Facebook data

1
Bil till Hoddevik, var stanna?
#106752 Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Hej
Om drygt en vecka bär det alltså av till Hoddevik. Jag kör från stockholm och plockar upp sambo + barn på gardemoen mitt på dagen. Jag tror kanske det blir lite mastigt att ta hela resan på samma dag utan vi satsar nog på ett par raster och övernattning någonstans på vägen. Ni som har kört denna väg, har ni några bra tips på rast- och övernattningsplatser? Funderar på om stryn kan vara ett bra ställe att sova på. Vad säger ni?

Logga in för att svara
#106754 Svar: Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 9

våt dräkt
graphgraph

Hotellen i Stryn är inte så prisvärda tycker jag.
Campingen mitt i byn har lite sjabbiga stugor till hyggligt pris. Helt ok att bara tillbringa natten i.
Toa o dusch (sunkig) i annan byggnad.
Vägen efter Stryn är inte så lång men kroooooooookig och det tar åtminstone några timamr att köra 15 norgemil.
Glöm inte att stanna i Leikanger och handla om ni inte har med mat o dryck.
Ta med fiskegrejorna!

Logga in för att svara
#106755 Svar: Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Lom har en fin camping. www.nordalturistsenter.no/camping.htm Åker du längre tycker jag att Mindresundes camping mellan Strynfjället och byn är ännu finare. Har stugor till uthyrning. www.mindresunde.no/

Per

Logga in för att svara
#106758 Svar: Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

kör rakt igenom: tajma det så att barnen tuppa av typ 4.5 timmar innan ni nå fram och sedan kör som fan mot målet..det har jag gjort i typ 13 år och nu är min son 12 och pallar nästan hela resan även om vi kör på dag tid! jag anländer imorgon kväll yeoooow

Logga in för att svara
#106762 Svar: Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 6

Juttz
graphgraph

Tjena Pontus,

Vi var i Hoddevik för drygt 10 dar sen och körde den trista E6:an via Hamar, Lillehammer och Otta vidare västerut. På hemvägen körde vi på rekommendation en avstickare norrut på väg 60 till Stranda, fjordfärja och vidare ända till Trollstigen som tydligen är ett känt "scenic spot". Naturen och fjordarna på denna väg var exceptionellt vackra och snäppet vassare än de på väg till Hoddevik, även om dessa också är väldigt fina. Tog oss efter en övernattning hemåt på väg 51, östra sidan av Jotunheimens nationalpark via Valdres och Beitostolen åter ner mot Oslo.

Naturen på vissa dela av väg 51 var också magnifik då man passerade snöklädda bergstoppar och sjöar. Stugor och camping finns på var och varannan ort i Norge, så det är bara att pricka in en pittoresk plats när tröttheten tränger sig på. Priserna var också rimliga i detta annars vidrigt dyra land. Motorvägsbyggen på E6 mellan Oslo och Hamar (ditresan) gjorde också den tidsmässiga skillnaden marginell.

Sjukt nöjd i efterhand att bli tipsad om dessa rutter, då vi annars bara kört samma väg tillbaka och missat det som Norge är värt att åka dit för - den magnifika naturen. Matkulturen är det definitivt inte...

Logga in för att svara
#106763 Svar: Bil till Hoddevik, var stanna? 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Wow! Grymma svar! Ska sätta mig med google maps i veckan och planera. Det här känns som det kan bli en riktigt bra resa! Då hoppas vi bara på ett solitt swell, vindstilla dagar och solsken också

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!