|
#105097 |
En surfare kort i Sthlm - Junior har flyttat 12 år, 2 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Junior flyttade tebax t Brasseland i fredags. De Pontes Surfshop ska säljas, what I know. Trist, m tanke på att han var ett trevligt, behövligt och ödmjukt inslag i den svenska surfscenen.
|
|
|
Ändrat av Liinus
Logga in för att svara
|
|
#105098 |
Svar: En surfare kort i Sthlm - Junior har flyttat 12 år, 2 månader sen |
Stoke: 6 |
Juttz
|
Jag kommer att sakna den mannen och det enda brädreparation-stället/riktiga surfshopen i Stockholm. Men han gör nog helt rätt i att sticka till den brasilianska värmen och inte sitta och trycka i en liten källare på Skånegatan.
Den svenska kylan kommer han nog inte att sakna och det gäller inte bara i klimatväg. Minns att han nämnde jeppar som inte ens hälsade på honom utanför butiken, trots att de stått och babblat i hans affär. Nä, många äro de som flyttat till Sverige för blonda flickor men knäckts av jantelag och stockholmsk ängslighet.
Obrigado för denna tid, Junior! Hopefully I see you in Fernando de Noronha some day.
|
|
|
|
|
#105100 |
Stoke: 11 |
|
meh trist. är nyss hemkommen med flygplansdingad bräda, vem ska nu få laga??
är det någon som har några tips
//C
|
|
|
|
|
#105101 |
|
Japp Juttz, han var rätt less på den svenska surf-attityden som i fleras fall är slicka uppåt och sparka neråt; ni vet vilka ni är 
|
|
|
|
|
#105102 |
Stoke: 9 |
|
Har han flyttat tillbaks nu? Fan va tråkigt. Han var en riktig skön kille, stannade kvar i butiken hans många gånger efter mitt ärende och bara snackade. Riktigt ödmjuk och bra människa. Fick även låna hans bräda när jag drog utomlands eftersom han var sjuk och inte hann laga min.. vilken shaper gör sånt?? Kommer sakna honom iaf..
Men ja Juttz har rätt.. Vet om Juniors situation och det var mycket som tog emot. Tror inte vi brassar är ämnade för att stanna kvar här i Sverige, det tar knäcken på oss. I mitt eget fall kom jag hit som liten så det gick..
|
|
|
Ändrat av pennywize
Logga in för att svara
|
|
#105108 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Tråkigt men förståeligt.
Tur det finns silvertejp nu när 67% av quivern e dingad.
|
|
|
|
|
#105120 |
Stoke: 9 |
|
|
|
|
|
#105284 |
Stoke: 0 |
|
Trist, jag har inte varit aktiv i att få åka bräda av något slag de senaste fem åren så jag var nyfiken på vart det fanns en surfshop i Stockholm.
Vi får se det positiva nu får vi lära oss att fixa dingar själva.
Men vart får vi vårat vax och annat nu?
|
|
|
|
|
#105286 |
|
Du kan säkert gå t 654 för vax, de konkurrerade ut Depontes m den biten.
|
|
|
|
|
#105292 |
Stoke: 33 |
|
Äh hans lagningar var ju värdelösa! I övrigt kan jag hålla med att det var tråkigt ur ett surf-kulturellt perspektiv men kan man inte ens laga en bräda bra vetefan om man ska ha surfshop. Jag fick KASTA en annars helt schysst bräda för att den delaminerat över halva däcket med start vid hans lagning och (osynligt) tagit in vatten mellan glaset och foamet under två veckor på Sri Lanka. Observera att jag hade/har inget mot den trevlige och sköne Junior! Han var riktigt go snubbe som person. Men min erfarenhet av lagningar talar för sig själv. Och jag har även hört andra som varit med om liknande, även gällande nybyggda brädor. Kanske ska passa på att säga att jag också ogillar den svenska jantelagen. Dock inte så mycket att jag flyttat härifrån vilket kanske kunde vara ett alternativ för er som klagar så mycket på jante och den svenska stilen!? Fast det kanske är lika typiskt svenskt det med, att klaga på sverige men inte göra nåt åt saken! Ville bara ge en nyanserad bild av Depontes surf shop  En sak har ni dock helt 100% rätt i och det är att Junior kommer ha det jävligt mycke bättre runt Recife....
