Facebook data

1
Vad kör era barn på?
#106718 Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

Barnen har kört boogie boards sista somrarna. Dom är inte ännu tillräckligt stora för att paddla ut och ta vågor långt ut så det bli mest vitvatten rider men dom tycker att det är riktigt kul. Nu snackar dom om brädor som man kan stå på. Vad bör man då skaffa till dem? Ska man köpa sådana där mjuka brädor till dem eller ska man satsa på epoxy/polyester med en gång. Vilken modell passar bäst, kort eller lång, fish eller gun?

Logga in för att svara
#106719 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Jag skulle nog köpa en mjuk bräda.

Surfers har väl ett eget märke som är prisvärt.

Logga in för att svara
#106720 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Ett annat tips är att köpa en uppblåsbar SUP till hela familjen.

Rolig att leka på när det är för litet för annat, lätt att packa med sig till stranden och man behöver inte vara orolig för att den (eller barnen) skall gå sönder!!

Logga in för att svara
#106723 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Klema inte bort barnen köp en hård bräda.

Logga in för att svara
#106731 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Mina barn är för små fortfarande så har ingen erfarenhet, men det vore väl trist om de skadade sig på brädan så pass att de inte vågar försöka igen. Långsiktigt vore det kanske bra om de är rejält hookade innan de går på hårda brädor.
Själv ser jag fram emot att paddla ut tillsammans med ungarna om ett par år, det vore ju sjukt surt om de ledsnade någonstans på vägen pga ett onödigt blåmärke. Men det vet du nog bäst själv vad de pallar. Berätta gärna vad det blir och hur det går!

Logga in för att svara
#106732 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

store.magicseaweed.com/Softboards/Page/75/

Verkar ju finnas en hel del varianter som är roliga för hela familjen

Logga in för att svara
#106747 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

astroman
graphgraph

Jag kommer nog att titta på någon mjuk variant av bräda runt 5-6 fot. Känns som att det blir deras leksak på något sätt. Kanske ska komplettera med någon bättre variant av boogie board så att dom kan byta mellan dem. Vill nog inte satsa på en för lång bräda då jag tror att den kan bli för svår att hantera för dom ute i vattnet. Om dom kommer dit att dom vill paddla in på vågorna själva så kanske det blir dags att titta på hårda brädor.

Än så länge har det inte vart något snack om att man slagit sig utan mera om hur mycket man spolats runt när man missat. Kul att se att dom fixar det, speciellt med tanke på att det var läskigt att få vatten i ansiktet bara för något år sedan.

Hoppades väl egentligen på att någon skulle säga åt mig att satsa på en ny Lost bräda med dimensioner som passar mig själv. =)

Logga in för att svara
#106759 Svar: Vad kör era barn på? 11 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

let your children, (they seem quite young) just surf on the boards you already own!
If they have been just boogieboarding you will probably be just pushing them onto whitewater so they can practice standing up...they can stand up on your boards..dont spend any money...let them just play and enjoy...and dont take them too far out or push them onto a nose dive take-off so they get chundered..stay in the whitewater so they dont get rolled and get scared..let em just have fun.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!