Facebook data

1
Chile o våtdräkt
#104707 Chile o våtdräkt 12 år, 4 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

3,2a eller 4,3a är frågan. Jan-mars och kommer antagligen hålla mig norr om Santiago, fast bio bio verkar kul både till namnet och vågorna. E ju rätt frusen men att röra sig e oxå kul. Känns som tempen ligger precis mitt emellan dom två alt men det är ju sommar och sol så det kanske blir alldeles för varmt med 4,3. Tacksam för hjälp. Trevliga tips om Uruguay, Argentina och Chile mottages varmt!

Ändrat av vasa
Logga in för att svara
#104708 Svar: Chile o våtdräkt 12 år, 4 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Uppvaknad från vinterdvalan

Om du är frussen ska du definitivt ha en 4.3:a, särskilt i mellersta Chile. Om du åker norrut, vilket jag tycker att du ska göra, så kan du ha en 3.2:a...då blir det varmt o gött.

Tips Chile, enligt mig, närmast Santiago är Maintencillo bästa surfet! Man kan också surfa Reñaca och Concon, men det är lite snobbigt och dyrare att bo. Kolla FB, Escuela de Surf Maintencillo, de hjälper gärna till och hyr ut grejer.

Söder om Santiago har du ju, Pichilemu (Punta de Lobos), supersurf för den som kan. Vid Pichilemu ,kan du också få softa vågor - långa vänstrar.

Norra Chile, ta bilen längst kusten (guidning är att föredra). Annars är Iquique och Arica toppställen. Iquique har gångavstånd till flera bryt från stranden. Kolla FB, Uma Jaqi Escuela de surf, de har billigt boende också. Arica har El Gringo, en supervåg!

LYCKA TILL

Logga in för att svara
#104713 Svar: Chile o våtdräkt 12 år, 4 månader sen Stoke: 4

ninch
graphgraph

Kul med chile! Skulle rekommendera en 4'3, rätt kallt vatten även på sommarn.

Tips, åk söderut!! Pichilemu är jätteschysst ställe med flera bra break på gångavstånd, bland annat mitt i stan som är hur lång som helst. Punta de lobos (lift- el skateavstånd, lite längre att gå) är suveränt, och är ganska snällt även om vågorna är massiva och kräver mycket paddlande. Åk ner söderut också till buchupureo som är helt fantastiskt och även pullay och omkring är bra!

Håll dig från vina del mar och däromkring, inte så bra. Om du åker norrut så passa dig för otrevliga bodyboarders i Iquique (har kompisar som knivhotats) och även om el gringo i arica är rätt cool så bryter den rakt på stenarna och är rätt livsfarlig

Hoppas du får det helt fantastiskt!!

Logga in för att svara
#104754 Svar: Chile o våtdräkt 12 år, 4 månader sen Stoke: 4

vasa
graphgraph

Tack!
Allt är noterat eller ska noteras....... Ska bli spännande de här!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!