Facebook data

1
Surfare i OSKARSHAMN-trakten?
#103399 Surfare i OSKARSHAMN-trakten? 12 år, 7 månader sen Stoke: 1

kexet
graphgraph

Sha(ka)lom!

Har nyss flyttat från Finland till Oskarshamn för att studera - vad det ser ut som just nu - fram till jul/alternativt ända fram till nästa sommar, lite beroende på.

Började surfa förra somras i Portugal, surfade där 1 vecka förra hösten och har bott där hela denna sommar och varvat jobb (vid ett surfhotell/hostell) med surf. Är ett gäng som drar tillbaka till Portugal igen om 1 månad iochmed RipCurl tävlingarna, men jag håller redan nu på att, efter nån vecka utan surf, kort och gott go nuts.

Jag känner iprincip ingen i Oskarshamn än eftersom jag flyttade hit för mindre än 1 vecka sen, och undrar därför:
Finns det några surfande smålänningar/whateverlänningar i trakterna här omkring? Måste man ut till Gotland för att få propra vågor? Jag är fortfarande nybörjare, övergick från softboard till epoxy, mestadels 7,6 isomras och är som bäst på jakt efter en egen bräda, som dock måste anpassas efter en studerande kassa (sen får jag väl även försöka utveckla rätter av vatten, luft och typ salt efter inköpet men det är det värt), men har iallafall wetsuiten på det torra så att hoppa i bland vågorna är inget problem, "bara" vågcatch'aren som saknas.

Så, surfare i Oskarshamns trakten: existerar ni överhuvudtaget? Är vågsurfing här i trakten lika med ett stort "NEJ för i helvete!" ?

Eftersom jag inte har nån aning, så frågar jag i hopp om svar

Ha det gött, peace on earth osv.

Logga in för att svara
#103444 Svar: Surfare i OSKARSHAMN-trakten? 12 år, 7 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Hej,
Kan gå lite vågor i skogarna norr om O-hamn vid rätt vindar. Dock har jag aldrig hört talas om någon surfare som bor i Oskarshamn. Varför väljer du den stan om du gillar surf! Men i Kalmar är vi ett gäng som håller till på Öland. Inte billigt o åka över till Gotland för surf varje gång. Men där e kanske vågsäkrast iaf
Lycka till!