Facebook data

1
Sveriges första Surfroman
#104903 Sveriges första Surfroman 12 år, 4 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Kommentarer till Sveriges första Surfroman

Logga in för att svara
#104904 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 4 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

Tack för stödet Redax! Jag är sjukt nyfiken på att höra folks reaktioner på boken, och sjukt nervös på att höra Manly-folkets reaktioner på boken.

Logga in för att svara
#104906 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 4 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Ja vad kul! Då är nästa års skönlitteratur redan bestämt. 1bok av denna typ per år är det ju som gäller, resten brukar vara faktarelaterat för mig. Fint omslag av Okar oxå.

Logga in för att svara
#104907 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 4 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

Visst har Okar gjort ett grymt omslag! Och bra val av 2013 års bok måste jag säga. Men när du är klar med Lineup - kolla in Breath av Tim Winton. En personlig favorit jag lyfter fram så ofta jag kan!

Logga in för att svara
#104909 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 3 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Vad kul Den där Breath ska jag även kolla in.

Logga in för att svara
#104911 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 3 månader sen Stoke: -4

JonasS
graphgraph

Do it! Själv avslutade jag nyss klassikern Tapping the source som var väldigt mycket bättre än vad jag hade förväntat mig. Inte samma typ av bok som Breath (mera action och mindre surfbeskrivningar), men den hade nerv och höll hyfsat hela vägen in i mål. Kolla in den med, om du inte redan gjort det. Särskilt om du har varit/vill åka till södra Kalifornien.

Logga in för att svara
#104913 Svar: Sveriges första Surfroman 12 år, 3 månader sen Stoke: 2

Surfdelux
graphgraph

Breath sums up life as a southwest teenager, no doubt. Great read.

Logga in för att svara
#106702 Svar: Sveriges första Surfroman 11 år, 9 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Man ska gräva där man står. Det citatet var bra .

Logga in för att svara
#106704 Svar: Sveriges första Surfroman 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

Lance
graphgraph

Jonas vet du om/när Lineup släpps i pocket?

Logga in för att svara
#106711 Svar: Sveriges första Surfroman 11 år, 9 månader sen Stoke: 2

Blomman87
graphgraph

Grymt bra bok Jonas!! Var riktigt kul att läsa om livet nere i Oz. Själv hängde jag mest i Bondi senast gången jag bodde där men ska definitivt kolla förbi Manly för att känna på surfet och nattlivet på nästa resa nu i höst . Det enda negativa var la att jag läste ut den på några dagar och vill nu läsa mer!!.Men åter igen, grymt bra bok!!

Mvh Johan

Logga in för att svara
#107017 Svar: Sveriges första Surfroman 11 år, 8 månader sen Stoke: -1076

IST
graphgraph
Donerat Brons

Har läst klart nu, tog några veckor. Tycker att alla surfliknelser och beskrivningar kring vågorna var roliga att läsa eftersom att de gav många tydliga associationer för sammanhanget i berättelsen. Många andra miljöer och händelser som fanns i boken uppfattade jag som svåra att förstå mig på p.g.a hur de beskrevs med meningsföljd och val av ord och få associationer. Kanske det var tanken att det man ska komma ihåg efteråt läsningen från boken är själva surfet eller så är det bara min tolkning.

Logga in för att svara
#107018 Svar: Sveriges första Surfroman 11 år, 8 månader sen Stoke: 6

Nicko
graphgraph

Roliga reaktioner, har precis läst den och IST svarade lite på mina funderingar. Eftersom jag är uppvuxen runt manly området har jag sedan tidigare en bra uppfattning om miljöerna som utspelar sig i boken och tyckte därför att det var väldigt spännande att få läsa om dom. Jag kände igen mig i mycket... typ åhh den vågen har jag surfat, där jag har tagit några bärs osv... Så därför drogs jag med i boken på ett härligt sätt..

Det jag dock funderade över var hur skulle någon som inte har någon koll på området uppfatta boken och om dom uppfattade miljöskildringarna lika bra som jag??

surfet var annars spot on!!!

grym bok Jonas!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!