev inget av det rent praktiskt. Vad jag fattar så är tanken ändå att något slags upplevelsebad är planerat där men att det inte är bestämt hur än. De som äger marken lär ju veta mer och bedriver förnärvarande en hemsida www.gertrudsvik.se/se/Startsida så att folk kan bli delaktiga genom att kunna påverka med sina förslag i sitt närområde. Bra tänkt där!


Planerna kring Holiday Club hade jag helt glömt bort. Den tråden är absolut värd att undersöka vidare. Stort tack för det inlägget IST!
 
Logga in för att svara
#102696 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

retrosurfer
Inlägg: 3
graphgraph
offline





 
Logga in för att svara
#102699 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 45

marQs
Inlägg: 636
graphgraph
offline

de där nedersta såg riktigt kul ut!
måste va special båt eller lastad med hela tjocka släkten? väldigt o ekonomisk båt å köra annars!
 
Logga in för att svara
#102705 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
Inlägg: 427
graphgraph
offline

Köp surfbrädor våtdräkter etc brukar dämpa abstinensen för stunden!
 
Logga in för att svara
#102717 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
Inlägg: 272
graphgraph
offline

Inte så ofta det blåser N el NO men när det gör det så är det surfbart i skogarna norr om oskarshamn. Inte jättelångt för dig dit. Vill minnas att det finns fler surfare i Västervik dessutom, nogon som kallade sig Pistolpete eller liknande. Leta rätt på honom o hör var han brukar surfa. Kul tråt o läsa igenom. Många kreativa förslag!
 
Logga in för att svara
#102777 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Hur går det Vågvandraren?
 
Logga in för att svara
#102969 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 8 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

IST skrev:
Hur går det Vågvandraren?
Tackar som frågar. Kom idag hem efter en veckas själavård i Portugal, så just nu är börjar dyningarna i kroppen att avta och surfabstinensen sätta in.
Helt klart kommer jag att försöka få till ett möte med kommunalrådet och inför det gäller det att vässa sina argument så mycket som möjligt.
Främst tror jag att man ska kunna peka på alternativ som går hand i hand med befintliga planer och visioner för Västerviks turism, näringsliv och ekonomiska utveckling.
Peace!
 
Logga in för att svara
#103032 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 8 månader sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

Vågvandraren skrev:
Förresten, appropå Andiss förslag. Det är inte någon som vill starta färjeförbindelse mellan Västervik och Gotland? Jag skulle ha årskort
1. Kolla med någon på sportflygklubben som behöver flygtimmar för att hålla certifikat levande.
2. Köp en stor ribb och starta egen verksamhet till G-land bl a...
3. Köp in lerkrukor och sänk ner utanför Skanviks udde där det brukar bygga en hel del men blir djupt igen för tidigt, alt "råka" köpa en skrotig träbåt och sänk den för att förlänga lämpligt bryt... Gillar fisken också ju (och dykarna), MEN töm den på olja och soppa om sådant finnes så klart:-)!
4. Börja köra kite med surfbrädan UTAN STROPPAR. Kommer bli förvånad hur likt det är och hur mycket du lär dig som du sedan kan göra med enbart brädan under fötterna när du väl kommer ut!
Pura Vida!
Check this out:
www.facebook.com/photo.php?fbid=10151217483185802&set=a.10151217474800802.503049.623545801&type=1&theater
 
Ändrat av above_the_law: Länk lades till...
Logga in för att svara
#103156 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 8 månader sen Stoke: 5

Vågvandraren
Inlägg: 31
graphgraph
offline

above_the_law skrev:
Vågvandraren skrev:
Förresten, appropå Andiss förslag. Det är inte någon som vill starta färjeförbindelse mellan Västervik och Gotland? Jag skulle ha årskort
1. Kolla med någon på sportflygklubben som behöver flygtimmar för att hålla certifikat levande.
2. Köp en stor ribb och starta egen verksamhet till G-land bl a...
3. Köp in lerkrukor och sänk ner utanför Skanviks udde där det brukar bygga en hel del men blir djupt igen för tidigt, alt "råka" köpa en skrotig träbåt och sänk den för att förlänga lämpligt bryt... Gillar fisken också ju (och dykarna), MEN töm den på olja och soppa om sådant finnes så klart:-)!
4. Börja köra kite med surfbrädan UTAN STROPPAR. Kommer bli förvånad hur likt det är och hur mycket du lär dig som du sedan kan göra med enbart brädan under fötterna när du väl kommer ut!
Pura Vida!
Check this out:
www.facebook.com/photo.php?fbid=10151217483185802&set=a.10151217474800802.503049.623545801&type=1&theater


 
Logga in för att svara
#103165 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 8 månader sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

- Wave Garden (bli först i Scandinavien)
- Cable bana... Inte surf men kul ändå även på vågbräda eller wake skate:-)
 
Logga in för att svara
#103870 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

abbebe
Inlägg: 53
graphgraph
offline

Wavegarden är ju verkligen nåt att satsa på i Sverige. Vore ju helt sjukt amazing!
 
Logga in för att svara
#103871 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 6 månader sen Stoke: 7

above_the_law
Inlägg: 330
graphgraph
offline

abbebe skrev:
Wavegarden är ju verkligen nåt att satsa på i Sverige. Vore ju helt sjukt amazing!
Jepp.
Jag har försökt med släktingar som äger mark men dom förstår ingenting...
 
Logga in för att svara
#103875 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 6 månader sen Stoke: 0

abbebe
Inlägg: 53
graphgraph
offline

Är det kommunen som inte förstår? Vad har ni lagt upp för argument för att få det igenom?
 
Logga in för att svara
#103876 Svar: Får jag be om era vildaste idéer! 11 år, 6 månader sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Cableparks finns på flera platser i landet redan, så det är inte lätt att driva igenom. Wavegardens är svindyra, det handlar om många miljoner.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!