Facebook data

1
Höstens resa med barn
#106905 Höstens resa med barn 11 år, 8 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Ok, det har blivit dags för mig och min familj (sambo + två barn om 4 respektive 1,5 år) att ordna det sista med höstens resa. Vi tänkte åka till Teneriffa north shore, närmare bestämt puerto de la cruz, i slutet av november. Som jag förstår det finns det surf i stan men vill man ha lite mer kvalitet på bryten är det bilavstånd typ 10-40 min enl Google maps, beroende på vad man vill ha för dagen. Drygt en timme till sydkusten om det är helt galet med swell eller för kallt. PdC verkar jättebra för barn med lekpark, grym djurpark etc, det var det som styrde valet dit och inte åt t.ex Bajamar.

Är det någon där ute med barn som funderar på höstens resmål kan ni väl överväga Teneriffa.... Det är otroligt mycket mer lyckat att resa med barn om de har lekkamrater. Och om det funkar bra kanske man kan samordna passning så alla får lite mer egentid/surftid och semesterfeeling, kanske kan köra lite sessions ihop. Vi kommer ha boende med pool samt hyrbil.

Vi åker v 47+48. Jag lobbar för att även stanna v 49 men sambon tror det blir för länge med 3v utan kompisar till barnen (ni som testat vet kanske hur kul det är med understimulerade barn...). Så känn ingen press men det vore ju fantastiskt om det fanns några likasinnade med liknande planer! Hör av er om det låter intressant! Vi är normala typer och kommer bra överens med de flesta. Jag är inte surfproffs och inte nybörjare, svennebanan-nivå kanske man kan säga.

Vi hörs!
Pontus

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!