Facebook data

1
Australien TIPS?!
#104891 Australien TIPS?! 12 år, 4 månader sen Stoke: 0

MaddeNZ
graphgraph

Hey surfers!

Är det någon som har tips på schyssta mindre städer i Australien med bra surf, boende, gott folk och jobbmöjligheter?

Tanken är att jag ska dra själv till Aussie över sommaren(yepp, deras vinter) och få lagom värme, träffa sköna människor, jobba lite och surfa.

Är NZ medborgare vilket betyder att jag är det i Aussieland också så det enda som behövs är en flygbokning, jobb och en bra stad(jag vill inte frysa).

Aussie är typ outforskat så tips, tips, tips???

Tack sweeties!
Stay stoked.
Maddo!

Logga in för att svara
#104940 Svar: Australien TIPS?! 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

Hey. Vi har slagit oss ner i Perth området nu efter några månaders resande på östkusten. Finns rätt hyffsat av allt du söker här. Surfet har kanske inte vart lika vasst här än så länge men vintern blir nog bättre

Logga in för att svara
#104981 Svar: Australien TIPS?! 12 år, 3 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Kom just hem efter några månader på västkusten aussie. Perth surf är skit (även när det är hyffsat) med close out shore dumps som bryter i midjehögt vatten. Däremot söderut och norrut finns surf (som bekant). Min favvo är Grace town, och norrut områdena runt Gnaraloo och Red Bluff...Ett annat ställe söderut som jag tycker är toppen är Denmark med några olika bra bryt. Jättetrevlig ställe, men inte mycket surf på vintern eftersom det blir för stort. Jag gillar norra delarna av västkusten bäst, SÅ många perfekta vänstrar Men väldigt avlägsna bryt, haj och orm. Vet inte vilken typ av sommarjobb du söker, men det finns en del fårfarmar där uppe och även fruktodlingar (men jobbar du på fruktodling antar jag att du får åka en bit till surfbryten). Och så gruvindustrin naturligtvis, men jag har förstått att det inte är så lätt att hitta jobb där för tillfället, även om det kanske är lättare med sommarjobb. Passa dig för Perth, det är tråkigt, men så fort man kommer några mil norr eller söderut så finns det en massa coola ställen!

Logga in för att svara
#105067 Svar: Australien TIPS?! 12 år, 3 månader sen Stoke: 0

MaddeNZ
graphgraph

Tack så mkt för tipsen hea och launing!!

Launung: hur va östkusten?

Hea: Ja okej! Va häftigt! Waah det låter gött! Ormar och hajar är inga problem; kommer dom så kommer dom ehehe.

Haha fruktodling skulle vara ball, dock är det ju en nackdel som sagt!

Har lite släkt i Perth, men nu börjar det dock luta mot östkusten trots croweds, övertalad. Har hört gott om surfet i typ Yamba. Någon som varit där?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!