Facebook data

1
Vill verkligen lära mig surfa
#106313 Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 1

JeanNorma
graphgraph

Hej surfare!! Jag kan faktiskt tyvärr inte så mycket om surfing men bestämde mig för att bli medlem ändå, för jag behöver lite tips från dem som verkligen kan.
Jag har velat surfa (vågsurfa) under en väldigt lång tid. Har bl.a genom media fattat extremt tycke för surfing, då det synes vara en underbart rolig sport. Eftersom jag även är en naturmänniska och älskar havet så passar det sig ju också, tänker jag Detta har varit min dröm under en väldigt lång tid, att verkligen kunna surfa.
Jag är 20 år gammal och kvinna, och undrar... är det möjligen försent att börja lära sig surfa och bli bra på det? Jag vet att jag fortfarande är väldigt ung, men de jag har pratat med som är bra på detta tycks ha börjat träna i tidig ålder.
Jag har en del överflödiga kilon jag känner att jag vill bli av med först, för jag antar att det kanske är en grundläggande faktor att vara i form och vältränad?
Har dock aldrig varit så motiverad och har hittils gått ner 19 kg (bara för surfingens skull) och jag ska fortsätta kämpa för att uppnå den önskan! Nu håller jag även på att samla ihop pengar för att kunna ta in på något surfingcamp någonstans utomlands och lära mig detta.

Nu undrar jag:
Mellan ungefär vilka priser kan en bräda ligga på?
Har ni något tips på ett bra surfingkamp dit jag bör ansöka?
Är det väldigt mycket risker med surfing?
tror ni att det är för sent för mig att bli bra?
Kan ni beskriva känslan när man surfar?

Jag avundas verkligen er som kan vågsurfa! Förutom en påtaglig frihetskänsla tycks det även vara en gemytlig gemenskap, surfare emellan.

Tack på förhand för svar!

Logga in för att svara
#106317 Svar: Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 9

tullkyckling
graphgraph

Hej!
Kul att du intresserar dig för surfing.
Lycka till!

Köp en stor lång epoxybräda beggad. Den går på 1000-2000kr

Peniche Surf Camp i Portugal

Ja, det gör ont bara att montera på sig våtdräkten.

Tror ni att det är för sent för mig att bli bra?
Nej.

Man är upprymd i hjärnan som en tonåring och trött i kroppen som en pensionär.

/Lycka till!

Logga in för att svara
#106318 Svar: Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Härligt! egentligen behöver du ju inte banta,du köper bara en bräda som passar dig helt enkelt.
En longboard låter ju bra. Jag lovar du kommer att gå ner i vikt om du börjar surfa.
Finns stora surfare som rippar. Och det är aldrig för sent att börja med någonting.

Go for it! och lycka till.

Logga in för att svara
#106340 Svar: Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 1

JeanNorma
graphgraph

tullkyckling skrev:
Hej!
Kul att du intresserar dig för surfing.
Lycka till!

Köp en stor lång epoxybräda beggad. Den går på 1000-2000kr

Peniche Surf Camp i Portugal

Ja, det gör ont bara att montera på sig våtdräkten.

Tror ni att det är för sent för mig att bli bra?
Nej.

Man är upprymd i hjärnan som en tonåring och trött i kroppen som en pensionär.

/Lycka till!

Tack för ditt svar! Jag får nog lägga till lite extra på mina surfpengar
Riskerna skrämmer mig nog mest, men ska försöka hitta ett ställe med mindre rev och lagom stora vågor till at börja med

Logga in för att svara
#106341 Svar: Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 1

JeanNorma
graphgraph

Jimmy.S skrev:
Härligt! egentligen behöver du ju inte banta,du köper bara en bräda som passar dig helt enkelt.
En longboard låter ju bra. Jag lovar du kommer att gå ner i vikt om du börjar surfa.
Finns stora surfare som rippar. Och det är aldrig för sent att börja med någonting.

Go for it! och lycka till.

Jag bantar inte direkt, har ätit sunt senaste åren - mår så dåligt annars - men alkohol har bidragit en del till överflödiga kilon, så det jag gör mest är att dra ner på festandet och röra på mig ordentligt!
Jag är väl kanske inte gigantisk men inte direkt i form heller. Känner att jag vill vara vältränad för att börja. Men tack för tipsen!

Logga in för att svara
#106343 Svar: Vill verkligen lära mig surfa 11 år, 11 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Nej, du behöver inte vara skraj för att börja surfa. Visst, rev kan göra ont, men ha på dig våtskor då. Sen ser du till att hålla dig under vattnet så länge så att brädan hinner landa om du kör en wipe-out. Så slipper du göra klassikern att titta upp och sen få brädan i skallen

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!