Hej surfare!! Jag kan faktiskt tyvärr inte så mycket om surfing men bestämde mig för att bli medlem ändå, för jag behöver lite tips från dem som verkligen kan.
Jag har velat surfa (vågsurfa) under en väldigt lång tid. Har bl.a genom media fattat extremt tycke för surfing, då det synes vara en underbart rolig sport. Eftersom jag även är en naturmänniska och älskar havet så passar det sig ju också, tänker jag

Detta har varit min dröm under en väldigt lång tid, att verkligen kunna surfa.
Jag är 20 år gammal och kvinna, och undrar... är det möjligen försent att börja lära sig surfa och bli bra på det? Jag vet att jag fortfarande är väldigt ung, men de jag har pratat med som är bra på detta tycks ha börjat träna i tidig ålder.
Jag har en del överflödiga kilon jag känner att jag vill bli av med först, för jag antar att det kanske är en grundläggande faktor att vara i form och vältränad?
Har dock aldrig varit så motiverad och har hittils gått ner 19 kg (bara för surfingens skull) och jag ska fortsätta kämpa för att uppnå den önskan! Nu håller jag även på att samla ihop pengar för att kunna ta in på något surfingcamp någonstans utomlands och lära mig detta.
Nu undrar jag:
Mellan ungefär vilka priser kan en bräda ligga på?
Har ni något tips på ett bra surfingkamp dit jag bör ansöka?
Är det väldigt mycket risker med surfing?
tror ni att det är för sent för mig att bli bra?
Kan ni beskriva känslan när man surfar?
Jag avundas verkligen er som kan vågsurfa! Förutom en påtaglig frihetskänsla tycks det även vara en gemytlig gemenskap, surfare emellan.
Tack på förhand för svar!