|
#10565 |
3 dagars Jubileum för Surf-Svenskorna 18 år, 2 månader sen |
|
LadyLove
|
I kväll har surf tjejernas nya mötesplats funnits i 3 dygn !
Den fungerar lite som en anslagstavla för samåk till surf etc.
Trots att de flesta posts inkommit under de sista 48 timmarna har följande teman postats:
- En tjej vill iväg över Kristihimmelsfärd till Portugal eller annat förslag. Hon fick svar av en tjej som gärna hänger på, alternativt vill åka till väst Jylland istället om det blir billigare.
- En annan tjej funderar över att spendera hela sommaren nära surf på Franska västkusten och söker resekamrat.
- 2 tjejer diskuterade dilemmat att inte kunnat ta sig ut till helgens dunder-surf
- En tjej vill surfa utanför Stockholm Onsd eftermiddag. En annan hookade up, så kanske åker de tillsammans.
- En tjej i Sydney söker surf sällskap
En rivstart för surf-svenskorna med andra ord - och ju fler desto roligare !!!
Om du är tjej och vill vara med, klicka på min bild och sedan på länken ''skicka email'' i min profil.
Eller maila mig direkt på ladylove9@gmail.com
Puss och Kram och hoppas att ni haft en underbar surf-helg !
Vi ses !
|
|
|
|
|
#10566 |
Svar: 3 dagars Jubileum för Surf-Svenskorna 18 år, 2 månader sen |
Stoke: 14 |
|
Då är det väl på sin plats att gratulera tjejerna. GRATTIS:)
|
|
|
|
|
#10567 |
Stoke: 68 |
|
Väldigt entrepreneaur -ish av dig lady love!!..Lucka till med sajten..Peace..RAT:)
|
|
|
|
|
#10570 |
|
LadyLove
|
(@Ratman: Not entrepreneurish at all actually - only stoked and desperate for surf mates thats all !
It's an announceboard not a site, so not much maintenance.)
Tack båda för lyckönskningarna !
|
|
|
|
|
#10571 |
|
LadyLove
|
|
|
|
|
#10579 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Varför är adressen till sidan hemlig???
Vill ni inte att killar ens ska se vad ni skriver?
|
|
|
|
|
#10584 |
|
WaveyGravey
|
Sorry but in my opinion it's a rather tråkig initiativ. There's enough segregation and polarities in the world already and I try to do my part in eliviating them. When it all comes down to dust we're not Muslums or Christians, or surfers or poltitians or women or men - we're human beings - communications and mutual respect and the values that SHOULD bind us as such are of that nature. All the"other" stuff is perifery and "surface" The only reasoning I've heard conserning the girls surfing forum on this forum had something to do with the monthly cyckle - well we men have that too you know ...  but I don't think we need a new forum with out women to discuss it. If some women (and/or men) feel they communicate differently then my thought or rather sponatious reaction would be:"Really!?!? - wow!!! THAT'S cool!!! I'm interested so let's get down to the nitty gritty." To me it feels like you're not giving humanity a chance - when actually we need to take every chance we get that comes along to bridge over differences, preconceptions and barriers between each other - regardless of race, greed, culture or chomozones.
//Wavey
|
|
|
|
|
#10585 |
|
WaveyGravey
|
Another thought just occured to me. The train of thought or should we say reasoning inherent in a seperate (SECRET!?!) forum - for all practical purposes logically leads to a break with a sign (and it goes with out saying: LAWS to enforce it) WOMEN AND GIRLS ONLY - I sincerlly hope we are all in aggrement that THAT would be a VERY boring "development"!?!
|
|
|
|
|
#10601 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Jag känner mig kränkt av er kvinnotalibaner, blir nog en DO-anmälan snartB)
|
|
|
|
|
#10621 |
Stoke: -234 |
|
Well in my opinion I have two opinions. I can understand the surfing intrested girls who want to go surfing and loves surfing that it might be a little bit difficult to catch a ride with a bloke. Is he intrested in giving a lift to this "person" or rather maybe to this Woman! I mean we all want something beautiful, and a surfchick is high on the list and its a good way of learning to know her. You dont have to talk a lot of bullshit but just teach her to surf and pose for her " hey check my wave, I surf good, are you horney now?! (Ronny o Ragge.)
