Facebook data

12
Aldrig mer KLM eller Delta
#106389 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 11 månader sen Stoke: 0

thomasberggren1
graphgraph

Hej Jag skulle göra som IST föreslår. Om KLM kan tala om att man måste packa brädan så att den håller att kastas ut från bagageutrymmet rakt ned på bagagevagnen så är det ju bra om dom talar om det och dessutom tar upp detta på sin hemsida. Annars föreslår jag också rörisolering (billigt på biltema) för railsen och kanske papp/bubbelplast i övrigt
Har nån nått förslag på något styvare material att packa med ?

Hyra bräda kan ju vara bra men det är långt ifrån säkert att man får tag i nått annat än nybörjar soft boards och kanske inte ens det om aman inte åker i turis säsong... Dcessutom är hyreskostnade efter några dagar ofta uppe i vad den extra bagage kostnaden blir

/Thomas

IST skrev:
Jag uppmuntrar trådstartaren att skriva ett brev till KLM och Delta och fråga om hur deras förutsättningar för deras bagagehanteringar är samt vilka rekommendationer de kan hänvisa till för ömtåliga varor som surfbrädor så att de kan klara av de stötar som uppkommer.

Logga in för att svara
#106443 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Åk Air China istället, flög med dem från Aussie i höstas, jag hade 3 resväskor och en bräda, det enda som kom hem i tid och helt oskadd var brädan

Logga in för att svara
#106447 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

srb808
graphgraph

Hea skrev:
Åk Air China istället, flög med dem från Aussie i höstas, jag hade 3 resväskor och en bräda, det enda som kom hem i tid och helt oskadd var brädan

Ibland undrar man vad markpersonalen gör

Logga in för att svara
#106448 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

srb808
graphgraph

Logga in för att svara
#106449 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 10

Surfer
graphgraph

Den suger!
Min Soma dubbelbag höll i tre resor. det som hände var att svetsen i plasten höll inte för trycket utan 4 luftkanaler blev till 1 vilket innebar att fördelningen på luften blev för koncentrerad och vid mellanlandningen i Kuala lumpur där jag checkade ut bagaget ja då fanns ingen luft kvar. Som tur är har jag för vana att packa brädorna i daybags inuti det yttre fodralet så det blev inga dingar trots att Soma bagen inte höll luften inne.
Ideen är kanon men som sagt den håller inte. Vet att designen har ändrats till ett yttre cordura skal utanför luftkanalerna men polarn som köpte en hade ett års väntetid på den samt att det var stora svårigheter att få tag på dem. (han bor i USA)
Min bag? ja självklart hade garantin gått ut men affären som jag köpte den av försökte få tag på SOMA för att reklamera den dock blev det utan resultat då de aldrig svarade dem.

Logga in för att svara
#106450 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

srb808
graphgraph

Surfer skrev:
Den suger!
Min Soma dubbelbag höll i tre resor. det som hände var att svetsen i plasten höll inte för trycket utan 4 luftkanaler blev till 1 vilket innebar att fördelningen på luften blev för koncentrerad och vid mellanlandningen i Kuala lumpur där jag checkade ut bagaget ja då fanns ingen luft kvar. Som tur är har jag för vana att packa brädorna i daybags inuti det yttre fodralet så det blev inga dingar trots att Soma bagen inte höll luften inne.
Ideen är kanon men som sagt den håller inte. Vet att designen har ändrats till ett yttre cordura skal utanför luftkanalerna men polarn som köpte en hade ett års väntetid på den samt att det var stora svårigheter att få tag på dem. (han bor i USA)
Min bag? ja självklart hade garantin gått ut men affären som jag köpte den av försökte få tag på SOMA för att reklamera den dock blev det utan resultat då de aldrig svarade dem.

Jag undrade varför jag inte sett någon använda dom och varför jag aldrig sett dom i en surfbutik.
Tydligen har dom en svag sida, bra att du delade med dig informationen!

Logga in för att svara
#106491 Svar: Aldrig mer KLM eller Delta 11 år, 10 månader sen Stoke: 1

srb808
graphgraph

Hea skrev:

Hittade detta idag . . . lol
Markpersonal tar hand om " Handle with care"

Ändrat av srb808
Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!