Facebook data

1
Surfare i OSKARSHAMN-trakten?
#103399 Surfare i OSKARSHAMN-trakten? 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

kexet
graphgraph

Sha(ka)lom!

Har nyss flyttat från Finland till Oskarshamn för att studera - vad det ser ut som just nu - fram till jul/alternativt ända fram till nästa sommar, lite beroende på.

Började surfa förra somras i Portugal, surfade där 1 vecka förra hösten och har bott där hela denna sommar och varvat jobb (vid ett surfhotell/hostell) med surf. Är ett gäng som drar tillbaka till Portugal igen om 1 månad iochmed RipCurl tävlingarna, men jag håller redan nu på att, efter nån vecka utan surf, kort och gott go nuts.

Jag känner iprincip ingen i Oskarshamn än eftersom jag flyttade hit för mindre än 1 vecka sen, och undrar därför:
Finns det några surfande smålänningar/whateverlänningar i trakterna här omkring? Måste man ut till Gotland för att få propra vågor? Jag är fortfarande nybörjare, övergick från softboard till epoxy, mestadels 7,6 isomras och är som bäst på jakt efter en egen bräda, som dock måste anpassas efter en studerande kassa (sen får jag väl även försöka utveckla rätter av vatten, luft och typ salt efter inköpet men det är det värt), men har iallafall wetsuiten på det torra så att hoppa i bland vågorna är inget problem, "bara" vågcatch'aren som saknas.

Så, surfare i Oskarshamns trakten: existerar ni överhuvudtaget? Är vågsurfing här i trakten lika med ett stort "NEJ för i helvete!" ?

Eftersom jag inte har nån aning, så frågar jag i hopp om svar

Ha det gött, peace on earth osv.

Logga in för att svara
#103444 Svar: Surfare i OSKARSHAMN-trakten? 12 år, 7 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Hej,
Kan gå lite vågor i skogarna norr om O-hamn vid rätt vindar. Dock har jag aldrig hört talas om någon surfare som bor i Oskarshamn. Varför väljer du den stan om du gillar surf! Men i Kalmar är vi ett gäng som håller till på Öland. Inte billigt o åka över till Gotland för surf varje gång. Men där e kanske vågsäkrast iaf
Lycka till!

Logga in för att svara
#103445 Svar: Surfare i OSKARSHAMN-trakten? 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

kexet
graphgraph

Jeeeeij, schysst med svar!
Ska undersöka skogarna mot norr lite grann då, med andra ord.
Haha, under veckan som jag bott här i Oskarshamn har jag också frågat mig själv x-antal gånger varför jag valt att flytta till denna stad. Svaret är dock så enkelt att utbildningen jag ville gå finns här och jag valde att prioritera "rätt" utbildning framför "rätt" bostadsort, efter att ha genomlidit ( ) 3 supertråkiga studieår i gymnasiet. Dessutom är jag Oskarshamnsbo i högst 9 månader, så jag hoppas och tror att man klarar av att bo på lite märkliga ställen i kortare perioder, man lär sig alltid något av det Fast du har rätt, nästa gång flyttlasset bär av så kommer ortens surfmöjligheter helt klart att väga tungt.

Tack ska du ha för svaret, hoppas vindarna vänder så Kalmar och Öland får ta emot lite vågor snart!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!