Facebook data

1
Resa efter plugget hjälp
#104742 Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 0

mille9393
graphgraph

Tja!

Nu är det så att jag och 2 kompisar som för tillfället studerar på gymnasiet under en lång period har pratat om att dra till Hawaii/Sydney i i alla fall 1/2 till 1år. Syftet med hela resan är att vågsurfa, träffa tjejer, lära sig engelska och det självklara, att ha roligt.

Vi har inte funderar så mycket på hur vi ska lösa de svåra delarna, såsom jobb/gemytligt boende. Men det optimala skulle ju vara att ha ett mån-torsdags jobb alternativt ett nattklubb t.ex. Bartender.

Nu undrar ni säkert var vi har planerat att åka. Som ni säkert märkt, så är allting fortfarande väldigt oklart, men de länder vi funderat på är Hawaii eller Australien (Sydney). Varför dessa 2? Schysst klimat, engelsktalande & bra vågor!!

Diskutera fritt kring ämnet och kom gärna med synpunkter etc på vad vi ska tänka på/problem, mm!

Juuuuuste, en fråga har jag; jag är i princip uppväxt med surfing (vi har hus i Portugal och Spanien) men det är inte mina kompisar som ska med! Kommer detta bli ett problem tror ni? Har inget minne av hur lång tid det tog för mig att lära mig surfa.

Bjuder på stavfel:-)

Ändrat av mille9393
Logga in för att svara
#104743 Svar: Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 0

arjo4553
graphgraph

Är själv rätt grön Tog väl 1-2 veckor med intensivt surfande för att bli helt ok. Er resa låter förövrigt grym! Jag skulle valt Australien ( helt utan motivering ).

Logga in för att svara
#104747 Svar: Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

Att fa va ung igen!!

Hawaii + resten av USA gors bast nar du ar 21 ar eller aldre. Barer + alkohol etc...

Logga in för att svara
#104748 Svar: Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

arjo4553 skrev:
Är själv rätt grön Tog väl 1-2 veckor med intensivt surfande för att bli helt ok.

Jag lutar mer at att det tar 3-6 manader att komma nagonvart. Mycket handlar i min mening om att bygga muskler... Sag at dem att borja trana nu!! Man maste borja nagonstans...

arjo4553 skrev:
Er resa låter förövrigt grym!

Haller 100% med!

Logga in för att svara
#104757 Svar: Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 0

arjo4553
graphgraph

Borde nog ha varit lite tydligare. Jag lärde mig surfa på ett surf camp med väldigt bra förhållanden. Har tränat hela mitt liv och hade tränat speciellt inför campet också. Men det är förstås väldigt individuellt, vissa var där i 2 veckor utan att bli mycket bättre och vissa blev helt ok

Logga in för att svara
#104761 Svar: Resa efter plugget hjälp 12 år, 4 månader sen Stoke: 1

Extreme
graphgraph

arjo4553 skrev:
Borde nog ha varit lite tydligare. Jag lärde mig surfa på ett surf camp med väldigt bra förhållanden. Har tränat hela mitt liv och hade tränat speciellt inför campet också. Men det är förstås väldigt individuellt, vissa var där i 2 veckor utan att bli mycket bättre och vissa blev helt ok

Tack for fortydligandet. Intressant att ett camp kan vara sa pass effektivt.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!