So easy then to be with a surfgirl when going on vaccations and stuff. Allso I belive some of the chicks will feel more cool being a surfgirl gang. Naturally girls that surfs together with guys usually maybe are thought of as girlfriends that has to learn or that they like to hang out with these cool surfers.
On the other hand I, no I think I acctually only has this opinion now. But still girls: If you want a place to hang out, I have my housewagon in Frillesås. I can cook to: What says about: Stuvad gädda med färska granskott och harsyra, till sås: ketchup och senap.

|
|
|
|
|
#10633 |
Stoke: 15 |
|
Well, jag tror bara de sista inläggen här förklarar precis varför de har lust att bryta sig ur och köra sitt eget race i vissa frågor, trots hur tråkigt, diskrimenerande och allt annat det är. Tyckte själv det lät lite fånigt i början men tråden pratar för sig själv. 
|
|
|
|
|
#10634 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Jo precis Daniel, det är lika bra vi ger upp och gör om Sverige till ett talibansamhälle.....Vad ska vi ha härnäst, skidbackar för män och kvinnor kanske? (finns faktist i Iran) Mansfria surfbryt?
Jag kan förstå att det kan vara en del dryga kommentarer och höhöhöskämt här ibland, men är det inte att överdriva lite att skaffa ett eget forum?
Jaja hoppas ni har trevligt på ert tjejforum iallafall:)
|
|
|
|
|
#10635 |
|
Om tjejerna vill göra nåt tillsammans skulle de göra det de vill tycker jag..de göra vad de vill endå oberoende på vad vi skriver göra eller säga..!!!!Goooo ladylove hahahaB)
|
|
|
|
|
#10638 |
|
Did I write that before? Earlier this day? It was thruth though..
Well This day is like a kind of dance through dense fog, cant remember much of it. Have been smoking to many cigarettes and had to many cops of beer. 
|
|
|
|
|
#10639 |
|
Too many funny ganja type ciggarettes eh sverre!!! and I like the fact that you drink beer out of cups ..that's style man...hahahahaaha......jah rastafarii..everliving..eversurviving evercheerful..peace sverre:) 
|
|
|
|
|
#10678 |
|
LadyLove
|
Daniel skrev:
Well, jag tror bara de sista inläggen här förklarar precis varför de har lust att bryta sig ur och köra sitt eget race i vissa frågor, trots hur tråkigt, diskrimenerande och allt annat det är. Tyckte själv det lät lite fånigt i början men tråden pratar för sig själv.
Här har vi en kille som förstår. Tack Daniel !
Även Ratman och Cederholm är ofta snabba med snäll och schysst respons. Länge leve konstruktivietet !
Härmed 3 nominerade till fredspriset.
Peace
LadyLove
|
|
|
|
|
#10682 |
|
LadyLove
|
|
|
|
|
#10689 |
|
WaveyGravey
|
I still think at best it lacks merit and is in fact definatly a serious step in the wrong direction. Can Ladylove run the reasoning and what it is you intend to accomplish by a seperate forum by me once again?? Do you approch life in general in this way? When you go to a party do you gather all the women and have your own "internal" discussions? I certainly hope not! If this forum was anit-feminist or was for male-chromzomed humans what would you think of that? If you strive for equality and HUMAN rights in society this doesn't really fit in does it?
My wife has awakened me to far more unjusteses towards women than I ever noticed or imagined - in my mind segregation (which is what you are resonsable for propicating) is hardley a constructive path to go down. No hugs and kisses from me (chauvanistic bullshit?) but instead a personal, heart-felt word of enchouragment: stay stoked and hope to see you in the line up!!
|
|
|
|
|
#10691 |
Stoke: 11 |
Willy
|
I don't see why this closed forum is different to any other closed forus. I know of a few surfforums that only members can read or post in, but they aren't debated here. Of course those forums are open to both girls and boys but they aren't open to people outside of that surf community. Isn't that a type of segregation?
