|
#103664 |
Vinterdräkt - Xcel 5 eller 6 mm? 12 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Ska till och köpa ny vinterdräkt och just nu lutar det åt en Xcel. Ser ut som att det finns en 6mm modell samt flera 5mm. 6mm(Infiniti) verkar att vara av enklare modell än 5mm:arna(Drylock powerseam och powerseam). Vill ha dräkten till när det är som kallast och ska klara av surf i snösörja mm. Kan det vara som så att 5mm med fancy-sömmar mm kan klara av de där riktigt kalla dagarna eller ska man satsa på den tjockare varianten?
|
|
|
|
|
#103665 |
Svar: Vinterdräkt - Xcel 5 eller 6 mm? 12 år, 7 månader sen |
|
o'neill rg8 5/4 har jag hört ska vara grym har köpt en själv!
|
|
|
|
|
#103668 |
Stoke: 2 |
Pati
|
Tycker inte drylock gav så mycket extra värme på dräkterna, mest gav det extra pris. Bästa pris/kvalite får du på normala infiniti dräkterna. 6mm lite varmare, 5mm lite smidigare, skall nog vara riktigt kallt för att du inte skall klara dig med 5mm. Skor o handskar däremot rekommenderar jag drylock modellerna.
|
|
|
|
|
#103672 |
Stoke: 101 |
|
om du nu ska surfa när det är som kallast! Tror du det är smart att köpa en 5mm då?
|
|
|
|
|
#103683 |
|
Hoppades väl på att någon skulle förklara för mig att med dom nya dräkterna så klarar man sig med 5mm. Kommer alltså att satsa på 6mm. Billigare blir det också. Kommer snart upp en köpa bräda tråt.
|
|
|
|
|