|
#10569 |
Sommarsamling 18 år, 2 månader sen |
Stoke: 14 |
|
Nu till sommaren tänkte jag samla ett gäng surfare för lite skön stämmning nere i skåne. det kommer att bli den andra veckan i Juli och kommer att vara i från den 9 till den 15. alla som har lust att ta sig en tur är välkomna. det finns plats till 10 pers innomhus och ett par tält för dom som vill det i trädgården. har även fått tag i folk som kan hjälpa till med att lära ut lite goda tips till både nybörjare och lite mer avancerade. Stugan ligger i Löderup, på österlen utanför Ystad. Vet ju att det inte är opptimalt med ett surfcamp mitt sommaren eftersom det inte är lika stor chans för vågor, men vad gör man inte. Om ni är intresserade så skicka en mail:)
|
|
|
|
|
#10575 |
Svar: Sommarsamling 18 år, 2 månader sen |
|
|
|
|
|
#10576 |
|
Det kom kanske lite lite info, många som frågar. Ok. det kostar inget att bara komma ner och bo en vecka, gratis. maten får man själv stå för. om man är intresserad i att få lite tips och kurs så kommer det att kosta lite, vet inte hur mycket än. det ligger 200 meter från surfet, om just den platsen fungerar just då. det ligger 5 min från kåseberga som är en helt ok spot. Ni som undrar om det kommer att avslöjas en massa hemliga spots kan lugnt andas ut, det gör det inte. det finns väldigt många bra spots som väldigt många känner till. alla kan koma ner oberoende av hur duktig man är, finns spots för alla. fortsätt att skicka mail om det finns fler frågor, eller skriv dem här. ses i vattnet:)
|
|
|
|
|
#10589 |
Stoke: 0 |
Joii
|
Åh låter som en riktigt bra idé,
kan man boka in sig redan nu?
|
|
|
|
|
#10590 |
|
Joii skrev:
Åh låter som en riktigt bra idé,
kan man boka in sig redan nu?
Ja det är bara att boka. 9 platser kvar om man vil sova innomhus........ 
|
|
|
|
|
#10592 |
|
Tack Redax:) 
|
|
|
|
|
#10600 |
Stoke: 3 |
|
|
|
|
|
#10606 |
|
Tack cosmo. kul om man kan samla en bunke med likasinnade, bbq, fest, surf och bara chilla lite
|
|
|
|
|
#10737 |
|
En sak: grym surfspirit, detta gillar jag... nu ska man ju iofs jobba....men får väl se om man kan titta förbi på helgen... om ja inte får ledigt.. men litet dilemma där, behöver ju cashen!
ja som ja sa vilken surfspirit, Duke skulle va stolt över dig! 
|
|
|
|
|
#10775 |
|
Tack ska du ha, får bara hoppas att vi blir ett helt gäng. får hoppas du kan titta förbi då:)
|
|
|
|
|
#10799 |
|
Satan! Sånt perfekt tillfälla att komma igång... så är det en av de tre veckorna jag jobbar på hela sommaren.... Argh... så irriterande!! Aja man får väl hoppas på något mer tillfälle, någon gång.... 
Hoppas ni får det riktigt soft any way!
Keep it up!! 
|
|
|
|
|
#10806 |
Stoke: 2 |
|
Inte omöjligt att man tittar förbi på lite grillning, råkar det vara surf samtidigt är det ju grymt. Det som talar för det är ju att Lödderup går igång redan vid 10 m/s. Iofs sällan särskilt bra men det kan vara ganska skoj där. Trevligt initiativ Cederholm.
|
|
|
|
|
#10814 |
|
Chewie: bara kom inom om du har chansen, annars kommer jag att fixa lite surffiesta så fort det låter sig göras och om det fungerar denna gången.
Stoney: klart du ska ta vägen förbi på lite BBQ och en sväng i det strömmiga Löderup. Ju fler vi e som kan sitta och ljuga för varandra desto roligare blir det :woohoo 
|
|
|
|
|
#10880 |
|
Är ny i surfvärlden sedan föra hösten på österlen,efter en flytt från gävle. Låter ricktigt nice med en trevlig grillfest och lite surftips! bor i kivik och jobbar i Vik så jag kikar gärna förbi och träffar lite folk från skåne. Det är väll inte så långt till kåseberga, eller?
|
|
|
|
|
#10888 |
|
Det är inte långt alls, i alla fall inte från löderup. kanske 5 min med bil. klart att du ska komma ner en tur. jag lägger ut mer info när det börjar att närma sig. Det kan hända att jag åker ner ett par ggr innan juli med och då är det givetvis öppet hus i löderup. Som Stoney sa, så startar löderup upp bara det är ca 10 m/s så surf får man nästan alltid även om det inte är den bästa vågen man får tag i. 
|
|
|
|
|
#10901 |
Svar: Sommarsamling 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 7 |
GZaa
|
hoho!