I can see why they want there own forum. It'll probably be nice to discuss things on their own terms without any idiots dropping derogatory comments (or senseless crap about SSAs staffmembers do's and dont's). One of the longest and most aggresive threads on Kallsupen was about girlsurfers and how much they sucked at surfing and shouldn't be allowed at Torö. Possibly it was posted as a joke but it turned into a riot with all types of strange outdated viewpoints on girlsurfers and women in general. It was really scary to read some peoples thoughts on that subject.
Lycka till tjejer! Kör hårt! 
|
|
|
|
|
#10693 |
Stoke: 33 |
|
Hey lady love - slang upp ngra bilder pa dig nar du surfar...
Ratt menlost initiativ med en konsseperatistiskt forum. Hellre att tjejer postar grejorna har, om ni inte ens vagar lagga inlagg pa detta forum, vagar ni plocka nagra vagor i en crowded line up?
Ironin fullbordad med att LAdylove anvander detta forum for att gora reklam for sitt egna.

|
|
|
|
|
#10694 |
Stoke: 33 |
|
WaveyGravey = GerriWarner?

|
|
|
|
|
#10695 |
|
Ahh, just woke up with a strange heavyness in my head. Feels like a stone, kind of.
LADYLOVE I thought for a moment that I had understood everything! And what do I see? No response to what I thought was the truth!
Now I am very confused...
Maybe my subject was very sensitive, a kind of akilles häl as we say in swedish, or maybe I was way out of there spinning around in my mind somewhere. Well throgh yourself you know others and I am the first to admit that if I didnt have a wife I would look with mans eyes as well...
But if I am totally wrong than I dont understand at all why leaving this place???
Maybe because of people like me? Well thats a strange cirkel argument. You created me.
I understand nothing at all...
You are a ladylover and I am a ladylover..?

|
|
|
|
|
#10699 |
|
WaveyGravey
|
|
|
|
|
#10702 |
|
...som att en gaisare ställer sig mitt i en blåvit klack och försöker dra igång GGG! AAA! III! SSS! GAIS GAIS GAIS!
Några änglar säger: bra initiativ! lycka till i matchen!
andra änglar blir lite ledsna o undrar vad det är för fel på Blåvit.
en del änglar som jag fattar inte riktigt grejen alls...vi försöker förstå, men Gaisaren tycker bara att det är lyckönskarna som förstått.
en del försöker förstå varför denna före detta ängel bytt sida och blivit Gaisare eller både och.
en del tycker att gais luktar bajs sådana omogna kommentarer är just varför gaisarna kanske vill va själva, men varför står dem då mitt i blåvit klacken iklädd gaiströja?
|
|
|
|
|
#10730 |
|
LadyLove
|
sverre skrev:
But if I am totally wrong than I dont understand at all why leaving this place???
Maybe because of people like me? Well thats a strange cirkel argument. You created me.
I understand nothing at all...
You are a ladylover and I am a ladylover..?
Jag har inga planer på att lämna surfsverige. Det tror jag inte någon annan har heller. Surfsverige är vad det är, och det finns defintivt väldigt mycket bra att säga om Surfsverige. Jag tycker Redax gör ett superbra jobb ! ! ! Det finns ingen anledning att lämna surfsverige. Jag vet inte varför så få tjejer vågar/vill posta här, men kanske är det lite det som Daniel nämner, dvs att den här tråden talar för sig själv. Angående din fråga om min sexuella läggning... Jag är kvinna, och älskar män. Enbart män !! Men som den här tråden visar: är mäns relation/inställning/attityd till surfande tjejer inte helt okomplicerad, och därför skulle det kännas soft att hitta lite tjejer att surfa med.
|
|
|
|
|
#10744 |
|
|
|
|
|
#11370 |
Svar: 3 dagars Jubileum för Surf-Svenskorna 18 år, 1 månad sen |
|
LadyLove
|
Willy skrev:
I don't see why this closed forum is different to any other closed forus. I know of a few surfforums that only members can read or post in, but they aren't debated here. Of course those forums are open to both girls and boys but they aren't open to people outside of that surf community. Isn't that a type of segregation?
