Facebook data

1
Leva surf i Melbourne
#106230 Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Benjammin
graphgraph

Tjenare!

Jag har börjat fundera på att sticka ut och försöka leva surf i ett tag framöver. Från och med att jag tar studenten ska jag fundera, planera och jobba ihop pengar för att förhoppnings snart kunna ta mig ut i världen.

Jag har vänner som kommer flytta till Melbourne i slutet av året och jag funderar på att flytta med.
Jag har bara läst en del på nätet och hört med vissa som har varit där, men vad jag har förstått så har Melbourne och Victoria riktigt bra surf; dock inte så regelbundet? Stämmer detta?

Jag är väldigt nyfiken på hur surfet ser ut där nere.
Undrar mest hur surfet ser ut runt stadsområdet, då jag till en början inte kommer ha tillgång till bil. Är det möjligt att surfa i stadsområdet relativt ofta eller måste man ut med bil och leta spots?
Är det någon som har varit där/bor där som har koll på området?
Alla tips eller erfarenheter är väldigt välkomna!

Lovelife!
/ benjamin

Logga in för att svara
#106235 Svar: Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Du måste ha bil, surfet är superbra. Själva staden ligger inne i en bukt avstängd från havsvågor.

Logga in för att svara
#106239 Svar: Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Benjammin
graphgraph

Jaa jag förstår!
Ja, det kunde jag nog ha räknat ut om jag kollat lite mer noggrant på hur Melbournes stad ser ut... Var lite väl ivrig!

Torquay och Bells ligger ju dock inte så många timmars körning från Melbourne. Philip Island ska också vara en hit har jag förstått?
Men har du varit där själv? Några bryt som du skulle vilja peka speciellt ut för en medioker longboardare?

Logga in för att svara
#106245 Svar: Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Nej har inte varit där allt är bara påhittat.

Logga in för att svara
#106247 Svar: Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

Tiina
graphgraph

Finns endel lite utanför Melbourne jag har surfat vid Mornington peninsula at shoreham beach, gunnamatta beach and Portsea beach

Logga in för att svara
#106251 Svar: Leva surf i Melbourne 11 år, 11 månader sen Stoke: 1

Gr8L8keSurfer
graphgraph

I have lived there are there are many great breaks down the peninsula (beach and point), you definitely need a car or meet some locals that are willing to take you with. good new is there are always cheap cars and campervans for sale. check gumtree.com.au also if you dont have a couchsurfing account, get one. you can meet super nice people and make many friends. the aussies are very friendly and open minded. I say go have fun surf your brains out and if you in sydney look me up. im moving there in a month.

\000/
Byron

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!