Säg till när det blir nåt. Kommer gärna förbi o kör från malmö. grillfest låter superb. Bor inte över dock eftersom d inte e så långt himmifraun, så säg till när ni e på g kanske man kan komma förbi. höres!
G
|
|
|
|
|
#10905 |
|
Inga problem GZaa, säger ifrån när jag sticker ner:)
|
|
|
|
|
#11305 |
|
Låter inte helt fel. Tittar gärna förbi om jag är där nere då. Behöver dock ingen sovplats eftersom päronen inte bor alltför långt bort.
Vi borde försöka få till någon Saltsteinstur innan dess ju? Om du fortfarande bor kvar i Oslo vill säga.. 
|
|
|
|
|
#11356 |
|
Låter bra bomada, kul om du tittar in. ja givetvis borde vi sticka till saltstein, jag var där i vintras 2 ggr och fick kört mig ordentligt. jag har bil och takräcke, bara att bestämma en dag. 
|
|
|
|
|
#11722 |
|
Då börjar surfcampen till sommaren verkligen ta form.
Det kommer mer info om ett litet tag.
Datumen kommer att ändras pga att vi vill ju givetvis att det ska vara störst chans att få mycket surf och därför kommer vi att lägga det lite senare, datumen blir någon gång mellan den 30 juli till den12 augusti, mer info kommer snart.
det kommer att bli ett väldigt kul camp med mycket kul happenings, sätt av tid.
Kom ihåg att det inte kostar något att bara komma ner och bo i stugan:)
vi ses i vattnet
|
|
|
|
|
#11755 |
Linn
|
Jag håller tummarna hårt hårt för vecka 32... I wanna be there! 
|
|
|
|
|
#11775 |
|
Som det ser ut just nu så kommer vi att starta helgen fredagen den 3 augusti, det är slutet på vecka 31 och fortsätta ut vecka 32 tills folk inte orkar vara kvar längre. Vi lägger de flesta aktiviteter den första helgen för att man sen kan använda de nya kunskaperna resten av campet. Den första fredagen kommer vi mest att använda till att få alla på plats och givetvis surfa. kommer mer info när allt e klartB)
|
|
|
|
|
#12618 |
Svar: Sommarsamling 18 år sen |
Stoke: 11 |
|
Såg precis denna tråden...
Kan nog inte komma och sova, man måste ju arbeta, men dyker gärna förbi!
Förhoppningsvis har man fått upp värmen tillräckligt då för att inte frysa i en 4/3a. Jäkla bikinisurf i Costa Rica. Ruined for life... 
|
|
|
|
|
#12626 |
|
Givetvis ska du komma Annika, får hoppas att värmen har gått upp ett par grader till augusti:)
|
|
|
|
|
#12752 |
Obie
|
Later riktigt hett med en Surferclash i july, kanske tittar forbi och utokar min bekantskapkrets!!
Ar i malaysia nu och ska till bali om en vecka:evil: .. blir rikligt med surf o pina colada!! heeeey..
simma lungt!! obie1
|
|
|
|
|
#12761 |
Stoke: 11 |
Miche
|
Jag kommer hem från Irland den måndagen den 6:e, kommer gärna ner den 8:e om det är ok? Har tält om det skulle vara så..
|
|
|
|
|
#12773 |
|
sk8:en, du e välkommen med ditt tält. ska ner nu i helgen och fixa i ordning den gamla stugan och kanske får man sig en våg eller två:)
|
|
|
|
|
#12907 |
|
Kul! Är skånebo och allt, men har inte riktigt kommit igång med sverigesurf om man säger så.
Lär jobba då men vore ju schysst att komma förbi på helgen och träffa lite skånesurfare och andra.
|
|
|
|
|
#12950 |
|
Campet kommer att vara från den 3 augusti till den 12 om man nu orkar stanna så länge. alla är välkomna. mer info kommer väldigt snart. 
|
|
|
|
|