I can see why they want there own forum. It'll probably be nice to discuss things on their own terms without any idiots dropping derogatory comments (or senseless crap about SSAs staffmembers do's and dont's). One of the longest and most aggresive threads on Kallsupen was about girlsurfers and how much they sucked at surfing and shouldn't be allowed at Torö. Possibly it was posted as a joke but it turned into a riot with all types of strange outdated viewpoints on girlsurfers and women in general. It was really scary to read some peoples thoughts on that subject.
..Oj... jag tror inte jag läste den här tillräckligt noga tidigare... men här har nog Willy pekat ut det exakta svaret på frågan jag ställde mig i min förra post på denna tråd.
Tack så mycket Willy, och tack för att du nämde Kallsups-tråden. Mycket av tjejernas försiktigthet kommer säkert från den och liknande trådar. Själv kom jag inte till Sverige förrän Kallsupen var förbi.
Hursomhelst stämningen hos surf-svenskorna är super soft, och några verkar redan ha hookat upp för samåk till lokalt surf, och ev även för utlands-surf verkar det som.
- Kärlek.
|
|
|
|
|
#11391 |
Stoke: 0 |
|
LadyLove skrev:
Willy skrev:
..Oj... jag tror inte jag läste den här tillräckligt noga tidigare... men här har nog Willy pekat ut det exakta svaret på frågan jag ställde mig i min förra post på denna tråd.
Tack så mycket Willy, och tack för att du nämde Kallsups-tråden. Mycket av tjejernas försiktigthet kommer säkert från den och liknande trådar. Själv kom jag inte till Sverige förrän Kallsupen var förbi.
Hursomhelst stämningen hos surf-svenskorna är super soft, och några verkar redan ha hookat upp för samåk till lokalt surf, och ev även för utlands-surf verkar det som.
- Kärlek.
ja, grymt initiativ ladylove! jag gillar surfsverige, men vårat tjejforum är också grymt 
|
|
|
|
|
#11606 |
|
AND ABOUT AS RELEVENT AS FI
|
|
|
|
|
#11683 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Jag tycker personligen att det ar lika bra med bra surfgrabbar som bra surftjejer omkring. Anda ar jag glad att jag har min lilla skara med surftjejer omkring mig. Jag upplever ofta att det ar mindre prestige och vi har skitkul darute, pushar varandra. Nar jag surfar med grabbar surfar jag mer for mig sjalv.. Men jag gillar det ocksa. Ingen skillnad pa bra surfgrabbar och bra surftjejer. Fordelen med surftjejer ar att jag behover aldrig (nastan i alla fall) vara orolig for att mina tjejpolare har en baktanke..
Jag ar kluven i amnet faktiskt. Jag haller med om att ett surfforum speciellt for tjejer ar ett steg i fel riktning. Jag tycker att vi tjejer behover visa mer sjalvfortroende, inte bry oss om skitsnack, visa vad vi gar for istallet, skita i de dumskallar som har lustiga asikter om tjejer som surfar (det ar inte bara surf det galler, det har egentligen inget som helst att gora med surf, det ar bullshit), ha kul och njuta av den har fantastiska sporten och livsstilen som vi utovar, och dela den med de manniskor (killar och tjejer) som vi mar bra av och som vi vill ha omkring oss. Fast ibland kan det vara skont att inte behova vara sa jakla tuff hela tiden. Det kan vara skont att fa lite andrum. Och da kan ett tjejforum vara ett stalle att ga till.
Kanske galler det grabbar ocksa, fast de inte pratar om det? Vad vet val jag om det..?
Men tjejer, visa sjalvfortroende, bade dar ute i surfen och pa forumet, och jag tror att de flesta kommer att respektera er. Och de som inte gor det, ja, inte ar det val varat problem. Det ar troligen missnojda, stackars grabbar, som troligen inte ar sa trevliga mot andra grabbar heller.
