|
#103905 |
wax på ovansidan? 12 år, 6 månader sen |
Stoke: 45 |
marQs
|
ska man waxa på ovansidan!? av brædan eller under!? Tog før givet att de va under, før fartens skull, som på snowboarden!!
|
|
|
|
|
#103909 |
Svar: wax på ovansidan? 12 år, 6 månader sen |
Stoke: 68 |
|
|
|
|
|
#103911 |
Stoke: 33 |
|
|
|
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
|
|
#103913 |
Stoke: 1 |
|
Jag brukar waxa railsen och fenorna för att få bättre grepp mot vattnet i svängarna. Men det kanske är individuellt?
|
|
|
|
|
#103915 |
Stoke: -1076 |
IST
|
Marqs hehe du e kul.
Extra polering på undersidan skadar ju inte efter ett tag då brädan fått några dings där. Men då är det nog glidvalla eller slidewax som gäller precis som för snowboarden. Är ju inte direkt många som har fästvalla för extra glid under snowboarden förutom den som vill åka extra sakta.
Är nån som har klistermärken på surfbrädans undersida förresten? Sånt borde väl sakta ner farten en aning jämfört om de inte är där.
|
|
|
Ändrat av IST
Logga in för att svara
|
|
#103917 |
Stoke: -2 |
|
Jag tänkte köra imorgon men har en liten ding på undersidan som jag inte kommer hinna fixa ordentligt då det aldrig är sol i det här landet, och min resin stelnar vi UV-ljus. Tänker att jag kör en liten bit silvertejp, och proppar några småhål med vax. Borde väl inte påverka så mycket, eller?
|
|
|
|
|
#103918 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Stoppa aldrig VAX i dings
|
|
|
|
|
#103920 |
Stoke: 101 |
|
radioleg: Köp en UV-lampa på Clas Ohlson! Och inge vax i dingar, bara silvertejp.
|
|
|
|
|
#103922 |
Stoke: -2 |
|
Tänkte just göra ovanstående. Var på både Claes Olsson och Kjell &co idag, men inte fanns det några UV-lampor där inte. Nåja, jag snackar bara några hål som blev efter luftbubblor efter en kass lagning. Gjort är gjort, sen får vi se hur det går. Silvertejpar rejält och kör till mölle imorgon bitti. Tack för varningen
|
|
|
|
|
#103924 |
Stoke: 9 |
|
man kan lägga 5 cm lager vax på bootsen och på bröstet då slipper man vaxa brädan??
|
|
|
|
|
#103960 |
marQs
|
NU så!
Skojja inte att de blev enklare å surfa!!! Shieeeet vilken skillnad sen!
Blev næstan pro på en gång!!!
|
|
|
|
|
#112279 |
Svar: wax på ovansidan? 7 år, 8 månader sen |
marQs
|
Kolla som SS hjälpt en på traven genom åren!
Stort tack!!!
|
|
|
|
|