Facebook data

1
allrounder utomlands och hemma
#106792 allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Eftersom det är mycket mindre ångest och enklare att köpa bräda än hus slänger jag ut denna fråga:
Haydens Shred sled v/s Firewires Hellfire?
Som allround på resor och de bra dagarna i Sverige.
Mvh
Mattias

Logga in för att svara
#106794 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 3

Patrick
graphgraph

Tjena Roggan! Längesedan...

Jag bor numera i Oz sen två år tillbaks och jobbar som "hardware manager/ass strore manager" i en av Billabongs affärer. Vi säljer båda av dessa. Om du frågar mig så skulle jag gå till en annan modell. Hypto Krypto! Du skulle bli förvånad av hur mycket high performance det finns i denna shape. Shred Sled är en av Hayden´s mest high performance brädor. Den är oerhört lätt i vikt och man vet att den kommer funka bra i både over head tuber med sin fina pintail som 2 fot beach break. Men för svenska vågor tror jag att du skulle kämpa... Hellfire är en mer förlåtande bräda, bättre Sverige bräda än Shred Sled. Den är dessutom lite mer stryktålig. Hoppas jag inte gjorde dig mer förvirrad...

Ha det gött

Patrick

Logga in för att svara
#106797 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 0

Roggan
graphgraph

Tjena Patrik. Det var länge sedan! Förstår inte hur du kunde byta västkusten mot OZ... Kan ha något att göra med att jag hittills denna sommar fått en session...
Hypton verkar förstås bra men som gammal gube känns det så stört att gå ner på 5.6a i storlek... Vill ha ngt lite längre. Viktigast är ändå att brädan funkar i de flesta förhållanden och med 6mm gummi. Jag har hamnat i situationen att jag roterar mellan alldeles för många brädor. Planen är att minska ned quivern-även om det framkallar svår seperationsångest.
Får kolla vidare på hellfire
Ha det gött

Logga in för att svara
#106818 Svar: allrounder utomlands och hemma 11 år, 9 månader sen Stoke: 101