Facebook data

1
Våtdräktshjälp
#104760 Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

Hej alla glada surfare!

Kom precis tillbaks från en härlig surfsemester i Marocco. Allt var kanon förutom den usla våtdräkten surfcampet försåg mig med, så nu har jag bestämt mig för att köpa en egen. Undrar mest över vilken tjocklek man ska ha om man planerar att använda den för surfsemestrar i Europa och övriga världen främst på vår och höst. Är inte så sugen på att köpa två stycken så vad är säkrast 4/3 eller 3/2?
Vilket märke brukar ni själva använda och vad passar dom med ganska långsmal kroppsbyggnad, typ 1,83cm och ca 70kg?
Jag har själv tittat en del på denna våtdräkt www.oneill.com/#/men/europe/collection/men/wetsuits/surf/wetsuit_collection/psycho_rg8_fsw_43mm_2/black_blue/
Har dock haft väldiga problem att hitta den i min storlek (ST) eller tror ni att en M skulle funka? är ju bara 3cm för kort...

Är det någon som har goda/dåliga erfarenheter av o'neilldräkter eller vet en bra sida man kan handla ifrån så får ni gärna höra av er.

Tack på förhand
 
Logga in för att svara
#104762 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Extreme
Inlägg: 69
graphgraph
offline

Jag ar 178.5cm och ca 75kg. Alla mina drakter har varit M. Tippar att du ar MT.
4/3 tacker i min mening ett storre temp spektrum. Ar det for varmt kan man alltid skolja in lite vatten samt att jag inte gillar att frysa...
 
Logga in för att svara
#104763 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 9

pennywize
Inlägg: 152
graphgraph
offline

Försökte länka men det funkar inte. Gå in på Magicseaweed och klicka dig fram i shoppen så finns det bra tips för storlek, temperaturer och allmänna tips inför köp.
 
Ändrat av pennywize
Logga in för att svara
#104769 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Joakimbuller
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Jag är 185 och vägde också kring 70 när jag köpte min dräkt men har biffat till mig lite grand, vilket är gött att ha i åtanke att man kan göra(väger 80 nu typ). Jag har en MT och den sitter riktigt bra(lite löst runt magen bara), ända som händer när dräkten är för stor är ju att man tar in vatten vilket gör det lite tyngre men det är ju en skitsak enligt mig.

Jag hade satsat på en 4/3 för att då alltid kunna va varm, du kan ju alltid öppna upp när du blir för varm, tänk på att dricka rejält med vatten bara då man ju svettas en hel del. Jag kör Xcel och vad jag tycker så funkar det awesome.

Denna 3/2 tror jag dock kan va fet, drylock är riktigt bra enligt mig:
store.magicseaweed.com/Xcel-Mens-3mm-Infiniti-Drylock-2012-Black-Wetsuit/Item/18468/

Annars 4/3 hade jag nog valt denna
store.magicseaweed.com/product.php?productId=63900

Funkar riktigt bra att köpa från Magicseaweed, föreslår dock att du åker någonstans och testa lite olika!

Vill dock säga att jag inte har full koll på alla material, erikG kan du nog fråga han har nog åsikter om detta som med det mesta
 
Logga in för att svara
#104787 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Hype
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Ripcurls flashbomb MT kommer att passa dig. Nu väger jag 3-4 kilon mer men både 4/3mm och 6/5/4mm som jag har, fits like a glove! Är like lång som dig.

Jag köpte 4/3an för att jag inte känner för att ha 3st olika dräkter. Så 4/3an o en 6/5/4 känns som att de täcker årets olika temperaturer bättre. Körde 4/3an i Portugal i September och det funkade bra. Se till att dricka mycket vatten bara som föregående talare skrev.

Hade man köpt 3st så hade jag nog satsat på 3/2mm , 5/3mm utan luva, och en 6/5/4 med luva.

Men nu var det inte tjocka dräkter du frågade efter så jag skulle kört på en 4/3a om du bara ska köpa en.
 
Logga in för att svara
#104790 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

Tack för alla bra åsikter, ska iväg å testa storlekar i en affär imorgon. Hör av mig sen när jag bestämt mig
 
Logga in för att svara
#104857 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

Testade storlekar idag och MT satt som en smäck så nu har ja beställt dräkten och får väl återkomma med respons när den varit "in action" så att säga.
 
Logga in för att svara
#104858 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 1

Joakimbuller
Inlägg: 34
graphgraph
offline

Lilleyogi skrev:
Testade storlekar idag och MT satt som en smäck så nu har ja beställt dräkten och får väl återkomma med respons när den varit "in action" så att säga.

Vilken våtdräkt blev det?
 
Logga in för att svara
#104861 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

 
Logga in för att svara
#104871 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Varför köpte du inte den du testade?
 
Logga in för att svara
#104877 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 4 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

De va en lite äldre Psycho med backzip och jag gillar chestzip mycket mer, sen så är det ju alltid bra med miljövänliga produkter som RG8:an
 
Logga in för att svara
#104977 Svar: Våtdräktshjälp 11 år, 3 månader sen Stoke: 0

Lilleyogi
Inlägg: 10
graphgraph
offline

Våtdräkten kom idag och den sitter perfekt helt klart den skönaste våtdräkten jag haft på mej. Nu är det bara å vänta till nästa surftrip för att se hur bra den funkar i vattnet. Kan dock varmt rekommendera den till nån som vill ha en superskön och väldigt flexibel 3/2:a till våren Tack än en gång för alla bra tips.
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!