|
#10659 |
Lapplands hängivna... 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 0 |
|
Medans SSA såpan når nya höjder å svenska surftjejer förenar sig sakta men säkert så är Surfcity of Lapplands stolta medlemmar ute å surfar kalla men sköna vågor på olika håll i Scandoland. Även Kiruna Krossar visar sin hängivna inställning till väggar av vatten å uthärdar just nu en nordväst (pålands) kuling i en stuga på Unstad. Dom sista veckorna har bjudit på kvalité och kvantitet runt om i detta sagolika örike. Kroppen är ganska slut å öronen bultar å kräver smärtstillande men vad gör det när man kan se tillbaka sjukt sköna sessions i sol med snöklädda fjäll som skapar dom mest vansinniga backdrops.
Bilder säger nån eller många? Håll utkik i framtida upplagor av Surfer Magazine. Fotograf Yazzy är här ett par veckor och har denna vecka haft med sig två Mavericks chargers från Santa Cruz. Skoj å surfa med dessa herrar som båda uppskattar vad Lofoten har att bjuda på, både vad det gäller vågor och upplevelser. Nu är det natten folkens. Kropp å öron säger vila för å orka fiska två veckor till. Påsk i Surfcity of Lappland hägrar! Yum yum! Rock on bojs änd görls...
|
|
|
|
|
#10671 |
Svar: Lapplands hängivna... 18 år, 1 månad sen |
Stoke: 1 |
|
Fan va coool du var då!?!?! Duger det inte att surfa med vanligt folk längre???? 
Vi syns till påsk, det ryktas om att Bastuklubben Pyman kommer att återuppstå för en rendevouz con anus!
Toski lovar att ha på sig sin klassiska uniform, skärp & svärd, inget annat. Sara A kommer att vara i himlen som vanligt, den klassiska vargdiskussionen mellan Corner och samemaffian lär äga rum i rökrummet, BigDaddy Lindmark avslöjar sina secret spots runt om hjortronmyrarna, kaliberdebatt om vad det är som gäller för att sänka skogens konung, bastun kommer vara så het att själen börjar brinna...
Mutta helevetti!!!!
Long live Pyman på B-Street 33!!
|
|
|
|
|
#10686 |
Stoke: 3 |
|
Mutta helveti! 33 nakna män med slangarna hängandes, vansinnes skoterfärder på myrarna i bäckmörker...pajala sunrise...hembränt con gurka! pumpande metal rakt in i bastun....Tjejerna e i himlen!
Karatefylla på Björnis!!! Nostalgi!!!
ha ha ha ha
|
|
|
|
|
#10711 |
toski
|
Om vi ska översätta påsken i Gälka till Surfiska är det som Pipeline Masters ungefär. Den som går in hårdast och inte bangar ur när det väl gäller kommer ta hem segern. En del kommer att crasha och få sig ett stygn eller två i skallen men det kan det vara värt.
Få är de ställen på jorden då man dricker en kvarting doine på förfesten, en kvarting doine-fickplunta man har med sig in på krogen plus att man bränner 2 lökar i baren. Sen häller man i sig en kvarting på efterfesten. Kommer bli intressant....
|
|
|
|
|
#10714 |
|
Hahaha, men gubben min då... surfar lika glatt med alla, men då måste dom ju behaga att komma upp förståss...  Det var väl en filmkamera som krävdes sist du tog dig hit hohoho... 
Blir fint med lite satana bastu på B-street igen. Det var ju inte igår. Fredde, du borde hoppa på ett flyg å komma på blixtvisit haha, var ju sjukt lustiga dagar å nätter sist du var uppe hahaha! Toski lär vara lika söt som vanligt... Fy fan det blir skoj å komma hem!
|
|
|
|
|
#10722 |
Stoke: 143 |
|
Tjaba.Kommer upp under april.Hoppas att det blir bra surf redan första veckan då man är rejält sugen.Ska bla rusta upp bussen.Slår en plinge ling till dig corner.
|
|
|
|
|
#10724 |
|
Cool Jocke! Låter bra. Kommer alltså vara i Lappland en period i april men bara plinge linga så får vi se var jag är. Peace man!
|
|
|
|
|
#10739 |
Stoke: 33 |
|
Shit, fick precis bastu angest. HAr sitter man o skaver i ett land dar en "varm" bastu ar 65 grader och man maste lasa 2 A4 sidor basturegler innan man far ga in. Kvarting i bastun, ja javlar blir o kopa pa sig lite explorer nar man ar hemma i pask. Finns endast helror smirnoff o absolut o annan polsk blask sprit..
