|
#105241 |
Tips Indonesien i May 12 år, 2 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hejsan alla glada.
Är just nu i NZ och far runt men blev lite sugen att dra mig till Indonesien också och surfa lite. Men det ända problemet är att jag inte alls har någon koll på landet. Vart ska man flyga till, vart ska man bo, vart ska man SURFA, vilket flygbolag ska man välja om man flyger från Nya Zeeland, ska man ta med en bräda eller är det lätt att fixa en där.
Ja helt enkelt, jag har ingen koll alls. Så jag skulle bli grymt glad om någon hade lite tips till mig.
Tack i förhand.
Mvh Kristoffer
|
|
|
|
|
#105248 |
Svar: Tips Indonesien i May 12 år, 2 månader sen |
|
Jag har spenderat en del tid i indo. De sista gångerna var på ön Lombok (flyg från bali, eller färja).
Bodde i lilla byn Kuta på Yellowflower, helt ok för en budget resa. Nu har jag hört att den internationella flygplatsen har öppnat så kanske börjar det bli crowded även på Lombok. Det finns många bryt att välja imellan beroende på sina skills. Grupuk har Inside, outside och Don Don´s, vilka är bryt som är lite olika kvalitet på. Det är båt ut dit. Sen finns en hel del inom 30-45 min moppetur från Kuta. Finns brädor att hyra och säkert att köpa också. Öarna Sumbawa och Flores finns inom hyfsat avstånd. En polare från Canada var precis i Banda aceh och fick väldigt bra vågor, dock lite osäkert område. Kuta på Bali är ju även klassiker i sammanhanget.
Trevlig resa!
|
|
|
|
|
#105253 |
Svar: Tips Indonesien i May 12 år, 2 månader sen |
|
Tack tack Kalle För goa tipps. Ska absolut kolla upp de ställena. ^^
|