Det ar ett gang "smagrabbar" som haller till vid mitt hemmabryt, som ar ratt duktiga i surfen, men de har en jakla attityd. Jag har kommit in fran surf manga ganger besviken for att de droppar in, snakar in och beter sig allmant odragligt. Men jag inser att det ar ingen mening att visa sig ledsen, forbannad eller offended, det skulle bara gora det hela annu varre. Att forsoka prata med dem skulle vara ett skamt. Sa det enda som finns att gora ar att paddla for vagen som ar min, go for it, och ar den lilla skiten ivagen sa kor over honom  . Och de respekterar mig. Sa tjejer visa sjlvfortroende!
Och pa forum for killar och tjejer, skit i tradar som ballar ur. Ta det som ar bra fran forumet och lagg energi pa manniskor ni far ut nat bra fran. Jag var aldrig med pa den gamla kallsupens tid, det ar sorgligt och lojligt, men jag ar saker pa att grabbarna lar sig, det tar bara lite tid.
For ovrigt tycker jag att detta forum ar super, jag maste tillagga att jag har inte upplevt nagra som helst problem:P. Tvartom, bara vanliga, supportiva roster!!
|
|
|
|
|
#11685 |
|
Jag håller med dig Hea. Jag tycker Surfsverige är super-bra. Samtidigt har jag märkt en stor positive förändring av Surfsverige sedan tjej-forumet kom igång. Det är mycket mer tjejer som postar här på surfsverige nu än tidigare, och med längre more elaborate and courageous posts, som om de fått mer mod nu när det även finns ett forum för tjejer. Så jag tycker de kompletterar varandra väldigt bra.
|
|
|
|
|
#11740 |
Stoke: 20 |
Elis
|
Bra sagt Hea!
Skit i trådar som ballar ur, skriv om ni tycker ni har nåt att tillföra diskussionen!
Tycker som alla att det är kul med surfsverige, en sida för alla. Tror dock inte tjejerna e rädda för o skriva här. Jag tror (tyvärr) helt enkelt att det inte finns så många surfande tjejer i sverige. Visst jag håller mig oftast på Öland då jag kallar dem mina hemmabryt o där e de inga tjejer. Men jag har ändå vart runt en del i skåne o halland och faktiskt bara surfat tillsammans med tjejer vid två tillfällen. O då har jag ändå hållt på ett par år nu... Har dock aldrig surfat stockholm och norrut (kanske är där ni finns)
Skulle naturligtvis vara kul med fler tjejer. Kanske dax o börja "kvotera" in...*ler*
|
|
|
|
|
#11746 |
Stoke: 4 |
|
tycker det hela är intressant. som fan. jag tycker det är roligt att komma in på surfsverige och läsa och se långa trådar. där vi skriver mycket känslor och åsikter. tycker det verkar som fler och fler tejer ökar på forumet. Även tycker jag det blir mer och mer aktiva. vilket är roligt. mer kommentarer och mycket. många vill säga sitt, många har en åsikt. många uttrycker den. Det fria ordet... får vi aldrig glömma. att vi diskuterar jämlikhet och utsatthet och påhopp. enligt mig är det intressant. om alla inlägg möttes upp med sweet, nice bra jobb, skulle det bli ganska få trist. en del vill öppna camp, andra inte. en del vill se alla sveriges spot på nätet andra inte. en del roppar högre andra inte. har aldrig varit i en gruppsamling som aldrig skapat schismer. vi kan alltid jobba att förbättra vår samlevnad. och prata om det. lägga inlägg fortsätta prata om vår surf, våra liv, levnadsätt, åsikter och visioner. ett forum bygger på att någon har något att säga vill dela med sig och få respons. vill därmed någon ha ett stängt forum är ju det i lagens namn rätt. de personerna lägger upp åsikter i detta forum får den typen av svar som det forumets clientel omfattar. detta är surfsverige. hela sveriges forum, debatten är öppen alla får säga sitt det fria ordet. och detta forum kommer inte att försvinna för att ladylove och de andra svenskorna som vill veta vilka de andra är. prata med varandra och få feedback tjejor emellan. det är inte kränkande för oss killar. det är som det är. precis som när det dyker upp ny dam ivatttnet klart att jag är mer intresserad av henne än av de andra killarna. hon är ju trots allt en tänkbar fru. mer intressant, hon är av det motsatta könet. sätter igång känslor, vibrationer och nyfikenhet. och då kan det till och med te sig så att en del droppar in för att få uppmärksamheten. men samtidigt som alla andra en aspirant på nästa set. en vän som kommer att vilja ha nästa våg. nu ska jag inte försöka knyta ihop det blev ingen poäng, men min kompis andreas har ställt maten på bordet. och jag tänkte ta bort det jag skrivit men känner att det är eran rätt att få läsa saker utan päng och slut. det ända jag ville försvann på vägen då jag försökte vara duktig. fan lite patetiskt faktiskt jaja vi hörs /bigfat
|
|
|
|
|
#11797 |
|
[c]
|
oops, blev skumt. testar igen
Elis skrev:
Jag tror (tyvärr) helt enkelt att det inte finns så många surfande tjejer i sverige.