|
|
|
|
|
#105298 |
Kman
|
mistarippa skrev:
Äh hans lagningar var ju värdelösa! I övrigt kan jag hålla med att det var tråkigt ur ett surf-kulturellt perspektiv men kan man inte ens laga en bräda bra vetefan om man ska ha surfshop. Jag fick KASTA en annars helt schysst bräda för att den delaminerat över halva däcket med start vid hans lagning och (osynligt) tagit in vatten mellan glaset och foamet under två veckor på Sri Lanka. Observera att jag hade/har inget mot den trevlige och sköne Junior! Han var riktigt go snubbe som person. Men min erfarenhet av lagningar talar för sig själv. Och jag har även hört andra som varit med om liknande, även gällande nybyggda brädor. Kanske ska passa på att säga att jag också ogillar den svenska jantelagen. Dock inte så mycket att jag flyttat härifrån vilket kanske kunde vara ett alternativ för er som klagar så mycket på jante och den svenska stilen!? Fast det kanske är lika typiskt svenskt det med, att klaga på sverige men inte göra nåt åt saken! Ville bara ge en nyanserad bild av Depontes surf shop En sak har ni dock helt 100% rätt i och det är att Junior kommer ha det jävligt mycke bättre runt Recife....
Låter som brädan inte var torr när den börjades lagas. Väldigt viktigt att få brädan snustorr innan man börjar.
|
|
|
|
|
#105314 |
Stoke: 101 |
|
|
|
|
|
#105317 |
|
|
|
|
|
#105326 |
Stoke: 0 |
|
654? Det finns ju på lanthandeln...
|
|
|
|
|
#105378 |
Stoke: 33 |
|
Kman skrev:
mistarippa skrev:
Äh hans lagningar var ju värdelösa! I övrigt kan jag hålla med att det var tråkigt ur ett surf-kulturellt perspektiv men kan man inte ens laga en bräda bra vetefan om man ska ha surfshop. Jag fick KASTA en annars helt schysst bräda för att den delaminerat över halva däcket med start vid hans lagning och (osynligt) tagit in vatten mellan glaset och foamet under två veckor på Sri Lanka. Observera att jag hade/har inget mot den trevlige och sköne Junior! Han var riktigt go snubbe som person. Men min erfarenhet av lagningar talar för sig själv. Och jag har även hört andra som varit med om liknande, även gällande nybyggda brädor. Kanske ska passa på att säga att jag också ogillar den svenska jantelagen. Dock inte så mycket att jag flyttat härifrån vilket kanske kunde vara ett alternativ för er som klagar så mycket på jante och den svenska stilen!? Fast det kanske är lika typiskt svenskt det med, att klaga på sverige men inte göra nåt åt saken! Ville bara ge en nyanserad bild av Depontes surf shop En sak har ni dock helt 100% rätt i och det är att Junior kommer ha det jävligt mycke bättre runt Recife....
Låter som brädan inte var torr när den börjades lagas. Väldigt viktigt att få brädan snustorr innan man börjar.
Mer än viktigt, helt nödvändigt. Den var torr.
|
|
|
|
|
#105379 |
Kman
|
mistarippa skrev:
Kman skrev:
mistarippa skrev:
Mer än viktigt, helt nödvändigt. Den var torr.
ok.
|
|
|
|
|
#105380 |
Stoke: 28 |
|
Tråkigt att han åkt tillbaka, har bara träffat honom en gång och kommer väl ihåg hur ödmjuk han var.
Fick köpa och ta hem dräkt och betala senare då jag inte hade cash med mig(och inga pengar på banken heller för den delen).
Peace,jimmy
|
|
|
|
|
#105386 |
Stoke: 143 |
|
Jamen. Om ni känner ,att det finns en vakans, i line uppen, ute på Torö. Så få ni förfan, annonsera
om en ny surfare. Så kan ni sitta där, axelmot axel i lineuppen. Utan, glugg,,,, Grattis, tamefan,,,
|
|
|
|
|