|
#102646 |
Senaste surf 12 år, 9 månader sen |
Stoke: 12 |
Hea
|
Snälla berätta om din senaste surf! Jag sitter mitt i landet, så långt från ett surfbryt man kan komma, och jobbar. Alla har semester och vädret är skit. Jag har supersurfabstinens men är säker på att någon vill dela med sig av sin surf! Gärna bilder också 
|
|
|
|
|
#102653 |
Svar: Senaste surf 12 år, 9 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Pumpade på Torö igår. Inte lika bra som Midsommarstormen, men bra mycket bättre än förra helgen. Fin kväll med stokad crowd på över 60 pers. Till och med solen tittade fram. Sommarsurf i Sverige... ack!
|
|
|
|
|
#102656 |
Stoke: 84 |
|
I´m at Bali  Fina surfmornar före vinden sätter igång. Lade in bilder (jävligt små dock) i Bali-tråden.
|
|
|
|
|
#102664 |
Stoke: 1 |
e.d
|
Fick lite fint sommarsurf igår faktist! Lite över metern och cleant, med 1månads vågtorka så var det som att finna guld! Kastade mig i böljan med 2mm shorty i det 15gradiga vattnet och paddlade för glatta livet på allt som rörde sig. Vilken lycka! Hoppas att det inte går en månad till nästa session.
|
|
|
Ändrat av e.d
Logga in för att svara
|
|
#102667 |
Hea
|
Underbart! Mera 
|
|
|
|
|
#102668 |
Hea
|
Redax skrev:
Pumpade på Torö igår. Inte lika bra som Midsommarstormen, men bra mycket bättre än förra helgen. Fin kväll med stokad crowd på över 60 pers. Till och med solen tittade fram. Sommarsurf i Sverige... ack!
Wow så du är på Bali Liinus? Fuskigt  Såg din Balitråd nu, ser fint ut! Fånga en våg till mig 
|
|
|
|
|
#102670 |
Stoke: 3 |
|
Ok!
Bland surskolor och Bergensare hade jag en fin 2-timmars på Bore i går. Inte mycket tubande vågor men en del låååånga fina turer med longboarden blev det. Fick träningsvärk i benen...
Blev riktigt stokad när facet, gång efter gång, öppnades sig igen och tog mig helt in så jag hoppade av brädan rätt upp på stranden 
|
|
|
|
|
#102671 |
|
Hea skrev:
Redax skrev:
Wow så du är på Bali Liinus? Fuskigt Såg din Balitråd nu, ser fint ut! Fånga en våg till mig
Ska göra det  Boka in Bali sen Hea ! Billigt och naaaajs waves!
|
|
|
|
|
#102673 |
Stoke: 45 |
marQs
|
Sist jag surfade var på Jaeren, en solig varm dag med nästan axelhöga ganska köttiga (enligt Jaeren standard) vågor både åt vänster och höger.
Var bara jag en vän och en glad stokad norrbagge ute, vi surfade ett par timmar, utan handskar hela tiden och några vågor och duckdajvs utan luvan på, vilket var lite för kallt! =)
När sessionen började lida mot sitt slut paddla jag in till shorebrajket och försökte få en liten sandtube, slutade med blåmärken på arslet efter hårda landningar på en packad sandbotten, blev nästan tubad (enligt Jaeren standard, haha!) så de va en kul session!
Nu längtar man bara efter en fin dag i vattnet igen! =)
|
|
|
|
|
#102678 |
Hea
|
Liinus skrev:
Hea skrev:
Wow så du är på Bali Liinus? Fuskigt Såg din Balitråd nu, ser fint ut! Fånga en våg till mig
Ska göra det  Boka in Bali sen Hea ! Billigt och naaaajs waves![/quote]
Ja det måste nog blir så inom de närmaste två åren i alla fall  Kommer att tillbringa 2 nätter i Jakarta i september, men det hinns nog inte med mycket surf. Hur länge blir du där? För alltid?
|
|
|
|
|
#102679 |
Hea
|
e.d skrev:
Fick lite fint sommarsurf igår faktist! Lite över metern och cleant, med 1månads vågtorka så var det som att finna guld! Kastade mig i böljan med 2mm shorty i det 15gradiga vattnet och paddlade för glatta livet på allt som rörde sig. Vilken lycka! Hoppas att det inte går en månad till nästa session.
