Mahalo surfbröder& surfsystrar,
Nu på söndag den 11 nov. avgörs Svenska mästerskapen i surfing på Torö stenstrand i Nynäshamn. I år har det inte blivit av ngn longboardtävling så det blir följande klasser:
Open - dam/herr
Junior - Flick/pojk
Master
Longboard
Tiden kommer att bli knapp och vi kommer att köra "slag i slag" dvs utpaddling 5 min innan heatet börjar och mata på hela dagen.
Intresset är stort så det är "först till kvarn får först mala" 40 deltagare i open är maxgränsen så kör vi in damer / longboard och ev juniorer mellan semi/kvartsfinalerna. Det gäller allstå att ha koll på ditt heat, färg på jearsey och när ditt heat går. Vi kör 15 min heat. 5 min innan föregående heat är slut får du paddla ut men inte ligga ivägen för dom som fortfarande har 5 min kvar på sitt heat.En signal för avslutat heat därefter startsignal strax efter för start av heat även tydliga flaggsignaler. Efter avslutat heat är det inte tillåtet att stå upp på insurfningen ( kör magrepa) osv osv....Vi drar alla regler på morgonen kl07.00 då incheckning sker. 1:a heat i vattnet kl: 0800. Anmälningsavgift 200:-
Det här blir bra !!
Hjärtligt välkomna önskar NSK/SSA
|