Facebook data

1
Surfa i Sitges eller Barcelona?
#103634 Surfa i Sitges eller Barcelona? 12 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Hej!

Jag drar nästa vecka en sväng till kusten nära Barcelona ochsåg i Stormriders guide att det kan gå att surfa i Sitges eller Barcelona.

Är det värt att ta med brädan eller finns det möjlighet att hyra?

Någon som testat dessa spots?

MVH
Jonty

Logga in för att svara
#103637 Svar: Surfa i Sitges eller Barcelona? 12 år, 7 månader sen Stoke: 3

Davidasurfear
graphgraph

Hej Jonty!
You can rent there in surf shop in sitges and in barcelona but just softboards or pretty yellow boards so if you want to enjoy I suggest you bring your surfboard (same kind of surfboard you use in Torö will work there).
In Sitges you have diferent waves along the beach street of the town really vertical waves and anotherone in the beach called Aiguadolç more longboard type (in the other side of the town at port entrace).
In Barcelona city you have "la Barceloneta", it is a vertical wave with sections working giving tubes in great conditions and in the other side of Port Olimpic you have "La mar bella" and another beaches breaking prettty well.
Betwen Barcelona and Sitges you have also "Castelldefels" is a right hand spot in the Castelldefels port called "Port Ginesta". For castelldefels and Sitges, E, SE,S,SW,W and for Barcelona city from N, NE, E.
Enjoy it!

Logga in för att svara
#103749 Svar: Surfa i Sitges eller Barcelona? 12 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Förutom de spots & tips som Davidasurfear ger ovan har jag besvarat liknande frågor tidigare (rätt länge sedan nu...3 år sedan kanske?). Har inte möjlighet att leta nu men använd sökfunktionen eller kolla via min profil vetja.

Hösten brukar vara rätt vågsäker i Barca men kolla prognosen innan du packar, finns bra prognoser via katalanska väderlekstjänsten mfl.

hoppas du scorar!

Logga in för att svara
#103751 Svar: Surfa i Sitges eller Barcelona? 12 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Ser faktiskt ut att kunna bli lite vågor på lördag och hotellet letar utrustning till mig nu

Logga in för att svara
#103774 Svar: Surfa i Sitges eller Barcelona? 12 år, 7 månader sen Stoke: 0

Biff
graphgraph

Åker till Sitges jag med. Surfet ser ju helt ok ut. Mitt företag som står för resan ger oss inte mycket egentid men nåt borde man hinna med före nio på morgonen... Tar med en shorty och hoppas hitta en bräda att hyra. Jonty du jobbar inte på ett företag som börjar på T o slutar på ab? Finns i Gtb/Thn o Mälartjosan nånstans (vit fläck på min karta). i bor i alla fall nära stranden i Sitges i helgen o vi kanske ses?

H

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!