Underbart! En månad är ju rena lyxen ju  Själv har jag inte surfat sen Marocko i Januari.
|
|
|
|
|
#102680 |
Hea
|
Redax skrev:
Såg lite bilder från midsommar stormen, såg riktigt bra ut! 
|
|
|
|
|
#102681 |
Hea
|
Norrsken skrev:
Ok!
Bland surskolor och Bergensare hade jag en fin 2-timmars på Bore i går. Inte mycket tubande vågor men en del låååånga fina turer med longboarden blev det. Fick träningsvärk i benen...
Blev riktigt stokad när facet, gång efter gång, öppnades sig igen och tog mig helt in så jag hoppade av brädan rätt upp på stranden
Norge rockar!!! Precis en sån surf skulle jag kunna tänka mig just nu 
|
|
|
|
|
#102682 |
Stoke: 50 |
Danne
|
Så här såg alla ut när dom gick upp på torö igår!

|
|
|
|
|
#102687 |
|
|
|
|
|
#102688 |
|
Hea skrev:
Ja det måste nog blir så inom de närmaste två åren i alla fall  Kommer att tillbringa 2 nätter i Jakarta i september, men det hinns nog inte med mycket surf. Hur länge blir du där? För alltid?[/quote]
Jag drar hem nästa fre, efter en månad här. But u kind of want to stay 
|
|
|
|
|
#102689 |
Stoke: 9 |
|
lågvatten sista halvtimmen på uluwatu igår kväll, gubbe+ på seten. fick några halvtorra på racetracks. 10 pers i vattnet... lång revdans tillbaks till grottan.
|
|
|
|
|
#102691 |
Hea
|
|
|
|
|
#102692 |
Hea
|
Underbart!!!  Mera! Mera! (jag jobbar fortfarande)
|
|
|
|
|
#102693 |
Stoke: 6 |
|
Surf i mäktig dimma på Österlen i fredags. Fina långa åk med longboard. Höll på att dö av värmeslag i vinterdräkten dock.
|
|
|
|
|
#102694 |
Stoke: 7 |
|
kör en roadtrip längs skånekusten och campade i varberg i början på veckan och fick lite morgonsurf i små roliga vågor. vi va bara 3 pers ute och lattja! =)
|
|
|
|
|
#102695 |
|
|
|
|
|
#102701 |
Stoke: 3 |
|
jag fick surfa med delfiner när jag var på arbetsresa i LA förra veckan. Fantastiskt. Har några bilder på min blogg (i min surfprofil här på surfsverige) där jag brukar skriva in senaste surf (bra att ha när man som du sitter fast i jobbet och behöver nåt för att bli på bättre humör). Inte så bra bilder på när jag surfar dock, svårt när man själv är i vattnet...
|
|
|
|
|
#102707 |
Hea
|
muminmia skrev:
jag fick surfa med delfiner när jag var på arbetsresa i LA förra veckan. Fantastiskt. Har några bilder på min blogg (i min surfprofil här på surfsverige) där jag brukar skriva in senaste surf (bra att ha när man som du sitter fast i jobbet och behöver nåt för att bli på bättre humör). Inte så bra bilder på när jag surfar dock, svårt när man själv är i vattnet...
Tack för den inspirationen muminmia  Trevlig blogg!!!
|
|
|
|
|
#102708 |
Stoke: 11 |
|
Från Gotland.
solnedgångssurf i oljeblankt vatten med fru
cleana midjehöga högrar i tisdags på klassisk point som precis funkade.
laddar för en lovande lördagsmorgon
|
|
|
|
|
#102716 |
|
|
|
|
|
#102718 |
Stoke: 24 |
|
Surfade 2 timmar igår på Varbergs best kept secret helt själv o axelhöga vågor i seten  Körde på en trasig 6´6 thruster med mitt fenan av och silvertejp överallt hehe.. Men man får ta det som finns när det vankas surf...
|
|
|
|
|
#102721 |
Stoke: 101 |
|
Var väl på Torö i Tisdags på det "hemliga" stället....
Drar till Arugam Bay nu. Hej då!
|
|
|
|
|
#102727 |
Hea
|
wow verkar vara vågor lite här och där! Tack för att ni delar och inspirerar