Facebook data

1
Är det "fel" tid att åka till OZ nu?
#105091 Är det "fel" tid att åka till OZ nu? 12 år, 3 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Är man dum i huvudet om man åker ner dit nu och har planer på att stanna tills mitten av juni?
Tänker på att det "bara" är varmt några månader till... Hade kanske varit smarate om man åkt i tex November.

Min plan är iof ingen rå solsemester, utan snarare att få ut så mkt surf som möjligt och smita iväg lite från universitetet. Tänkte åka till Byron Bay (Andra förslag?) igen då jag tyckte det var rätt mysigt och bra surf, men kanske lite väl crowded ibland...

Btw, hur är surfet på östkusten när det blir höst/vinter i OZ ? Antar att man får ta med sig våtdräkten också!

Logga in för att svara
#105099 Svar: Är det "fel" tid att åka till OZ nu? 12 år, 3 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Bästa surfet på östkusten är mars-april. Ta med en 3/2 och kör hårt!

Logga in för att svara
#105103 Svar: Är det "fel" tid att åka till OZ nu? 12 år, 3 månader sen Stoke: 8

kapten
graphgraph

Kollade precis din profil och såg att du redan varit i Byron, då vet du väl att bästa surf säsongen är Feb-Aug (3/2 våtdräkt från slutet av Maj).

Jag har bott här i snart 10 år och senhöst-vinter är min favvo tid med mindre folk i vattnet och offshore i stort sett varje dag. Bara och hålla koll på var bankarna är bra.

Sämsta säsong är vanligt vis våren Sep-Dec med mycket nord-öst vind och onshore dagar med smått vindsvall.

Kapten

Logga in för att svara
#105105 Svar: Är det 12 år, 3 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

kapten skrev:
Kollade precis din profil och såg att du redan varit i Byron, då vet du väl att bästa surf säsongen är Feb-Aug (3/2 våtdräkt från slutet av Maj).

Jag har bott här i snart 10 år och senhöst-vinter är min favvo tid med mindre folk i vattnet och offshore i stort sett varje dag. Bara och hålla koll på var bankarna är bra.

Sämsta säsong är vanligt vis våren Sep-Dec med mycket nord-öst vind och onshore dagar med smått vindsvall.

Kapten

Åh grymt, bokar resa dirr då...Orkar inte vänta här i kylan längre haha! Tack för svar!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!