Tror inte det är brist på tjejer som vill surfa i sveriges vatten egentligen. Att de är så få som faktiskt gör det kan bero på att det är svårt att hitta folk att dra ut med (mina tjejkompisar är måttligt intresserade av brädsporter). Kan man inte kan dra ut själv pga ingen bil, bristande vind och spot-kunskap eller annat så blir det helt enkelt inte av. De tjejer som surfar svea verkar antingen hållt på länge eller ha en surfande pojkvän de kan dra ut med.
Så sett är LadyLove's initiativ grymt: en plats där man kan träffa folk för att faktiskt få surfa någon gång. Absolut skulle det funka att surfa med killar, men ni killar verkar sådär pigga på att ha med tjejer (om ni inte tror er ha en chans att få till det). Rätta mig gärna om jag har fel...
Jag växte upp med killkompisar och kan sakna den "könlöshet" man hade som barn. Alla var bara individer som lekte på samma villkor. Nu ses man alltid främst som tjej, resten är liksom underordnat. Shit vad skönt det vore om ni killar var intresserade av oss som likvärdiga individer istället för bara brud / blivande fru / potentiellt ligg.
Visst det är askul att flirta ibland, men man kunde önska att det vore lättare att bara vara vän också. Och att inte det ena utesluter det andra. Varför slutar killkompisar höra av sig när de skaffar tjej? Och hör sen av sig igen direkt när det tagit slut? Det slår aldrig fel!
Det verkar ibland som killar bara har behov av en kvinna i sitt liv: först mamma sen fru. Som om tjejer vore någon slags pryl, och har man väl införskaffat en sån pryl är det bra så. Som vanligt gäller inte detta alla killar, så ta inte åt er om ni lever annorlunda...
|
|
|
|
|
#11799 |
Stoke: 2 |
|
Right on [c] som alltid!
Faktum är att de gånger jag kommit ut och surfat i sverige har varit tack vare killar som jag haft mer än kompisrelation med. Precis som du säger, ingen bil, kan inte vägen till ställen etc. När relationen sedan tagit slut har man med den även förlorat sin surfinfrastruktur... Utomlands blir det inte alls samma problem eftersom man så att säga skapa sig sin infrastruktur på plats...
Fram för "könlösheten"!
Eller så kanske det helt enkelt handlar om att jag borde köpa en bil...
|
|
|
|
|
#11800 |
|
[c]
|
Hahaha, Surfinfrastruktur borde bli nästa ord i SAOB!
|
|
|
|
|
#11801 |
|
ooj då... tror det är en arbetsskada...
But It's the word on the street, on everybody's lips baby... Just apply it!
|
|
|
|
|
#11803 |
|
[c]
|
i will ! tycker det var fan-bloody-tastic  och helt sant!
|
|
|
|
|
#11804 |
|
Om du nu ska köpa bil pikles..........så föreslår jag en sådan här
|
|
|
|
|
#11805 |
|
|
|
|
|
#11806 |
|
|
|
|
|
#11807 |
|
Kan inte ge mig...denna bilen.............pinsamt om det inte fungerar nu...ha ha 
|
|
|
|
|
#11808 |
|
Vill inte vara den som är den som är... men är den inte lite liten???
Fast kanske billigare att parkera då...