"ANGEST"
Ps hasten pa bilden har inget att gora med bastu bad
|
|
|
|
|
#10748 |
|
Hahahaha! Jag kommer ihåg när jag o Maczipit skulle basta i Spanien, det var samma där. En jävla massa regler om hur man skulle förbereda sig innan man klev in i bastun, att man bara fick basta i max 15min etc. Vi blev skitglada o tänkte, nu jävlart blir det hårdbastande som gäller!! Men fan va besvikna vi blev när vi äntrade en 55gradig "bastu" med lite ånga i...ett gäng svettiga spanjacker tyckte det var episkt. Vi blev lack o hällde över allt vatten vi kunde för att få lite liv i det spanska elaggregatet, vi kanske lyckades pressa upp den i hela 65grader, sen stack dom håriga dudsen ut.
Närå, nog ska det vara vedeldat och varmt som satan. Man har ju lite bättre häng. Maczipit har ju tex kommit på andra plats i Bastu - SM!
Vi lovar att dokumentera påskens bastande!
|
|
|
|
|
#10774 |
|
Hehe, bastu i Sydney var oxå något liknande... tror iofs inte det var några regler... eller jo det var det säkert men tror inte dom blev luslästa... vill minnas att det var varmare utomhus än inne i bastun hur mkt man än eldade... Nej Limpan, vi borde dra ut til Käntejäärvi å basta där... har aldrig blivit så stekt förr hahaha!
Du får väl hoppa på den där ponnyn å trava dig upp till lappmarkerna andiss så tror jag inte du kommer vara missnöjd med värmen i bastun i alla fall:) Släng på en till hahaha!
|
|
|
|
|
#10826 |
Stoke: 2 |
|
Allt ert snack om bastu väckte upp abstinensen efter bastu med löjliga mängder öl och svalkande dopp i havet!
Guatemala är för övrigt ytterligare ett land att dra ett streck över när det gäller bastubad. Testade någon form av inhemsk indianbastu som mer såg ut som en jordkällare. Bastubadet skulle ackompanjeras av varmt te vilket ju säger allt om temperaturen inne i själva bastun. Själva poängen med bastubad var som bortflugen och frågan var istället varför vi satt tre nakna män i en kall jordkällare och drack te tillsammans
Erat bastucrew låter som hämtat ut Mikael Niemi´s bok Populärmusik från Vittula 
|
|
|
|
|
#10830 |
|
Hahahaha! Tre nakna män i en kall jordkällare lät ju fördjävla härligt!!! Nästan så man skulle prova på det!!
En annan bra historia är ju när Corner och jag bastade hemma på B-Street och den nedre bänken vek sig när han skulle kliva ner. En rostig gammal spik tittade fram och smekte till några cm på ena skinkan på stackars Corner, hehe! Blev ett fiiiint jack! Men jag håller med om att bastun i Kääntöjärvi är en själsvärmare utan dess like. Varmare har jag nog inte upplevt, blodet kokade och hela livets samlade ångest brändes som på bål.
Vi borde nästan ha en surf vs. bastu-session,,,
|
|
|
|
|
#10835 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Limpan Lappland skrev:
Varmare har jag nog inte upplevt, blodet kokade och hela livets samlade ångest brändes som på bål.
Mohohahahaha!!!
|
|
|
|
|
#10922 |
|
Haha! Förstår att det var en märklig upplevelse Castorn, te i en kall jordkällare med tre nakna snubbar... ja jävlar i min låda hahaha. Undrar om livets ångest bara koncentreras till en växande själslig amöba då...? Huffa huffa... Limpan, vi satsar på å elda B-street kaminen tills den smälter å att Hasse har stabilare fotsteg än den där gången för länge sen hahaha. Undrar om jag har kvar ett ärr efter det... Måste kolla haha!
Redax, hedersnorrlänning som du är... Vi förväntar oss ditt sällskap i en rykande bastu sometime soon före du kan få ut ditt diplom... Let's go man!
|
|
|
|
|
#10936 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
|