Facebook data

1
Brasilien runt påsk
#105214 Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tja !

Jag ska till Brasilien med tjejjen 3 veckor runt påsk. Hon kommer från Sao Paulo och vi kommer antagligen göra en del dagsturer för att surfa i närheten.
Dessutom ska vi "åka bort" med hennes familj en vecka. Hennes familj har insett att om jag får bra surf så kommer vi och hällsar på oftare

Nu till frågan:

Jag har förstått att mars april är lite av en mellan period för surf i Brasilien. Därför letar jag ett ställe med så bra och consistent swell som möjligt under den perioden. Vi har pratat om Florianopolis men familjen tycker att de är lite väl kallt där vid den tiden. Så jag letar efter nått längre norr ut om möjligt.

Är de någon som har erfarenheter av att surfa i Brasilien i skiftet mars april?

Logga in för att svara
#105216 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Jag var i Cumbuco nära Fortaleza mars-apr 2010. Det fanns vågor varenda dag i de två-tre veckor vi hade hyrbil. Däremot blev det sönderblåst från förmiddag och resten av dagen och det var långt till närmsta skyddade pointbreak. Det är lågsäsong där under den perioden eftersom det är regnperiod. Stället är annars mest känt för kitesurf, vilket huvudsakligen körs under blåsigare delar av året. då måste det verkligen blåsa så in i helvete för vi höll typ på att blåsa bort. Drömresmålet i Brasilien är väl annars Fernando de noronha men det är nog regnsäsong där under den tiden. Vet inte hur stor roll det spelar dock...

Logga in för att svara
#105227 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tack för svaret ponuspontus.
Med andra ord är Fortaleza rätt bra om man drar tidigt på morgonen, och nöjer sej med en session om dan eller lite skandinavisk känsla på vågkvaliteten på eftermiddagen.

Logga in för att svara
#105228 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: -2

Frasselinho
graphgraph

Jag har varit i Itacaré ett par ggr, senast i Mars förra året. Riktigt bra liten by med skön stämning, men i ärlighetens namn rätt kass surf. bryten med ggr avstånd till stan är rel. små stränder med stökiga (crowded) beachbreak. Itacarezinho & Egenhoca är fina längre stränder, men dit krävs det taxi/egen bil.

Annars skulle jag kolla på ställen öster om Rio såsom Buzios, Saquarema etc.
Tror mer på surfen där samt även det nice ställen med bad, mat och häng.

Logga in för att svara
#105231 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Blev nyfiken på vad brassar tycker är kallt. Enligt dmi ligger dagtempen i Florianopolis runt 25 i april.

Logga in för att svara
#105239 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

Fortaleza är ett bra ställe.... nej inte alls jävig..

Logga in för att svara
#105242 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 0

atamagawarui
graphgraph

ErikG skrev:
Blev nyfiken på vad brassar tycker är kallt. Enligt dmi ligger dagtempen i Florianopolis runt 25 i april.
Jag kan ta reda på det genom att lura med min BJJ tränare till Torö nästa gång han är ledig och det är vågor.
Någon som har en lite större våtdräkt om han skulle få mongostoken?

Logga in för att svara
#105244 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 9

pennywize
graphgraph

ErikG skrev:

Tja.. När min morfar vad vid liv och på besök här en sommar för många år sen sov han med mössa och vantar.

Logga in för att svara
#105352 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 2 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tjejjen växte upp i Fortaleza.
Men de blir Florianopolis i alla fall

Tack för svaren!

ErikG: Om de är 25 grader varmt hemma varje dag, varför ska man åka dit de är kallare?

Logga in för att svara
#105579 Svar: Brasilien runt påsk 12 år, 1 månad sen Stoke: 0

Carlgren
graphgraph

Jakob, var inte en badkruka!
Likt sverige, är det det bättre vågor desto kallare vattnet är.
Tricket är en värmande ölmage.
Alla ställen runt rio borde vara ok.
Rekomenderar Boicocanga - Maresias nära sao paolo.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!