Tänx änny wäj!
|
|
|
|
|
#11809 |
|
Den passar ju perfekt var som helst...........behöver inte fickparkera, inte betala parkering alls. men tyvärr så får din bräda vara väldigt liten:)
|
|
|
|
|
#11814 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Hej!
Hej!
Jag skiljer mig nog från den regeln då eftersom jag fick min kille att börja surfa. Eller rättare sagt, vi ville båda men jag tryckte på ännu mer eftersom jag velat prova det sen långt innan jag gjorde det. Jag och en kompis (en annan tjej), hade till och med planerat att åka till Marocko för ändåmålet, men skola och ekonomi kom i vägen.
Jag tror också att överlag (trots att det gör ont i hjärtat att erkänna det...), så drar sig tjejer mer "kvinliga" sporter. Jag har hört tjejer nästan klaga över deras pojkvänner och andra killars "besatthet" som en av dem nämnde det med fotboll, surf och sådant. Tydligen är denna "besatthet" endast något som killar råkar ut för. För att syssla med killiga saker anses man nästan vara något av en "tombboy". Jag får väl kalla mig tombboy så fall.
Som tur är har jag nästan inte alls möt någon fientlighet varken här hemma eller utomlands vad gäller killar i surfet. Däremot så håller jag med att det saknas fler tjejer som surfar, eftersom oftast så är man ensam tjej i plurret.
Så vad jag egentligen tycker om tejejforum är att tyvärr är dem nödvändiga, fortfarande. Men det skulle helst vara så att de inte behövdes alls. Och egentligen tycker jag att det är fel forum att göra upp i hur och varför jämlikhet saknas eller icke saknas. det är något som inte går att avgöra så där på beställning.
Så kan det vara.
 G
|
|
|
|
|
#11817 |
|
Jag håller med c om att tjejer är som prylar. Fast man vill helst inte bara ha en pryl, utan flera. Men tyvärr är polygami inte accepterat i det här samhället ju.

|
|
|
|
|
#11833 |
|
HEA SA ' Jag tycker personligen att det ar lika bra med bra surfgrabbar som bra surftjejer omkring. Anda ar jag glad att jag har min lilla skara med surftjejer omkring mig. Jag upplever ofta att det ar mindre prestige och vi har skitkul darute, pushar varandra. Nar jag surfar med grabbar surfar jag mer for mig sjalv.. Men jag gillar det ocksa. Ingen skillnad pa bra surfgrabbar och bra surftjejer. Fordelen med surftjejer ar att jag behover aldrig (nastan i alla fall) vara orolig for att mina tjejpolare har en baktanke..'
Kom upp till norrland och surfa med Johan och jag..vi har inga baktanker...du är lika med oss i vattnet...endå kommer vi att pusha er..och när ni blir spolad då skrattar vi lika mycket som vi skrattar åt varandra när vi bli spolade..surfing är gjort för att man ska ha kul..oberoende på kön, ålder, religion, ras, osv...Lycka till tjejer och om ni är på väg norrut kontakta oss så vi kan kolla på våg läget och ser till att ni få vågor..peace..RAT;) 
|
|
|
|
|
#11886 |
|
Alla tjejer som kommer till Frillesås är varmt välkomna till min husvagn för lite mys med vin o mat samt lite surf om det går och härliga promenader i solnedgången!

|
|
|
|
|
#16296 |
Svar: 3 dagars Jubileum för Surf-Svenskorna 17 år, 11 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Vad hände med LadyLove och tjejforumet? Vilken kille var det som var LadyLove? Sverre kanske? hehe 
|
|
|
|
|
#16368 |
Svar: 3 dagars Jubileum för Surf-Svenskorna 17 år, 11 månader sen |
|
Jag är lika oskyldig som en Impala drickandes vatten i ett stilla vattenhål i skymningen.
Men det verkar som att c försvann i samma stund! Samband?
Kom ihåg att det var Gudfadern som städade sidan från dessa Invaders!!!
Alias Beskyddaren!
För er som inte minns eller han se innan Redax raderade bilden så var den en bild på en smiskbild. C raderade sig själv i samma stund!!!
|
|
|
|
|