Facebook data

1
Alternativ Stoke
#105876 Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 1

christianC
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Behöver tips på sport som kan ge liknande " stoke " som surf. Söker sport som kan utövas runt Stockholm, kräver lite prylar och som man blir helt hooked på. Åker också alpint och är definitivt " stokad" på det. Vad fan ska man hitta på, Kite? Skate?- jadå men är just 40 så lite patetisk nybörjare där... Mountainbike- tror inte på storstoket där. Cross? Ja det tror jag på. är nog sjukt kul men då ska man ha hoj, mecka , släp m.m. För mycket meck. Fallskärm? Kanske.. men också meck. snowkite på vintern kanske? Vet inte men kan nog va nåt. Bara ett tips på vad fan som helst som är enkelt och beroendeframkallande. Har hållt på med vindsurf och dykt förr men fan vad mycket prylar. För meckigt. Kul med lite tips tack!
 
Logga in för att svara
#105878 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 15

freddandson
Inlägg: 454
graphgraph
offline

Downhill cykling. Men nästan samma mek som mx. Fridykning?tänker själv plocka upp detta men inte för adrenalinet utan för andning och lugnet.
 
Logga in för att svara
#105881 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 84

Liinus
Inlägg: 1839
graphgraph
offline

Nej men skärp dig, det spelar väl ingen roll att du är 40 ? Ska du lägga ner surfet också för att du blir äldre Nej precis. Skate eller longboard, why not?
 
Logga in för att svara
#105882 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 10

Surfer
Inlägg: 344
graphgraph
offline

Tjenare Cribbe!

Eftersom du bor i Stockholm är ju valet busenkelt, Skateboard då du har en hel hög med bag parks att Cruisa, ladda, carva ja vad du vill göra.
Nybörjare? Ja det är ju perfekt inlärningskurvan är ju som störst då:-)
Se bara till att köpa en old schoolbräda med 15 tum mellan truckarna:-)
 
Logga in för att svara
#105885 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Börja ro, går att stegra på olika sätt med typ av båtsort eller typ av vattendrag i olika väderlekar. Nybörjarkurser finns givetvis i ditt geografiska område.
 
Logga in för att svara
#105890 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 0

Kosmos
Inlägg: 4
graphgraph
offline


Köp en Carver, så nära riktig surfing du kan komma
 
Logga in för att svara
#105895 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

En landsvags hoj ar allt du behover


 
Ändrat av Andiss
Logga in för att svara
#105897 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 9

våt dräkt
Inlägg: 72
graphgraph
offline

Ni kan väl arabiska?!


 
Logga in för att svara
#105912 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 1

christianC
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Får väl börja skata då Men jag tycker ramp verkar vara det roligaste.. Pool ser jävligt kul ut men man lär väl slå ihjäl sig. Fridykning? Det har jag hållt på med förr och det går väl mer att likna vid yoga kanske- stoke nja kan man inte säga. Ro? Ja men ser även mecket framför mig, hålla på och baxa runt på en kajak ut och in i lya, upp på bil osv. Känns meck och är nog stoke i fors kanske .. Bättre alternativ måste finnas. Nån som kitar? Gillar ni det? Andra stokningsbara alternativ tack - ni vet ju vad man menar i alla fall för det är bara ni här inne som fattar
 
Logga in för att svara
#105913 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 1

christianC
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Landsvägshoj - allvarligt? Ser ju inte direkt ut som stoke men vem vet?
 
Logga in för att svara
#105914 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: -1076

IST
Inlägg: 798
graphgraph
offline
Donerat Brons

Ja tanken var inte att du skulle åka runt med en roddbåt på bilen eller bära in den där du bor utan mer använda dem som Hammarby IF roddförening se länken har tillgång till o sen mecka med dem endast i vattnet. Alternativ åka runt o hyra på olika platser då just roddbåtar finns på de flesta campingar i vårt land. Ja i fors är väl mer den avancerade varianten att ta till. Roddbåt i fors sysslade förresten min mormor med när hon "skjussade" sina barn till skolan för länge länge sen.

Vad som är stoke är ju lite individuellt. Hoppas du hittar något passande.
 
Logga in för att svara
#105924 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 3

pontuspontus
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Christian! Är också sugen på att testa att skejta i ramp, men har hittills känt mig lite tveksam efter ca 25 års uppehåll. Vi kanske ska slå våra påsar ihop, så är man inte helt solo när hela crewen med kids står och hånar en
Har en fin gammal bräda av märket elan (!) som jag hittade hos föräldrarna. Den behöver nog bara nya bussningar eller vad det kallas, de har spruckit efter 30 år eller nåt sånt.
 
Logga in för att svara
#105925 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 3

pontuspontus
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Var köper man förresten skatetillbehör nuförtiden? Street style har väl slagit igen vid det här laget...
 
Logga in för att svara
#105930 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 1

Hype
Inlägg: 31
graphgraph
offline

Wakeskate är ett roligt komplement till surf. Finns en kabelpark i Arlanda + på ett par andra ställen i Sverige, så man behöver inte införskaffa en dyr båt.
 
Logga in för att svara
#105931 Svar: Alternativ Stoke 11 år sen Stoke: 3

pontuspontus
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Finns visst fler som tänkt tanken ser man om man googlar lite på gubbskate,

www.surfzone.se/forum/archive/index.php/t-70652.html

www.subsurfers.se/2011/05/21/vart-kungsholmen-morgonskejt-har-guld-i-mund/

Lördagsmorgnar i i rålis kanske man kan köra lite slapp åkning i pool då om man är tidigt ute!
 
Logga in för att svara
#106867 Svar: Alternativ Stoke 10 år, 9 månader sen Stoke: 1

christianC
Inlägg: 22
graphgraph
offline

Har nu börjat skata i alla fall. Jag och en polare har börjat öva ramp. Kanske skaffar en longboard också. Detta med skate är kul men ska ju erkänna att man är lite hämmad för man vet att man kan slå sig som fan. Gillar vatten mer men det här verkar rätt lovande. pontuspontus kan ju höra av dig. jag och en polare johan kör. Förresten skrev någon om wakeskate och det är jävligt kul! Lite mer meck såklart eftersom det kräver maskin eller någon park men får väl prova denna i Arlanda då, men nu kommer det vågor snart så dår får det matas!!
 
Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!