Facebook data

1
allrounder utomlands och hemma
#106792 allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Eftersom det är mycket mindre ångest och enklare att köpa bräda än hus slänger jag ut denna fråga:
Haydens Shred sled v/s Firewires Hellfire?
Som allround på resor och de bra dagarna i Sverige.
Mvh
Mattias

Logga in för att svara
#106794 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Tjena Roggan! Längesedan...

Jag bor numera i Oz sen två år tillbaks och jobbar som "hardware manager/ass strore manager" i en av Billabongs affärer. Vi säljer båda av dessa. Om du frågar mig så skulle jag gå till en annan modell. Hypto Krypto! Du skulle bli förvånad av hur mycket high performance det finns i denna shape. Shred Sled är en av Hayden´s mest high performance brädor. Den är oerhört lätt i vikt och man vet att den kommer funka bra i både over head tuber med sin fina pintail som 2 fot beach break. Men för svenska vågor tror jag att du skulle kämpa... Hellfire är en mer förlåtande bräda, bättre Sverige bräda än Shred Sled. Den är dessutom lite mer stryktålig. Hoppas jag inte gjorde dig mer förvirrad...

Ha det gött

Patrick

Logga in för att svara
#106797 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Tjena Patrik. Det var länge sedan! Förstår inte hur du kunde byta västkusten mot OZ... Kan ha något att göra med att jag hittills denna sommar fått en session...
Hypton verkar förstås bra men som gammal gube känns det så stört att gå ner på 5.6a i storlek... Vill ha ngt lite längre. Viktigast är ändå att brädan funkar i de flesta förhållanden och med 6mm gummi. Jag har hamnat i situationen att jag roterar mellan alldeles för många brädor. Planen är att minska ned quivern-även om det framkallar svår seperationsångest.
Får kolla vidare på hellfire
Ha det gött

Logga in för att svara
#106818 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Hypto Krypto eller Firewire Spitfire......

Min Spitfire funkar överallt, man får byta fenor ibland bara.

Logga in för att svara
#106819 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

* gillar inte dubbel konkava brädor som Hellfire......men det är ju en smaksak.

Logga in för att svara
#106822 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jimmy.S
graphgraph

Jag skulle nog välja Firewire, de är hållbarare än Fiberflex konstruktionen.

Logga in för att svara
#106829 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 8 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Vad ska du göra med resten av quivern? Annars blir det hus ändå för nu är väl förrådet fullt, speciellt när longboarden ska in.

Logga in för att svara
#106845 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 8 månader sen Stoke: 2

Sanne
graphgraph

Kliver in lite sent med inputen men har själv en Shred Sled och ser den inte som en perfekt allroundbräda/one board-quiver där Sverige ska vara inräknat. Har surfat beach breaks i Mexico där den fungerat bra och även i större points. Men den mår helt klart bra av lite push så om du vill ha någonting som täcker alla områden skulle jag också hellre gått på Hypton. Har inte prövat den själv men vad jag läst verkar den täcka det mesta och vara rolig när det är smått, speciellt med Solus-fenorna.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!