Kom just hem efter några månader på västkusten aussie. Perth surf är skit (även när det är hyffsat) med close out shore dumps som bryter i midjehögt vatten. Däremot söderut och norrut finns surf (som bekant). Min favvo är Grace town, och norrut områdena runt Gnaraloo och Red Bluff...Ett annat ställe söderut som jag tycker är toppen är Denmark med några olika bra bryt. Jättetrevlig ställe, men inte mycket surf på vintern eftersom det blir för stort. Jag gillar norra delarna av västkusten bäst, SÅ många perfekta vänstrar

Men väldigt avlägsna bryt, haj och orm. Vet inte vilken typ av sommarjobb du söker, men det finns en del fårfarmar där uppe och även fruktodlingar (men jobbar du på fruktodling antar jag att du får åka en bit till surfbryten). Och så gruvindustrin naturligtvis, men jag har förstått att det inte är så lätt att hitta jobb där för tillfället, även om det kanske är lättare med sommarjobb. Passa dig för Perth, det är tråkigt, men så fort man kommer några mil norr eller söderut så finns det en massa coola ställen!